A kétütemű vagy a négyütemű motornak van nagyobb kompressziója?
Nincs ilyen különbség. Ez inkább a motor felhasználási területétől függ. A lassú fordulatú, nyomatékos motorok jellemzően alacsony kompressziójúak - ebből pedig van két- és négyütemű is. A pörgős, sportcélú gépek kompresszióviszonya magas - ebben a szegmensben is létezik mindkét munkamódszer.
Viszont ez csak a geometriai kompresszióviszonyra érvényes: a valós ennél magasabb szokott lenni és ha emlékeim nem csalnak, a legjobban kihegyezett kétüteműeké még egy kicsit magasabb, mint a négyüteműeké. A kétüteműek jobban hasznosítják a gázlengéseket, így magasabb tényleges kompresszióviszonyt érnek el. De a négyüteműek hamarosan utolérik őket, hiszen ma már ez a fejlesztés fő iránya, a csúcstechnikás kétüteműek a motoGP és az A1 kategória megjelenésével eltűntek a versenypályáról és a közutakról is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!