Simson vagy honda dio vagy yamaha jog?
Robogók pro:
- csomagtartó
- alacsony fogyasztás
- egyszerű vezetés, városba fokozottan
- üzembiztosság
- különolajozás
- kényelmes
- olcsó alkatrész
- teljes elektronika (világítás, indexek, tompított és távolsági fényszóró, akksi, önindító)
- Lábtartó (+ csomagszállítási lehetőség)
Robogó kontra:
- kicsi (forgalomban kényszert éreznek a parasztok arra, hogy megelőzzenek)
- nem ad vezetési élményt (már ha ez neked szempont)
Simson pro:
- Vezetési élményt ad (már ha számít)
- kicsit motor formátumúbb, így kevesebb "izomszuzukis" akar majd megelőzni (bár mivel semmivel sem gyorsabb egy robogónál...)
- Nagy tank
Simson kontra:
- Heti rendszerességgel szerelheted
- Semmiféle csomagszállítási (vagy bukósisaktárolási) lehetőség nincs benne
- keverékkel megy
- Váltós, így kényelmetlen városban (már ha ez szempont)
- Sok típuson nincs elektronika (pl. index)
Én Simsont vennék, bár nem tudom, hogy motorozni akarsz-e, vagy csak A-ból B-be eljutni.
HA van érzéked a gépekhez, és megérzed egy gép lelkét, akkor Simson, ha pedig egy analfabéta vagy a gépekhez, akkor robogó.
"HA van érzéked a gépekhez, és megérzed egy gép lelkét, akkor Simson,"
Fordítok:
Ha szeretsz félúton az út szélén (lehetőleg mikor épp sietnél) tökig olajosan motort szerelni, akkor Simson. Amúgy robogó.
K.rva érdekes, 3 éve Simsonozok, de még egyszer sem hagyott ott az út szélén! Biztos én vagyok az az egy a millióból.
Kérdezőnek: A simson fantasztikus motor, kivisz a világ végére, de csak akkor ha jó állapotú. Cserébe azt a minimális "szerelést" pl karbitisztítás, olajcsere, esetleg karbi beállítás nem hinném, hogy akkora szaktudást igényelne. Ráadásul ezt ugyan úgy a robogókon is el kell végezni előbb-utóbb. A simsont is be lehet állítani úgy, hogy 3-3,5 litert egyen, de ami a lényeg: Tudomásom szerint minden robogó 4 liter között eszik. Drágább, drágábbak az alkatrészek, sok a kínai szar. Persze egy Aprilia, vagy egy Malaguti már jó robogó, (annyi pénzértmár nem is csoda) de én valahogy mindig is a váltós motorokhoz vonzódtam, és nem ezekhez a mákdarálókhoz.
08:55
Igen, te vagy az 1 a millióból. Ennek az az oka, hogy a simsonok 99%-a régi lelakott sz@r. Már önmagában figyelembe véve azt a tényt, hogy a simók minimum 20, de legtöbbjük 30 éves... Már ez megnehezíti azt is, hogy egy alig lelakottat találjon az ember, nemhogy egy jó minőségűt. Ennyi idő alatt akkor is szétrohad, ha a fűtött garázsban állt és egy métert sem ment.
Ráadásul egy helyrepofozott simóért elkérnek 80-90e forintokat. Ennyiért egy pár éves robogót lehet venni, nem egy 30 éves felújított kismotort.
Továbbá bármelyik jól beállított 2 ütemű robogó simán elmegy 2,5-3 liter benzinnel. Amelyik 4 litert fogyaszt azt vagy be kell állítani alaposan vagy ki kell b@szni a szemétbe.
A 4 ütemű robogók 50-60 közötti tempónál pedig gyakran 2 liter alá mennek. Még ha kihúzod a szemét és 75-80al taposod neki akkor is 3 liter alatt marad.
Továbbá amíg a karburátor pucolás és beállítás "esetenként" egy simsonnál 300-500 km-t jelent, addig egy nem kínai robogónál 5000 km előtt teljesen felesleges szétbontani a karburátort, úgyse kell piszkálni rajta semmit.
70%-oson jókat nevetek. :D Tök aranyos, ahogy védi a robogókat, mintha érdeke fűződne hozzá.
A kérdéshez:
Ha Simsonhoz van érzéked(szóval kíméled menet közben(hidegen nem csutkázol, kicsit járatod, hogy bemelegedjen,nem pörgeted szét, stb.) akkor azzal sem lesz soha problémád, és a rutinműveleteket is megtanulod. Valóban sokat fogyaszt, de legalább használhatod roszsabb minőségú utakon is(nagyobb kerék, jobb felfüggesztés), és kanyarban be tudod dönteni, nem kell félned, hogy kicsúszik alólad.
A robogók is jó választás, ha nem érdekel/nem érted a dolgok működését, csak simán motorozni szeretnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!