Miért roszabb a gyorsulásuk a Négyütemű Diesel-motorral szerelt autóknak?
A gondolatmenetem a következő:
Minél nyomatékosabb egy autó egy adott fordulaton, annál dinamikusabban gyorsul, még a nagy végteljesítmény((Forgatónyomaték*Fordulatszám)/9555) pedig a legnagyobb sebességhez szükséges.
A Diesel motoroknak lényegesen nagyobb a nyomatékuk, mint a Négyütemű Otto-motoroknak, mégis rosszabbul gyorsulnak. Ennek mi az oka?
A dízelmotorok üzemi fordulatszáma alacsonyabb, mint a benzineseké. Pontosabban: nem szükségszerűen alacsonyabb (lehet olyan dízel építeni, ami pörög 6 ezret), de alacsonyabb fordulaton érdemes őket üzemeltetni, mert akkor lehet kihasználni az előnyeiket.
Éppen ezért a dízelautók hajtásláncának áttétele hosszabb, mint a benzineseké. Márpedig a hosszú áttétel rosszabb gyorsulóképességet jelent.
Ebből következik, hogy 0-100 gyorsulásban a dízelek nem nyerők: nehezebben kapaszkodnak fel, a váltójuk lépcsőzöttsége is nagyobb, így a motornak a "pincéből" kell felküzdenie magát. Viszont a nyomatékrugalmassági teszteken (menet közben leghosszabb fokozatban padlózva gyorsítás jellemzően 80-tól 120-ig) kijön az előnyük, lenyomják a benzineseket.
A turbodízel autók jobban gyorsulnak 0-100-ra azonos ccm mellett, mint a benzinesek.
pl: az 530D bmw (3000 ccm turbódízel) 6.3 alatt gyorsul 0-100 és 5 mp alatt gyorsul 80-120.
Míg az 528i (3000 ccm benzin, kasztni ugyan az) 6.6 alatt gyorsul 0-100 és 7 mp alatt gyorsul 80-120.
SZÍVÓBENZINES?!
Ember, 100 éve nem gyártanak csak injektoros benzines autót... Már a modern robogókban is injektor van, nem karburátor...
Mert a szívódízelben ugye van karburátor! :D
Semmi köze a keverékképzéshez. Csak annyit jelent, hogy nem feltöltött.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!