Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hátrányai vannak a...

93Mumus kérdése:

Milyen hátrányai vannak a Chip tuningnak?

Figyelt kérdés

pl egy teljesítmény növelő chip árt a motornak? vagy növeli a fogyasztást?

bocs a hülye kérdésért de nem értek hozzá...



2011. dec. 1. 10:41
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
Szóval akk van olyan chip ami nem árt a motornak, csökkenti a fogyasztást s még a teljesítményt is növeli?
2011. dec. 1. 19:53
 12/23 anonim ***** válasza:
16%
nincs......ez meg amugy is egy akkora tevhit ....hogy lehetne mar teljesitmeny novekedest ugy elerni hogy csokken a fogyasztas...a kocsi nem a semmitol fog jobban menni...a lonak is kell az abrak......amugy meg minden olyan kifejezes amiben szerepel az a szo hogy tuning,azaz elteres a gyaritol minden esetben csokkenti a gyarilag elvart elettartamot......barmirol is legyen szo(motor,futomu)
2011. dec. 1. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
94%

Na akkor ideje, hogy tisztába tegyük a dolgokat. Az igazi chip tuning avagy motor optimalizálás NEM árt a motornak. Nem rövidül tőle az élettartama és a kibocsátásra sincs káros hatással, sőt egyéb káros hatása sincs.


A tuning box az már más tészta, én személy szerint az autóm közelébe se engedném. De itt most nem ez volt a kérdés.


Benzines (szívó) autónál előfordulhat fogyasztásnövekedés, és nem is olyan hatékony a chip tuning, mint mondjuk turbó benzinesnél vagy dízel autónál. Szívó benzines autó általában 10 max 15 lóerővel lesz erősebb.


Turbóval szerelt autóknál (pl. dízelek v turbó benzinesek) már jobb az arány, ott olyan 20-25%-os teljesítmény növekedésre lehet számítani.


Dízel autó esetében elég gyakori a fogyasztáscsökkenés. Ilyenkor nem kell valami drasztikus dologra gondolni, de olyan 0,5 - 1 literrel általában csökken a fogyasztás.


Ami pedig a motorkárosodásról károgókat illeti, szépen kérem aki nem ért hozzá (mert a hozzászólásokból látszik, hogy chip tuningolt autó közelében sem voltak még :) az ne ossza itt az észt. Azt ugye nem gondolja senki se komolyan h pl szívó benzinesnél az a plusz 10 lóerő motorkárosodást okoz? :D:D Arról nem is beszélve, hogy a gyártók is van, hogy adnak ki frissített szoftvert amivel 10-20 lóval erősebb lesz az adott autó, vagy éppen úgy forgalmazzák, hogy ugyanolyan motorral ellátott autók kétféle teljesítménnyel kerülnek eladásra és csakis a szoftver adja a különbséget. Ezt azért egy picit át kellene gondolni szerintem.

2011. dec. 1. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
46%
A motorkárosodást arra értettem, hogy rövidül a motor élettartama. Sorry az elírásért.
2011. dec. 1. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
66%

13:59-es kommentelőnek. A mérnökök tucatjai azon dolgoznak,hogy megfelelő teljesítmény mellet a lehető legjobb EURO normát (környezetvédelmi besorolást) tudja az adott autó. A volkswagen-es dolog pedig nem tévhit,MARKETING (sajnos minden autó gyár kezd így gondolkodni). Minél olcsóbban legyártani,a lehető legnagyobb haszonnal eladni,alkatrészekkel kereskedni.

Tudod ,amikor az ilyen nagy okosok is mint pl. TE megveszik az újabb generációs autókat (már ha van jogsid,és saját autód) ,és dicsekednek,hogy az új motorom

15 le-vel erősebb ,holott a motor ugyan az. Számtalan példa van,hogy 2 azonos paraméterekkel rendelkező,de különböző teljesítményű motorban csak az ECU más (pl:TFSI-k). Értsd: minél több bőrt húzzunk le a rókáról. Szóval ha nem tudsz valamit inkább ne írj hülyeségeket. Mondjuk páran jót nevettünk rajtad biztosan. Kollár Szabolcsot én is csak ajánlani tudom,meg pár drag versenyző, illetve olyanok is (pár száz ember),akik elégedetten használják azóta is az autóikat hála neki.

2011. dec. 2. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
90%
12-es: szinten tevedsz. Nem kell messzire menni, sajat automban van ilyen chip. Miota megkapta, nott a teljesitmenye (nem sokkal, alapvetoen nem is a loerok gyarapodtak inkabb, bar abbol is lett 8-10 plusz, hanem a fordulatot veszi konnyeden, sokkal finomabban, elenkebben jar), csokkent a fogyasztasa egy kerek literrel. Persze nem muszaj elhinni, mert hat jol ismerjuk a magyar mentalitast, ha vmi vkinek jo es bevalt, az csak kamu lehet.
2011. dec. 2. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
80%

Ja igen, 1.6 szivobenzinem van, szoval az sem igaz, hogy a szivomotornal nem jellemzo a fogyasztascsokkenes.


Az viszont teny es valo, hogy egy turbos autonal ha nagyon durva chipet irnak hozza (pl.: 140 le -> 180 le) akkor nyilvan nem fog csokkenni a fogyasztas, ha ki is hasznalod azt a +40 loerot, de ez gondolom jozan paraszti esszel is logikus. Vagy ha egy 200 lovas turbobenzines blokkot felhuznak 280-ra (mondjuk ott mar nem csak chipet irogatnak), az megint csak tobbet fog enni.


De egy optimalizalas soran, ahol nem a minel tobb plusz teljesitmeny a lenyeg, lehet nyerni nehany loerot, es sokkal elenkebbe, sportosabba lehet tenni a motor jelleget mialatt a fogyasztas pedig csokkenhet.

2011. dec. 2. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
80%

Az elettartam egyebkent 99%-ban attol fugg, hogy a gyarban mennyi tartalekot hagynak a blokkban. Ezt foleg a 12-esnek irom. Regen oriasi tartalekokat hagytak egy-egy motorban, igy meg huzva is tobbet elmentek mint amennyit a kaszni kibirt volna pl. Manapsag viszont mar a szeria kisautok motorja is olyan szinten ki van hegyezve, hogy nem nagyon erdemes hozzajuk nyulni, vagy csak nagyon esszel.

Sajnos az eldobhato termekek korat eljuk, ugyebar.

2011. dec. 2. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
19-esnek. Fogadok ,vagy még nem volt chippes kocsid,vagy ha volt valami olcsó retek minőségű ... De mivel te ilyen okos vagy lenne egy kérdésem : A kocsi 90le helyett 200LE feletti teljesítménnyel bír. Miért van az ,hogy csak nagyon nehezen megy 6,5 liter fölé a fogyasztásom ha nyomom neki (1.9TDi) ?
2011. dec. 3. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
59%
11-esnek: Tuning szó jelentése : FINOM HANGOLÁS.
2011. dec. 3. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!