Váltásnál előbb elengedem a gázt és utána nyomom le a kuplungot, vagy lenyomom a kuplungot és utána engedem el a gázt?
Legjobb a kettőt közel egy időben megtenni.
Ha előbb engeded fel a gázt, akkor a motorfék kellemetlen hatásával találkozhatsz: alsó fokozatokban megfejeled a kormányt felkapcsolás előtt. Utána persze semmi gond nincs, csak ez nem jó hobbi.
Ha előbb a kuplungot nyomod ki, akkor éktelenül bömböl a motor, az sem jobb.
Legjobb egyszerre felengedni a gázt és kinyomni a kuplungot, esetleg a gázról kicsit hamarabb leléphetsz, mert a motor van, hogy nem ejti el azonnal a fordulatot.
Elsonek igaza van, a sebessegtol fugg. Egyesben ha leugrasz a gazrol a motorfek miatt rant az auto, ott egyszerre kell, nyomod le a kuplungot es kozben mar engeded fel a gazt. Kettesben is hasonlo, bar ott kicsit elobb engedheted fel a gazt, harmasban/negyesben mar mehet korabban a gazfelengedes, de ne addig hogy a motorfek fogjon mert az meg harmasban is van valamennyi, negyesben mar nemigen erezheto.
Lefele valtasnal pedig eloszor enyhe fekezes, aztan mehet a kuplung, es lassabb felengedes. Harmasbol lefele szinten. Kettesbol levaltani meg mar csak kuplunggal egyutt lehet gyakorlatilag fekezni, kiveve a legenyhebb lassitasokat, de az egyes amugyis csak az elindulashoz kell, menetkozben nem szoktam levaltani egyesbe, kiveve ha dugoban kell araszolni, akkor az egyes alapjarat lassabb es neha jol tud jonni hogy ne kelljen megallni-elindulni allandoan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!