Miért nem terjedt el a kétütemű motor személygépkocsikban való használata?
amit előttem is leírtak, rengeteget enne, mondjuk ez az amerikai autóknál sem volt probléma.
az a fő probléma, hogy a 2ütemű motor 1db karburátorral(erre max 2 henger szokott menni)tud jól működni, mert a kipufogófázos vezérlés miatt szinte lehetetlen lenne mondjuk 4 karbit összehangolni, és nem tudnának egyszerre dolgozni a hengerek.röviden ennyi.
szted a 2ütemű motorok fénykorában nem volt lesz*rva a környezetvédelem, mégse alkalmáztás őket sűrűn kocsikba
@2011-10-14 18:52
Egy KTM EXC 125 meg 5 mp alatt. Úgy, hogy a vége 140 km/h.
Nyilván ha rövidítik az áttételt, akkor ez az 5 mp még kevesebb...
Az már más kérdés, hogy az EXC mennyibe kerül és mennyit fogyaszt.
Az ok egyszerű. A 60-as években az autókba kedvezőbb volt a 4 ütemű motor. A jobb hatásfok (kisebb fogyasztás) miatt. Később kísérleteztek ismét két ütemű motorokkal autókba, de a 4 ütemű már kiforrottabb volt, megvolt hozzá a háttér, nem hozott annyi pluszt, hogy megérje áttérni.
Aki vezetett Trabantot, az tudja, hogy autóban is tud kellemes lenni a kétütemű
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!