Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2 vagy a 4 ütemű Trabant a...

A 2 vagy a 4 ütemű Trabant a jobb?

Figyelt kérdés
nem akarok trabit ,nincs is csak úgy kérdeztem
2011. okt. 19. 14:30
 1/8 anonim ***** válasza:
68%

4 ütemű, természetesen.

Abban Volkswagen motor van, ami egy egész korrekt is motor volt. Viszont minden más abban is trabi volt..

2011. okt. 19. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
65%
Inkább 4. Az valamivel erősebb és megbízhatóbb. Ha 2 ütemű akkor Wartburgot érdemes venni.
2011. okt. 19. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Wartburgban nem volt két egyforma ütem. :) Nagyon durva volt. Az volt benne igazán jó, ha valaki próbált tenni bele bármilyen "hangtechnikát". :) Esélytelen volt, mert úgy visszhangzott az egész autó az ürességtől, hogy az valami kegyetlen volt.
2011. okt. 19. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim válasza:
4 ütemű:)
2011. okt. 19. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
84%

A négyütemű valamivel kevesebbet fogyaszt, nem füstöl, van értelmes fűtése, a futóműve is kicsit jobb, cserébe viszont a típusspecifikus alkatrészeket lehetetlen beszerezni (a karburátor például rémálom). A kétütemű sokkal egyszerűbb, könnyebben javítható, viszont mivel ezek régebbiek, jobban agyon vannak ütve. Hétköznapi használatra már egyik sem az igazi: abból a pénzből, amiből egy jó állapotú Trabantot megveszel vagy összeépítesz, lehet venni egészen megkímélt '90-es évekbeli kisautókat, amik sokkal nyugodtabb életet biztosítanak.

Hogy hobbiautónak melyik jobb? Na, ez meg értelmetlen kérdés, mert hobbiautót nem azért vesz az ember, hogy jó legyen. A kétüteműnek nagyobb a kultusza, a négyüteműből pedig veszedelmes tuninggépet lehet faragni korabeli Volkswagen-alkatrészek megfelelő felhasználásával.

A Trabantok klasszikus felhasználási területén, a határba-hegyre-szántásba járkálásban a kétütemű kombik verhetetlenek (nehezen akadnak el, nagy a belső terük és sok kínzást elvisel a motor), viszont már arra sem célszerű Trabantot használni. Egy fapados Suzuki Swift is ugyanolyan igénytelen, agyonüthetetlen igásló, de van neki rendes fűtése, nem kell szétforgatni, hogy menjen, kicsit kevesebbet eszik és - az állomány fiatalabb korából adódóan - vélhetően nincs is annyira agyonvágva, mint a "melós" Trabantok. Az NDK-s műanyagcsodákban ugyanis a hattyúnak, majd később az egész vázszerkezet alattomos rohadása sok gondot okoz: nem lehet belőle semmit sem látni, de nagyon hatékonyan eszi meg az autó alját, extrém esetekben szinte a teljes padlólemez el tud tűnni, a vázszerkezet pedig hamar megroppan a motor mögött.

2011. okt. 19. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
meg ugy halottam a 4 ütemü gyorsabb is valamivel(ha nincs lefojtva)
2011. okt. 19. 14:56
 7/8 anonim válasza:

Designe az 2t

Motor az 4t

2012. jan. 23. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nekünk volt anno.

Újonnan vettük 175.000-ért, majd 5 évesen eladtuk 230.000-ért. :)))


Ment az 140-et is, ha akartuk, de nem akartuk... :)


A 3 ajtós kombi elég nagy perverzióra utalt. Emlékszem, hogy kéket kértünk, aztán mikor mentünk érte (beállva a hosszú sorba), azt mondták, fehér lett és kész. :DD


Egyszer volt baja. Leesett valami kábel és nem indult el. Egy szóval jobb volt klasszisokkal mint a 2 ütemű. A külseje, a belseje egyaránt.


2-300.000be kerül egy normális mostanság, ezért a pénzért viszont már nem szabad megvenni.

2012. jan. 24. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!