Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem terjedt el a kétütem...

Miért nem terjedt el a kétütemű motor személygépkocsikban való használata?

Figyelt kérdés
Fogyasztás/környezetszennyezés(nem tudnák környeetbarátabbra megcsinálni?)/nem olyan jó teljesítmény(úgy tudtom, jobb, mint a négyüteműknél), vagy mi?
2011. okt. 12. 16:56
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Csak kis köbcentiben gazdaságos. Ezért nem nagyon csinálnak motorokhoz 500asnál nagyobb blokkot sem mert irtó sokat fogyaszt. Igaz az egy halálig kihegyezett technológia nem egy 40LE-s vagy mennyi Wartburg.
2011. okt. 12. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Lehet környezetbarát kétüteműt építeni, de azt csak nemrég, a közvetlen befecskendezéssel sikerült elérni. A négyüteműek meg már a '70-es években sem füstöltek, könnyebb volt arra váltani.

Illetve a kétüteműek karakterisztikája nem jó az autókhoz. Csillagászati fordulaton pörögnek, de nyomatékszegények. Motoroknál ez nem baj, kis tömeget kell megmozgatni, de a jóval nehezebb autók esetén könnyebb kuplungégetés lehet a vége. A négyüteműek nyomatékosabbak és alacsony fordulaton is nagy a nyomatékuk. Ez pedig telitalálat az autók esetén.

Illetve a kétüteműek motorfékje is gyenge és nem is tesz jót nekik az ilyen használat. Különolajzással jobb a helyzet, akkor nem olyan hamar teszi tönkre a motort a gyakori motorfékezés, de akkor is borzasztóan kicsi a motorfékhatás. Ez pedig autóknál különösen kellemetlen.

2011. okt. 12. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Utolsó! Ne haragudj, de hatalmas badarságot írtál. Éppen arról van szó, hogy a kétütemű motorok azonos löktérfogaton jóval nyomatékosabbak négyütemű társaiknál, mivel minden főtengelyfordulatra esik egy szikra, mivel felesleges, kipufogó ütem. (Ezt számokkal is alá tudom támasztani. Egy Honda CBR 125 motorkerékpárnak 10,4 Nm a amx. forgatónyomatéka 8000-es fordulaton, míg egy MZ ETZ 125 típusó motornak 14 Nm 5500-as fordulaton)


A kétütemű motort a széleken érdemes használni. A hatalmas teljesítmények szintjén (pl. autóversenyzés, ahol az orbitális fogyasztás nem számít, illetve az olcsó, kis teljesítményigényű régiókban, mivel összeszerelési és anyagköltsége töredéke a négyüteműének(pl stiihlfűrész)(Nem kell bütykösrúd,vezérműszíj,oldajteknő stb.) fűnyíró)


Ami hátránya, az a teljesítmény. Az átlag felhasználási szinten(autók) túl sokat fogyaszt. Azt a szintet négyüteműből hosszútvon gazdaságosabb fenntartani, ráadásul kevésbé környezetszennyező(mivel jó esetben nem égeted el az olajat)



Remélem érthető.

2011. okt. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

17:42


Mennyi is a nyomatéka a CBR-nek 2000-es fordulaton és mennyi az MZ-nek?


naugye...

2011. okt. 12. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
Meg elég sok olajat is fogyaszt ami manapság nem túl olcsó.
2011. okt. 12. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Azért az, hogy egy 125-ös MZ nyomatékosabb, mint egy 125-ös négyütemű Honda, ne legyen már ennyire meglepő... A négyütemű munkafolyamat és a vezérlés hajtása miatti veszteségek ilyen kis méretben igen sokat jelentenek.

Az pedig, hogy a maximális nyomatéka magasabb az MZ-nek, jól hangzik, de a gyakorlatban nem sokat ér. Ha egymás mellé teszed a nyomatékgörbéket, láthatod, hogy hasonló méretű két- és négyütemű motorok esetén a négyüteműé sokkal laposabb, szélesebb. Vagyis hiába kisebb a maximális nyomatéka, a fordulatszám-tartomány nagy részében nagyobb nyomatékot tud leadni, mint a kétütemű. Sőt, ami lényeges: alul jóval nyomatékosabbak. Ezt pedig az egyszerű katalógusadat nem mutatja meg...

2011. okt. 12. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Utolsó, még mindig nem értesz. Engem nem érdekel a nomatékgörbe, egyszerűen csak nem tudtam szó nélkül elmenni a badarságod melett. A kétütemű motorok igenis nyomatékosabbak azonos fordulatszámon, mint négyütemű társaik.



Az MZ-s szituációra visszatérve:

Ebben igazatok van, hogy KONKRÉTAN az MZ 2000-nél hazsnálhatatlan, de ez a szívómembrán hiányának tudható be(mivel résvezérelt kétütemű motor) Ha megnéztek egy korszerű kétütemű membránvezérelt gépet(pl Caigva Mito, KTM EXC stb.) Láthatjátok, hogy sokkal meredekebben emelkedik a nyomatékgörbe.


Mellesleg én 90-nél az MZ-vel pörgök 5000-et, CBR 125-el pedig 9000et... Az tuti, hogy a CBR 10 év után kuka lesz ekkora fordulat miatt, az MZ pedig 24 évesen is gyári állapotbank örvend.

2011. okt. 12. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Az a badarság, ha valaki nem nézi a nyomatékgörbét...

MINDEN 2 ütemű motornak kiugró nyomatékgörbéje van, míg a 4 üteműeknek sokkal egyenletesebb ugyan ez.


"Mellesleg én 90-nél az MZ-vel pörgök 5000-et, CBR 125-el pedig 9000et.."


azt nem tudom miként hozod össze, van egy 50 köbcentis kis váltós motorom, 90-nél pont 9500-at pörög pedig 4 sebességes. Ezek alapján nehezen hihető, hogy a 6 sebességes 125-ös CBR 9000-et pörög és ugyan ott.

2011. okt. 13. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

utolsó, én elhiszem neki


egyébként nem a legmodernebb cbr-t kéne összehasonlítani az 50 éves etz-vel, hanem inkább a cbr-mito, vagy cbr-exc

ha egy cbr-nek odarántod a gázt, jobb esetbe ha kis súlyú vagy, és hátszél van, akkor 30 mp alatt el lehet érni vele a valós 100km.h-t, ameddig ha az exc-nek rántod oda az rögtön 100on lesz, az elejét is a levegőbe emeli könnyedén, ebből a szempontból nincs miről beszélni... az már más kérdés, hogy mennyivel kerül többe egy exc, mennyi fentartani, és mennyit fogyaszt

2011. okt. 14. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Egy gyári 125-ös CBR 15 mp alatt gyorsul 100-ra.
2011. okt. 14. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!