Milyen hátrányai vannak a Chip tuningnak?
pl egy teljesítmény növelő chip árt a motornak? vagy növeli a fogyasztást?
bocs a hülye kérdésért de nem értek hozzá...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A JÓL MEGÍRT chipnek semmilyen hátránya nem lesz,mert optimalizálja a teljesítményt. Tehát + LE,Nm - fogyasztás.
Meg rövidíti az élet tartamot...na persze. Mikor Rezsőke neki áll chip-et írni,és össze vissza írkál a táblázatokban. A tulaj örül neki h. milyen jó autója lett,csak mivel nem hozzá értő írta 2 hónap múlva szétborult az egész . Tudok olyan emberről itthon aki megírja a chippet az autódhoz,nem a netről tölti mint az itthoni "chip tunerek" 98%-a,és bármikor vissza viheted hozzá újra progizásra,arra már nem kér pénzt. A munkájára pedig garanciát vállal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12:28 Ugye amit írtál azt te se hiszed el?!
Mérnökök tucatjai dolgozanak azon, hogy egy olyan autót állítsanak elő ami megbízható(hosszú motor élettartam), keveset fogyaszt és ezen kívül a teljesítménye is optimális legyen a paramétereihez képest. Te ezzel szemben azt állítod, hgy van egy mezei "mérnök" aki megchippeli úgy az autókat, hogy a fogyasztás kevesebb legyen a motor élettartalma ne változzon és ezen felül még a teljesítmény is nő. Hallod nem vagy semmi!!! Szerintem a kedves ismerösöddel hozzatok létre egy céget és gyártsatok autókat. Napokon belül jönnek a japok másolni titelek.Nevetséges... Ez a mendemondát ahoz tudnám hasonlítani, hogy sokan azt állítják, hogy egyes autómárkák pl. a volkswagen DIREKT csinál rossz minőségü autót, hogy az emberek pár év mulva cseréljék le az új tipusra. Csak azt tudnám ki aza hü!ye akinek pl. egy 3éves újjonnan vette passatja tönkremegy és ezek után még kihozza a szalonból a legújabb mondelt. Ugye érzed az ellentétet?! Nah ugyan ez igaz a te állításodra is. Szóval!: Ha ez a chippelés úgy működne mint ahogy elöttem leírta a koma akkor minden! mégegszer mondom minden gyár alkalmazná ezt a technológiát. De közel sem így müködik ezért ha jót akarsz az autódnak felejtsd el a tuningolást.Ha jobb teljesítményű autóra vágysz akkor cseréld le egy GYÁRILAG magasabb teljesítményű autóra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én sem hallottam még JÓ chiptuningról.
Javítsatok ki, de szerintem a chipelésnek az a lényege, hogy minden, teljesítményt befolyásoló tényezőből többet enged. Ergo nagyon terhelésnek teszi ki a motort, ami rövidebb élettartamot eredményez.
Ahogy előttem írták, ha ezt élettartam rövidülés nélkül meg lehetne tenni, akkor megtennék a gyárban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Chiptuning alapvetően többféle lehet: optimalizálás (kis mértékű, 10-20%-os teljesítménynövekedés, jobb hatásfok, ugyanolyan használat mellett kicsit alacsonyabb fogyasztás), konkrét teljesítménynövelés (20%+) és átépített motorok összehangolása (nagyobb turbo, adagoló/befecsi, stb.)
Szívó motorokat nem érdemes chippelni.
A motorok nagy szériában készülnek, bizonyos tartalékkal, sem idő, sem mód nincs a gyárban egyenként hangolni őket.
Itt lép képbe a chiptuning.
Fontos, h komoly referenciával rendelkező szakembert keress, ne az alacsony ár legyen az elsődleges!
Én Kollár Szabolcsot ajánlom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!