Mennyivel másabb egy hátsó kerék meghajtású autót vezetni? Van előnye is?
Nem is az újgazdagok sportja a rali, de én a zártpályára, aszfaltra épült sportkocsikról írtam... Ott azért eléggé jól látható a különbség. A Porsche 911-ből a "mezei" turbo változat például a '90-es évek közepe óta összkerekes, de az igazán közveszélyes GT2-esek vagy GT3-asok hátsókerekesek. Persze a turbo is erős, de az inkább azoknak való, akik főképp villogni szeretnének vele, csak néha használnák ki a képességeiket (a tűsarkús szőke barátnő például biztos, hogy az első körben lehányná a GT3R bukócsövét a zajszigetelés nélküli kabinban). De mondhatnám példának a Lamborghini Gallardo vagy a Diablo változatait is (tudtommal a Murcielagoból nem volt utcai hátsókerekes), esetleg az Audi R8 alapváltozatát és a méregdrága GT-t.
A raliban értelemszerűen jobb az összkerekes hajtáslánc, a murván, havon már keményen küzdeni kell a tapadásért. A WTCC-ben pedig a homologizációs szabályok kötik meg a konstruktőrök kezét: nem prototípusok, hanem szériaalapú gépek küzdenek, muszáj ragaszkodni az eredeti hajtáslánchoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!