Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dieselbe lehet lefújószelepet...

Dieselbe lehet lefújószelepet (blow off valve) tenni?

Figyelt kérdés
2,5-ös V6-os motorról van szó.
2011. nov. 8. 21:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
lehet de, hogy van-e értelme az másik kérdés
2011. nov. 8. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Miért ne lenne? a turbó élettartamát növeli...
2011. nov. 8. 21:28
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Na, oszt' ugyan hogyan növeli?

(ha annyira tudod, mire való, hogyhogy nem tudod, lehet-e dízelbe szerelni?)

A dízelmotorokban jellemzően nincs fojtószelep. Mostanában az EGR miatt már szerelnek beléjük, de az sem gázadásra mozog. Vagyis a lefújószelep funkcióját veszti: gázelvételnél nem torlódik fel a légoszlop a fojtószelep mögött, nincs mit elvezetni.

Ennek ellenére árulnak dízelekhez lefújószelepet. Ezek általában ugyanolyan vákuumvezérelt lefújószelepek, mint amiket a benzinmotorokon használnak, de a vákuumot máshonnan kapják és nincs nekik gyakorlati hasznuk. Ennek ellenére egyes oldalak elmagyarázzák, hogy milyen jó, mert dízelen stabilizálja a töltőnyomást (nem értem, hogyan) és növeli a turbó élettartamát (ezt sem).

Úgyhogy ha gázelvételkor prüszkölésre vágysz, nyugodtan be lehet szereltetni lefújót, de semmi többet ne várj tőle.

2011. nov. 8. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
és emberbe be lehet szerelni ? ha válaszolsz elmondom miért kérdeztem... :)
2011. nov. 8. 22:01
 5/11 anonim ***** válasza:
Épp lehet, csak lehet, hogy megharagszik rád... Attól függ, hová szereled! :-)
2011. nov. 8. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
én minden embernek a szívébe szerelném be, és akkor krízis helyzetnél, vagy balesetnél nem kéne pulzust lesegetni meg stb... ha hallottad hogy tyűűűűűű akkor vége van... :D
2011. nov. 8. 22:17
 7/11 anonim ***** válasza:
61%
A lefújószelepnek csak és kizárólag ALS (anti lag system)-el felszerelt versenyautókban van értelme! Ugyanis ott gázelvételnél is van turbónyomás, és a felgyülemlett felesleges levegőt kell kiereszteni. Itt viszont erről nincs szó.
2011. nov. 9. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nem csak ALS mellett van értelme. A feltöltő járókereke ugyanis nagy fordulaton pörög, így gázelvételkor, mikor csökken a kipufogógáz mennyisége, nem fog azonnal megállni. És amíg a saját tehetetlensége miatt pörög, addig is tölt, nyomja a levegőt a zárt fojtószelep felé. Igaz, nem olyan teljesítménnyel, mintha az ALS fújná meg a turbinaoldalt.

ALS esetén a fojtószelep és a turbinaoldal terhelése a probléma: turbó zárt térbe nyomja a levegőt, feszíti a pillangószelepet és alig bír dolgozni a kompresszor, hiába fújják meg a turbinát. A járókerék fordulata kis mértékben esik, ezt még az ALS ellenére is jó kiküszöbölni. ALS nélküli autókban viszont a feltöltő fordulatszámának esése nagyobb probléma: a levegő fékezőhatását nem egyenlíti ki az ALS a turbinaoldalon, így a járókerék fordulata nagyon lecsökken, újabb gázadásra nem tölt, hanem ki kell várni a késedelmi időt, amíg felpörög. Ezt hatékonyan előzi meg a lefújószelep, mert azzal, hogy a kompresszor a szabad térbe nyomja ki a levegőt, sokkal kevésbé fékeződik, mintha a szívócsőben sűrítené.

2011. nov. 9. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Ezt azert ketlem Diesel eseteben mivel Nincs zart ter hiszen a henger(eke)t tolti folyamatosan gazpedal allastol fuggetlenul es mivel a hasznos fordulatszam tartomany igen csekely a benzineshez kepest igy a Turbo nem fog magaban forogni unalmaban hiszen ha nincs kipufogo gaz nyomas akkor nem forog, nyomasa pedig csak a munkat vegzett gaznak van..vagyis nagyobb fordulatszam tartomanyban nincs munkavegzes(Mert nincs nyomatek) igy a turbo sem fog az egekig forogni es tultolteni a henger(eke)t mert hat nem is tudja (2-4 bar az mar nagyon jo egy turbotol es a Diesel eseteben ez a parameter a Turbo korlatozo tenyezoje hiszen ha 10 Bar nyomast csinalna akkor mar lehetne gondolkodni a mechanika megerositeserol a motornak de folyadek utestol nagyon messze allunk hiszen a levego csepfolyositasahoz -140C kell vagyis a hengerben sosem fog bekovetkezni. Es vegul a Diesel motor kiaramlo gaza ha mar egyszer munkat vegzett a Turbo lapatozasan akkor azt minek engedjuk ki a szabadba, hiszen lassitottuk a motor gazcserejet ha nem jut vissza a szivo oldalra a nyomas..vagyis veszteseg.
2011. nov. 9. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Diesel autóban gyakorlati haszna nincs, de a hangja :D Én imádom, az a kis süvítés :DDD
2011. nov. 9. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!