Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ad ki ilyen hangot?

Miért ad ki ilyen hangot?

Figyelt kérdés

Néha mikor lámpánál megállok vagy éppen csak figyelek, hangot hallok az ac pumpa körül egyfolytába,már mint szerintem csak az lehet,mivel pont olyan a hang mikor a gyújtást ráadom,de még nem indítom be a kocsit és a pumpa elkezd működni.A másik problémám,hogy a motor csattog..az előző tulaja,megfőzte kicsit a motorját(autószerelő mondta)..a hidrotőkék ki lettek cserélve,de nem sokat változott a hang.pláne ha hidegen indítom be a motort akkor eléggé lehet hallani.Ha bemelegszik valamelyest tompul,de azért hallani.Mit lehet tenni ezek ellen,mit tanácsoltok ?

A kocsim pedig: 1994-es Opel Astra F 1.6 SI Benzines,motorkód C16SE


2011. okt. 6. 14:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Bár a mienk 1.4-es 8 szelepes, de egy hengerfejtömítés csere után kicsit hígabb olaj miatt csattogtak a hidrotőkék. Ha hidegen csattog akkor valószínű pont hogy nem azért csinálja mert híg az olaj. Érdemes lenne méretni kompressziót és nyomásveszteséget, hogy nem-e eregeti valahol a levegőt.

Ha hengerenkénti injektoros, akkor folyamatos csattogó hangot lehet hallani az injektorok nyitása-zárása miatt, ez ne zavarjon meg.

Mit értett megfőzés alatt az autószerelő? Kérdezd már meg...


Amúgy az ac pumpától azért jön mindig hang, mert mikor gyújtáson van, folyamatosan megy a motor leállításáig, hogy tartsa a megfelelő nyomást az injektor(ok)nak.

2011. okt. 6. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Ö csak annyit mondott,mert vittem vízpumpa,szíjcsere meg görgő cserére,és mondta h ö szerinte megfőzhették,mert a vezérműszíjnak a burkolata szarrá volt olvadva(állítólag ő szerinte nem húz úgy a kocsi ahogy egy 100 LE-nek kéne)...stb,meg mikor ellet hozva(meg lett véve) szinte a tartályba nem is volt víz..max egy fél mili...

Amúgy hengerenkénti injektoros,de ez a csattogás ilyen fém szerű és nagyon hangos.csak ha bemelegszik akkor lesz halkabb egy minimálisan..

És ezen kívül még mindig nem tudom mitől van az a hang a benzin pumpa felől..most reggel is jöttem haza és megint halottam egész úton folyamatosan míg haza nem értem..

2011. okt. 7. 08:04
 3/12 A kérdező kommentje:
jaj bocs,az AC pumpásodat nem olvastam el de az ok akkor..de a motor..
2011. okt. 7. 08:05
 4/12 A kérdező kommentje:
Amúgy,milyen árba mérnek kompressziót és nyomásveszteséget ??
2011. okt. 7. 08:07
 5/12 anonim ***** válasza:

Hát ez érdekes :DD

Ha figyelmetlen volt az előző tulaj és valamilyen úton-módon kifogyott belőle a víz, majd megjáratta, akkor lehetséges hogy megfőzte.

De az hogy elolvadt a vezérműszíj burkolat azt nemtudom mire vélni, mert a vezérműszíjról letudnak válni gumidarabkák amik felrakódnak sugárirányban a burkolat belsejére, de hogy ettől nem olvad szarrá az tuti. Talán tényleg a megfőzéssel áll kapcsolatban...


Kompressziót és veszteségmérést azért érdemes csinálni, mert megbontás nélkül képet ad arról hogy milyen állapotban vannak a hengerek (pl "lötyögnek"-e a dugók, rosszul záródnak-e a szelepek, repedés van-e valahol stbstb) Nem tudom mennyibe kerül, de érdemes megcsináltatni.


A benzinpumpától (ac pumpa) jövő hang pedig valószínű rendellenes lesz ha már akkor is hallod mikor alapjáraton ketyereg a motor. Lehet hogy a végét járja, de nem tudhatom biztosan. Nem szokott lefulladni néha? Ja meg esetleg valahonnan megkéne tudakolni hogy mekkora az áramfelvétele a pumpának gyárilag, és lemérni hogy mennyit vesz fel a tied, mert ha már haldoklanak a csapágyai, akkor több áramot kell hogy felvegyen a pumpa.


Az erős csattogás a vezérléstől jön szerintem, de kizárhatod az injektorok hangját ha ( [link] ) lehúzod az egyik injektor vezérlőkábelét. Ezen a képen a motor után a három sárga az (1. nem látszik) és két fém kampót kell benyomni a sárga oldalán. Így nem fog kinyitni az az injektor szelepe, és három rendes csattanás után nem lesz negyedik. Ha akkor is ugyanúgy jelentkezik a hang, akkor valami mechanikus hiba lesz.


Apropo, egy rendes benzinmotornak semmi füstöt nem szabad eregetni üzemmeleg állapotban nyáron. (télen is csak kondenzvizet füstöl...) Ez okés itt?

2011. okt. 7. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Holnap megnézem és megírom hogy mi újság !
2011. okt. 9. 20:40
 7/12 A kérdező kommentje:
Nha lehúztam az 1ik csatit,beindítottam,és akkor is van az a csattogó fémes hang ugyan úgy ahogy eddig... most írtam az egyik autó szerviznek,hogy csinálnak e Kompresszió és veszteségmérést ..stb majd kiderül...meg hogy mennyiért...kár hogy házilag nem lehet csinálni ilyet..remélem nem lesz valami Húú de nagy baja...
2011. okt. 10. 15:48
 8/12 anonim ***** válasza:
Oké, majd írj a további fejleményekről!
2011. okt. 10. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Oké !
2011. okt. 11. 08:29
 10/12 A kérdező kommentje:
Egyik ismerősömmel beszéltem és azt mondta,hogy lehet hogy csak a szelep hézagot kéne beállítani azért ad ki ilyen hangot. Nem lehet ez a baja ?
2011. okt. 11. 15:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!