Miért mondják hogy aki rövid távokon megy autóval annak felesleges dízelt venni?
Akkor is számít a fogyasztás ha az ember napi 20-30km-nél többet nem tesz meg. Tudjuk hogy a dízelt az alacsony fogyasztás miatt veszik. A benzinesből nemigazán lehet 6l alatti fogyasztást kihozni, a kis dízelekkel pedig 4 literes fogyasztást is el lehet érni. Közel 400ft-os üzemanyagárnál számít az a 2 liter.
Az is nyilvánvaló hogy a dízel autó drágább de ha drágábban veszi az ember mint a benzinest akkor drágábban is adja el a benzineshez képest.
A dízelnek több idő kell a bemelegedéshez, rövid távon nem tud úgy bemelegedni, de szerintem ez még mindig nem indok arra hogy az ember olyan autót válasszon ami 2-3 literrel többet eszik és így 1000ft-tal többe kerül 100km megtétele.
Többekről tudom hogy dízel autójuk van és van aki csak a szomszédos faluig megy vele.
Elvileg jól gondolkodhatnál, de mégsem így van.
A fogyasztás nem egy teljesen fix érték, folyamatosan változik kb kismillió tényezőtől. Az egyik ilyen a motor hőfoka. Hidegen az autó több üzemanyagot használ. Olyannyira hogy nekem pl. 20 éves automata szivatós autóm van. Amíg nem melegszik be, hallhatóan magasabb fordulaton jár, a magasabb fordulat pedig nyílván nagyobb fogyasztást eredményez. Amint bemelegedett, az automata szivató szépen elkezd lekapcsolni, hallattszik is hogy utána sokkal halkabban, egyenletesebben jár a motor, mert már meleg. Az újabb autóknál nagyjából ugyanez van, csak a technika ezt jobban elfedi előled...
Tehát hiába mondják hogy mondjuk a dízel 4 litert enne. Persze, 100on, ideális körülmények között. De hidegindítva 1km-en, nem 4-et fog enni, hanem mondjuk 6ot.
A dízel eleve nem szereti a hidegindítást, azt pedig ha nem tud bemelegedni, pláne nem. Egy autót nem üzemszerű körülmények között használva rövid időn belül nagyobb lesz az esély a meghibásodásra, mert a motor az optimális körülményekre van kitalálva, nem arra hogy folyamatosan hidegen járjon és bemelegítés nélkül legyen leállítva.
A motor a legtöbbet az indításokkor (főleg hidegindításkor, főleg a dízel) kopik. 1 éves 1km-es hidegindítós használat kb. ugyanannyira megviseli a motort, mintha mondjuk mennének vele 500km-t, de egyenletes tempóban, melegen, ha nem jobban....
Tehát röviden a válasz:
Mert ilyenkor a fogyasztáskülönbség nem akkora, viszont az esély a hibára sokkal nagyobb. A dízel javíttatása többe kerül. Illetve egy normális autó tulaj "nem gyilkolja" az autót feleslegesen...
A dízelek nagy hidegben akár be sem indulnak, úgy kell őket megtolni. Főleg ha nagyon sok hidegindítást kap, lehet egy idő után bedobja a kulcsot... Egy benzinesnél ilyenre kevesebb az esély...
A dízelek jellemzően nagyobb motorok, ezekhez nagyobb akksi kell. A rövid járat alatt nem tölt az akku, vagy csak alig, vagyis az akkut is folyamatosan csak meríted, de szinte sose tölt vissza. Esélyes az akkucsere is előbb vagy utóbb...
Egy benzinmotor bemelegedéséhez kell mondjuk 5-10 perc, mígy egy dízelnek 15-20 perc is akár..
"Többekről tudom hogy dízel autójuk van és van aki csak a szomszédos faluig megy vele.
"
És ha más beugrik a kútba, te is? Amúgy azt még elfelejtetem hogy a benzin és dízel autó közötti árkülönbség az idő előrehaladtával csökken. Tehát újonnan egy dízel mondjuk plusz fél milla, ugyanez a különbség 10 év múlva mondjuk már csak 300e ft, míg 20 év után meg csak 100e ft, mer már mindenki parázik a dízel javítása miatti plusz költségek miatt, nehezebb eladni...
18:22
Nem tudom mért de azt érzem a válaszodból, hogy minden áron le akarod beszélni a dieselről és rá akarod tutymálni a benzinest. Egyetlen egy dolog igaz a leirtadból, hogy többe kerül a javíttatás. De amit összehordtál a kopásrol meg hidegindításol azt inkább nem kommentálnám. Már évek ota keresetebb a diesel autó és a gyárok is a diesel fejlesztésére álltak rá. Azonos paraméterek(ccm, suly...) mellett a diesel 30%-al kevesebet fogyaszt.A japán és a német diesel autók tartják legjobban az árukat. Szóval én a dieselre szavazok.
A válasz írója 66%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 19:29
18:22-es vagyok. Én nem vagyok hozzáértő, ezt elismerem, sőt még okos sem, de szeretek olvasni.
Amit most belinkelek, azt nem csak itt olvastam, hanem több, autózással foglalkozó könyben is, tehát nem ez votl az egyedüli forrás, de innen könnyű linkelni:
"De ez azt jelenti, hogy normális feltételek mellett is a több száz vagy ezer fordulatszámú motorban indításként sok száz üzemciklus (dugattyújárat) nem mást "produkál", mind csak az alkatrészek dörzsölődésének eredményeképpen óriási kopást, illetve káros anyagokat, a tüzelő-kenő anyag fölösleges kidobását és a környezet szennyeződését.
Még hátrányosabb az indítás télen - a hidegben megdermedt olajnak a pumpával való szivattyúzhatósága sokkal alacsonyabb, a kenőképesség helyre állása viszont lényegesen lassabb, és nyáron - a hőségben az olaj már pár üzemen kívüli órán belül lefolyik. Az egyes kutatók szerint a személygépkocsinál egyszeri hidegindításából adódó kár felér azzal, amely az alábbi normális üzemmódban megtett kilométer után következik be:
"
20 150-300
0 100-220
najó hát ezt nem sikerült rendesen beilleszteni:
-20 fok --> 150-300km
0 fok --> 100-220km
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!