Turbós autónál mire figyeljünk?
Olvastam már pár dolgot, hogy mire is kell figyelni és hogy mit nem szeret a turbo, de maradt pár kérdésem.
A turbódízel autót magasabb fordulaton kell használni, lehetőleg a turbólyuk felett. Ez most azt jeleni, hogy alacsonyabb fordulat nem a legideálisabb a motor szempontjából, vagy azért nem jó, mert nincs ereje a motornak?
A turbót lehetőleg vissza kell hűteni, ha nagyon igénybe volt véve. Ha mondjuk városban autózok normális tempóval, akkor ilyenkor is kell rá figyelni, vagy ez nem jelent számára túl nagy terhelést?
Továbbá még valami, amire kiemelten kell figyelni?
Egyik ismerősömnek Passat kombija volt, turbódízeles. 3000-es fordulatszámnál kapcsolt be a turbó, na most addig városban nem pörgeti sok ember. Így sajnos "elkormolódott" a cucc és jó drágán csinálták meg.
Vezettem már Toyota Hiace 2,5 tdi-t is, annak 2500-3000 körül kapcsolt be szintén, de már nem emlékszem pontosan. Célszerű, h járjon a turbó is, mert a javíttatása nem olcsó.
Tényleg, most jut eszembe, hogy olvastam, a dízel autókat néha ki kell kormolni. Ez annyit jelent, hogy jól meg kell forgatni? :)
Szoktam látni, hogy vannak autók, amik elég szépen kormolnak magasabb fordulaton. Gondolom az nem egészséges.
@13:27
A turbó nem tud bekapcsolni, alapjáraton is forog. És egy Passatban pl már 2000-2100-től teljes nyomáson tölt.
Ha használod a turbó-s autót és utána megállsz,ne állítsd le rögtön mert a turbó nem hűl vissza az üzemi fokra!
Egyik barátom haverjának volt Turbo-s autója,nála olyan volt hogy megállt,leállította rögtön a motort , kiszedte a kulcsot,bezárta a kocsit (de volt benn egy elektronika ami rögtön a kulcs kivételekor +5-10percig hagyta járni a motort hogy visszahűljön a turbó)
Benzinesnél amire nagyon figyelni kell az a keverékszabályzás.
Dízelhez nem értek annyira, de gondolom a nagyobb nyomás miatt több gázolajjal fog jobban menni, így a porlasztóknak többet kell nyomni. Erre egy jó példát tudok mondani: M41 csörgő. Indulásnál ahogy felpörög a motor elkezd rendesen füstölni, majd mikor utoléri a turbónyomás a beállított értéket (1 bár körül, ami egy v12-es nagy lökettérfogatú motornál elég nagy teljesítményt igényel) akkor abbahagyja a kormolást.
Nos az autóknál is hasonló a helyzet, legalább is a régebbieknél ahol még nem volt elő-után befecskendezés (common rail) így ha állítva van az adagoló, csak megfelelő turbónyomás esetén nem fog kormolni annyira.
Néha meg kell kergetni a lovakat, mert alapjárat közeli szütyörgésnél hajlamos elkokszosoni az égéstér.
Városi kocsikázás után nem kell visszahűteni a turbót, mivel nem melegszik fel olyan nagyon, mint mikor pl padlógázzal mész. Ügye mivel összeköttetésben van a motor olajkörével a turbó csapágya, az hűti vissza annyira hogy ne süljön össze a turbó. Benzineseknél a nagyobb égéshő miatt jobban kell figyelni a turbó visszahűtésre.
Akármi rosszat mondtam nyugodtan lehet ellenkezni, nem szentírás amit írtam.
-Beinditás után várj pár másodpercet, amíg felépül az olajnyomás.
-Hidegen ne gyilkold
-Ha meghajtottad, akkor hagyd visszahülni ( ez nem egyenlő az alapjárattal)
-Előre gondolkodj megállásnál,ne úgy álj meg, hogy izzik a turbód , utána le is lehet állítani akár egyből
-Az olajszintre nagyon figyelj, és max 10 000km enként olajcsere. A turbó nem szereti az olajban a fémszemcséket:)
A sima városi használat ha normálisan közlekedsz, akkor nem jelent nagy terhelést neki. Common rail dízeleknél egy idő után eltömődik a szilárdrészecske-szűrő, "olyankor meg kell járatni", mivel a szűrő öntisztulása csak 650 foknál melegebb kipufogógáz esetén történik meg >> CR motoroknak emiatt nem tesz jót a sok városi használat, nem a feltöltővel van összefüggésben. Amúgy a tádékat sem árt néha kikormolni XD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!