Hogyan kell autót vezetni? Valaki le tudná írni, hogy mit kell megnyomni, mit kell felkapcsolni miután beültem a kormány mögé? Peugeout 205-ösról van szó.
"Ha ez igaz lenne, akkor vajon a legelső ember hogy tanult meg autót vezetni?"
Talán tudta hogy hogy működik egy autó :)
Ez nem okoskodás, gondolj csak bele lövésed sincs mit kell csinálni. Leírjuk neked 10 pontban, te vagy olyan hülye hogy kipróbálod, én meg pont jövök kamionnal és telibeb@szlak akkor mit csinálsz? Ha épp egy másik ilyen sügér haverod ül melletted, akkor lehet 2 koporsót rendelni... A közlekedés baromi egyszerünek tünik, de nagyon nem az. Van aki 30-40 oktató mellett töltött óra után is szerencsétlenkedik forgalomban, te meg elsőre elgurulnál a tescoba ? :)
Kérd meg apádat vigyen ki valami földútra, vagy rutinpályára vagy ilyesmi, ott gyakorolhattok. egyedül ne indulj el, mert jobb esetben csak 6-7 számjegyű anyagi kárt csinálsz vagy magadat kinyírod, rosszabb esetben mást..
7 éves korom óta akartam jogsit, 27 éves koromra lett meg, 20 év várakozás és vágyakozás után, pedig ez volt az egyik nagy álmom. Ha én kibírtam, Te is ki fogod.
Kibírtam hogy nem mentem bele ilyesmikbe, azért annyira nem lehetetlen helyzet az, hogy valaki nem tud autót vezetni.
Az autósiskolába tanultam meg vezetni, és nem otthon!
Amikor tanulsz, teljesen más. Eleve is 10-20 órán keresztül csak a műszaki alapokat tanulod tanteremben, mielőtt egyáltalán volán mögé ülnél. Először csak az autót tanulod meg vezetni ZÁRT! pályán (ez 5-10 óra), majd utána visznek ki forgalomba OKTATÓ autóval (ami speciális a plusz pedálok miatt) és OKTATÓVAL (aki egy olyan különleges személy, aki
a: tudja hogy tanuló ül mellette és még jobban figyel mindenre mint egy egyébként átlagos, de jó vezető
b: mindig ugrásra készen áll, ha be kell avatkozni, azonnal be tudjon
c: úgy instruál, hogy addigra már ismer Téged, és ismeri a forgalmat, a forgalomszervezést, tehát fejből tudja mi hol van, és úgy irányít, hogy neked CSAK az autóra kelljen figyelni, másra nem. Ez (bár nem tűnik annak) hatalmas könnyebbség ahhoz képest mintha mindenre elsőre neked kellene figyelned. Eleve az oktatók olyan helyekre visznek első pár úttal ami egyértelmű, és könnyű ott vezetni...
Ezt egy átlag ember nem tudja megcsinálni, mert nincs hozzászokva hogy így kellene figyelnie...
Egyébként meg valószínű hogy le fogjuk tudni írni neked 30 óra anyagát, amit ráadásul még érezni is kell, és minden autónál más...
1. Olvass el mindent az autóról
2. Tedd fel a GYIK-on a kérdést , miszerint: Hogyan működik a váltó(hogy vannak benne a fokozatok)
3. Után ülj be,nézz körül mi mindent látsz (és próbálgasd beindítás nélkül a váltót használni)
4. Ha ez megvan,nyisd fel a motorháztetőt és LÁÁÁSS CSODÁÁT!
5. Csutakold szép fényesre az autót (kívűl,belűl,ha kell akkor még egy motormosás is belefér)
6. ellenőrizd a guminyomást és állapotát (1,6mm , nyomás , sérülés)
7. ellenőrizd a lámpákat (helyzetjelző,rendszámtábla vil. , refi , indexek , féklámpa és) és ellenőrizd a műszerfalon lévő visszajelzőket is
8. a kormány holtjátékát ellenőrizd
9. most jól vágd magad fejbe (de úgy igazán erőből) és talán eszedbe jutnak a gondolatok hogy hogyan is akarsz elmenni 1m is azzal a gépjárművel aminek a tulajdonságait nem is ismered!
10. jól nézd meg azt az autót(csodálkozz el rajta,ápolgasd) , majd könyörögj apudnak hogy hagy tehesd le a jogsit és mehess mindennap el a Tesco-ba vásááni' ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!