Mi lenne, ha nem lenne sebesség váltó?
Minek az, úgyis csak lefulladni lehet vele, meg elromlik, meg kuplungolni kell...
Ha lenne 1előre, meg 1 hátra menet, akkor mi lenne?
Nem tudna egy autó 100 al menni?
21:35
"a kényelmet szolgálja"
és a manuálisban mi a kényelmetlen?
ezt komolyan nem értem
22:12
Ok, részben igazad van - nem mindenki hülye, aki automata váltós kocsit vezet, de valljuk be, hogy a gyengébb (gépkocsivezetői)képességű és kevesebb műszaki ismerettel rendelkező egyének többnyire automata váltós kocsit vesznek, tehát valami összefüggés csak van...
Mellesleg nem értem a példád:
"Ez kb. olyan mint hogy " a hülye amerikaiak azt sem tudják hol van Mo". És Te tudod hol van Etiópia? Na ügye hogy nem (pontosan, ok hogy Afrika, de hogy azon belül hol...), olyannyira nem érdekel, nem az életed része.... Nekik miért kéne tudniuk... "
Egyrészt ugye te egy MŰVELTSÉGI kérdést állítasz szembe az általam felvetett KÉSZSÉG/KÉPESSÉGBELI hiánnyal.
(Másrészt meg Etiópiát, sőt az amerikai államokat is be tudom neked rajzolni akár vaktérképre is, pedig nem vagyok földrajz szakos, csak általánosban nagyon jó és szigorú földrajztanárom volt.)
"21:35
"a kényelmet szolgálja"
és a manuálisban mi a kényelmetlen?
ezt komolyan nem értem
"
Az hogy kuplungolni kell, keresni a sebességet, csúsztatgatni a kuplungot, közben gázt adni. Bal lábadat állandóan a pihentetőre teni, kuplungra, vissza, pihentetőre, vissza, stb....
Ezzel szemben egy automatánál csak nyomod a gázt vagy a féket azt jónapot. Főleg dugóban amikor vagy percenként kapcsolgatod az egyest, megindítod az autót, vagy a kuplunggal játszol, akárhogy is "gépészkedni kell". Egy automatánál csak elengeded a féket és már csorog is előre, még gázt sem kell adni.
Mondjuk én szeretek gépészkedni, nekem az automata kifejezetten fura, elveszi a vezetési élményt...
"
22:12
Ok, részben igazad van - nem mindenki hülye, aki automata váltós kocsit vezet, de valljuk be, hogy a gyengébb (gépkocsivezetői)képességű és kevesebb műszaki ismerettel rendelkező egyének többnyire automata váltós kocsit vesznek, tehát valami összefüggés csak van...
"
Nagy számok törvénye alapján nyílván. De vannak azért bőven akik tök jól vezetnek, csak egyszerűen lusták váltogatni....
Mellesleg nem értem a példád:
"Ez kb. olyan mint hogy " a hülye amerikaiak azt sem tudják hol van Mo". És Te tudod hol van Etiópia? Na ügye hogy nem (pontosan, ok hogy Afrika, de hogy azon belül hol...), olyannyira nem érdekel, nem az életed része.... Nekik miért kéne tudniuk... "
Egyrészt ugye te egy MŰVELTSÉGI kérdést állítasz szembe az általam felvetett KÉSZSÉG/KÉPESSÉGBELI hiánnyal.
Ezt arra hoztam fel, hogy az automata váltós dolgot sokan összekötik a "hülye amerikaiak" tévképzettel, mert "náluk mindenki olyan sötét hogy nem is tudnak vezetni manuális autót csak automatát". Tehát a kettő együtt - nálunk sok béna vesz automatát és a hülye amerikaiak már elég erős tényező arra, hogy az automata váltó szinonimája a hülyeségnek és vezetési inkompetenciának.
"Ha nem lenne váltó,el sem indulna az autó.Mi vinné át az erőt a kerekekre?Váltó mindenképpen szükséges,mindegy hogy automata vagy kézi,a célja ugyanaz.
"
A sebessségváltónak ebben az értelemben nem sok köze van az erő átvitelének a kerekekre. Váltó nélkül is át lehetne vinni, egy sima direkt hajtással, ami tul. képpen az 5. (sok autóban most már 6.), direkt fokozat.
A váltó hivatalos neve amúgy "nyomatékváltó" ugyanis nyomatékot vált, nem sebességet. De a sebességváltónak önmagában a hajtáshoz nincs sok köze...
Az erőt a kerekekre jelenleg is a féltengely viszi át, meg van ott még sokminden más is, ne menjünk most ebbe bele, szegény kérdezőt teljesen össze fogjuk keverni ezekkel...
Az Amerikaiaknál nem azért van autómata váltó mert nem tudnak válatni... a nagy köbcenti/hatalmas nyomatékos autók végett van!!
Mivel általában 10km/h -ként kellene egy-egy sebességet váltaniuk! (Persze javítsatok ki ha ez nem így van,de legalábbis több helyen olvastam /hallottam erről)!!!
Az amcsik praktikus életet élnek. Ha valamit meg lehet egyszerűbben csinálni, akkor azt megcsinálják. Náluk a plusz fél lityi fogyi a 20-30 mellett (de egyébként is) már olyan mindegy.... Nem szaroznak ezzel... Nagy motorok vannak, de a kocsi se 800 kiló, inkább 1800...
Mondjuk most már elkezdtek ők is menni ebbe a gyártsunk kisfogyasztású autót, de ehhez kellett egy világválság...
16:06
""a kényelmet szolgálja"
és a manuálisban mi a kényelmetlen?
ezt komolyan nem értem "
Ahogy a következő hszben is írták, nem kell gépészkedni. Próbálj ki egy automatát csúcsidőben BPn, és megtudod mi a különbség a kettő között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!