Melyik jobb? Kisebb lejtőn haladok lefelé normális út- és látási viszonyok között, és a lejtő végén meg kell állni -->
Többféle megközelítés van:
Ha olyan extrém módon akarod tolni a spórolást a benzinnel, mint ahogy én szoktam általában, akkor 5ösben gurulni, mert így spórolsz a legtöbbet. Viszont ez nem biztonságos, és nem is teljesen szabályos -> szabály szerint ügye abban a fokozatban megyünk le amelyen fel is mennénk.
Ha a biztonságra mész, akkor visszakapcsolsz egyet, és motorfékkel gurulsz. Felesleges felpörgetni a fordulatot szerintem, bár ez lejtője válogatja. Ha 5ösben mersz gurulni nagyon meredek nem lehet, akkor meg az 5 és 4 közötti fordulatot el kéne bírnia gázfröccs nélkül is.
Én ott spórolok ahol csak lehet, viszont a biztonság előrébb való mint a spórolás. Ténleg lejtője válogatja, de én mindenképpen a visszakapcsolás mellett döntenék. Illetve azt meg lehet csinálni, hogy egy ideig 5-ben gurulsz, majd vissza 4-ben, és ha a végén még van egy kis táv ameddig el kell gurulni, akkor ki üresbe. Üresben gurulni is szabály "ellenes" és nem biztonságos, de akkor már valszeg kis sebességgel fogsz menni, tehát mégsem annyira veszélyes. A lényeg tehát hogy szerintem mindig az aktuális helyzetnek megfelelően kell dönteni, nincs globális jó vagy rossz válasz.
Amúgy nem értem miért csúszna a kuplung hogyha nagyobb a ford. különbség a fokozatok között. Ha gyorsan engeded fel, akkor nem csúszik ott semmi, csak éppen a motorfék hirtelen jobban fogja meg az autót, illetve nagyobb hangja lesz a motornak.
Előző: egy kicsit normálisabb kuplungnak azért a 100-200e km-t simán illik kibírnia, persze kopik mint minden kopó alkatrész, de ezen szerintem felesleges agonizálni, és erre gondolova nem úgy váltani ahogy éppen a körülmények megkívánják...
14:20-as, egyrészt ha gyorsítanod kell valami miatt, akkor sem jó, ha üresben vagy, másrészt üresben fenn kell tartania a motornak az alapjárati fordulatot, amihez fogyasztania kell, viszont motorfékezés közben nem fogyaszt, mert a kerekek hajtják eléggé, felesleges volna még neki robbannia is :)
Másik, hogy nem azért nyomnám a gázt, mert túl lassú lenne pl 4-esben, hanem amíg kuplungolok, addig kis gáz, hogy ne kopjon annyira a kuplung, hanem kb szinkronban forogjon a két tárcsa, és csak össze kelljen engednem őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!