Motoros rutin vizsgán a lassító folyosóban hogyan lassítsak, hogy meglegyen a kívánt sebesség?
A gyakorlatban az a lényeg hogy láthatóan lassú legyél. A sebességet majd belövöd a tanulómotorhoz.
Nem tudom mennyire vagy kezdő, a legtöbb 0 km-es kolléga akikkel találkoztam azt csinálta először, hogy iszonyatmód visszalassított, annyira hogy a motor nem akart már a minimális lendületnek köszönhetően egyenesben maradni. Az egész rutinpályán a lényeg hogy egy pici sebességed mindig legyen, különben le fogod tenni a lábad.
Szóval megérkezel a folyosóhoz, megfékezed, aztán fékezés nélkül finoman átereszted úgy, hogy közben a csak a kuplunggal és a gázzal játszol. Ha elkezdesz fékezni ilyen minimális sebességnél, abból a kormány jobbra-balra rángatása lesz + lábletétel. Aztán mehetsz vissza bóját igazítani. :)
5 nappal ezelőtt volt a járműkezelés vizsgám, GS500-assal. Bár 17 éve van A1 jogsim, 500-assal kezdőnek számítok. De ilyen nem jutott eszembe, hogy ráfékeznék a folyosóban.
Teljesen egyetértek K G válaszával. Előtte irányjelzés, hátranézés, lassítás, 1-es fokozat. Van még egy kis lendület, gázzal-kuplunggal finoman játszva számoltam magamban 8-ig. (8 méter hosszú a bójasor, ha 1 m/s sebességgel megyek, az 8 mp-ig kell, hogy tartson.) Volt vagy 9-10 mp.
Egyébként a vizsgabiztos külön kiemelte, hogy miket fog nagyon figyelni, ez is benne volt.
Nálatok ennyire kiemelték ezt a részt? Nálunk csak megállt a pálya végén a biztos és nézett, külön nem tartott különösebb tájékoztatót.
Én 1 éve vizsgáztam egy ER-5-ön, a motor le volt lakva (meg a vizsgám előtt két héttel megtörve kicsit), szerencsére a kuplungot jól lehetett kezelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!