Szerintetek egy 1000es gyorsasági motor egyenlő a halállal egy tapasztalatlan motoros számára?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, úgy megy. Csak ha a tapasztalatlan sofőr egy 250-es motoron húz egy 3/4 gázt, mert látja, hogy necces lesz az előzés akkor gyorsul a motor és szépen bejefezi az előzést.
Ugyan ezt megcsinálja egy 1000-es zizin akkor hátsókerékre áll a motor és kimegy alóla mint a sicc aztán befekszik a szembejövő platós IFA alá.
Egy nagymotoron a kisgáz is több, mint egy kismotoron a nyélgáz.
És akkor ilyen apróságokról, mint súly, fordulékonyság, menőverezhetőség még nem is beszéltünk.
Szerintem aki jót akar magának az max. 400-as, de inkább 250-es motorokon kezd. Tulajdonképpen aki nem versenypályán akar motorozni annak egy 250-es motor is elég mindenre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Erre csak azt tudom mondani, hogy nem ez volt a kérdező kérdése. Nem azt vitatjuk meg, hogy egy nagyobb motorkerékpárt hogyan kell vezetni. Akiket én ismertem és sajnos már nincsenek köztünk azok mind tapasztalt motorosnak számítottak és sajnos ők hibáztak ( erre írtam azt, hogy minden főleg fejben dől el ). Az ellen példa pedig az, hogy olyan embereket is ismerek akik rögtön nagy motorral kezdtek és hála az égnek a legjobb egészségnek örvendenek. Az, hogy egy nagy motor nem éppen ideális egy kezdőnek az nem vita tárgya.
Írtam, hogy nem ideális kezdésnek. Az, hogy halálos lenne? Ezt nem hinném. Ez főleg személyi kérdés. Ennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezres gyorsasági motorral az a baj, hogy teljesen ALKALMATLAN a lassú haladásra.
Életszerű példa: 50-el halad a sor dinamikusan városban. Szerinted mondjuk egy hayabusa 1000-es melyik fokozatba tud menni 50-el? Elárulom neked: EGYESBEN. 4000 a fordulatszám kb. 50 km/h sebességnél egyesben.
És egy ilyen motor szenved alacsony fordulaton, sőt, nem is tesz jót neki, ugyanis nem erre van tervezve.
7000-es fordulaton (MÉG MINDIG ELSŐ FOKOZATBAN) meg már közel 100-al mész....
Na ezért veszélyes egy nagy köbcentis gyorsasági motor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!