Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha nem nyomom ki teljesen a...

Ha nem nyomom ki teljesen a kuplungot mi károsodhat?

Figyelt kérdés
Van egy olyan "jó" szokásom, hogy nem nyomom padlóig a kuplungot. Előremenetben még nincs is gond, nem recseg a váltó, de hátramenetnél már nem egyszer azt hittem, hogy szétesik az egész.
2009. ápr. 28. 21:06
 1/8 anonim ***** válasza:
72%
Kinyírod a váltót.
2009. ápr. 28. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
69%
menet közben semmi, ha állsz akkor nyomd ki, vagy vegyél szerkezetet, kinyomócsapágyat ha meghibásopdik
2009. ápr. 28. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
90%
ha nem nyomod ki akkor csúszik a kuplung, tehát eléggé kopik, szélsőséges esetben a nagy hőhatás következtében meg bármi ebből adódó gond lehet (pl leég)
2009. ápr. 28. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Nem tudom elképzelni, hogy a max. 1 mp-es váltás alatt leég. De ha tévednék javítsatok ki. :)
2009. ápr. 28. 21:58
 5/8 anonim ***** válasza:
Hátramenetnél sem azért recseg szerintem, hanem mert a rükverc nem szinkronizált. Nagyon sok autónál reccsen a hátramenetbe tétel tövig kinyomott kuplungoláskor, még új tipusoknál is.
2009. ápr. 28. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
92%
Ha előremeneti fokozatokban nem nyomod ki tövig, nem leégni fog, hanem egyre több fogaskerék deformálódik , töredezik le, és a váltó élettartama felére 1/3-ára csökken
2009. ápr. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
68%
Ha nem alapjáraton teszem be rükibe, nekem is recseg egy kicsit a váltó. Először azt hittem gáz van, de kiderült hogy elvileg no problemo.
2009. ápr. 28. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Váltásoknál azért kell kinyomni a kuplungot, hogy tehermentesítve legyen a váltó. Ha ezt nem teszed meg, akkor sebességváltáskor lökésszerű terhelést kap (hirtelen megváltozik a fogaskerekek fordulatszáma), ami gyorsan koptatja a profiljukat. Ha azonban el tudod találni azt a mértéket, amely mellett a kuplung még "elcsúszik" a terhelés hatására, akkor nem kötelező padlóig kinyomni a pedált (a kétkuplungos váltókban például számolnak is ezzel a jelenséggel).
2009. ápr. 30. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!