Hova viszitek a kocsitokat ha csak kis festékhibákat kell rajta javítani, meg pl pár apró horpadást? A legtöbb autófényező csak teljes elemet fúj az meg szerintem igy felesleges.
Foglalkozik egyáltalán valaki kis foltokkal?
más is biztos van így mint én és szerintem nem kell egyből újrafényezni a kocsit....
Bizony, bizony, nem könnyű foltokat javítani...
Először is: hiába a gyári kód alapján kevert szín, a gyárban fújt fedőréteg öregedését nem kalkulálják bele. Az UV által megszívott, kifakult festéstől tehát elüt a gyári árnyalat (legjobb példa: a '90-es évek elején-közepén vízbázisú festékkel festett Opelek).
Azon kívül van a szórópisztolynak egy rossz tulajdonsága: csak egy kis középponti szögű kúpban dolgozik szépen. Ezen a kúpon kívül a kelleténél kevesett festéket szór, aminek az az eredménye, hogy a felület matt lesz, mert nem jut rá elég festék ahhoz, hogy szép, összefüggő réteg alakulhasson ki. Ezért ha az ember telibefújja a kijavított horpaszt, akkor ott szép lesz a lemez - körülötte meg csúnya, matt felületű. Van erre megoldás, maszkolószalagnak hívják. Körberagasztom a festendő felületet és a festékköd széle a szalagra szóródik. Azt meg lehúzom a festés végén - volt, nincs. Probléma áthidalva: a horpasz fényes, körülötte nincs matt sáv.
Ez így lenne, ha a festéknek nem lenne vastagsága. De van. Így a felületen lesz a maszkolószalag széle mellett egy lépcső. Illetve ott van a probléma: a szép új fényezés el fog ütni a kopottól.
Való igaz tehát: nem kell az egész elemet festeni. De nincs más módszer, amivel igazán szép eredményt lehetne elérni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!