Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyivel másabb egy hátsó...

Mennyivel másabb egy hátsó kerék meghajtású autót vezetni? Van előnye is?

Figyelt kérdés
2011. szept. 13. 20:04
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
74%
A normálisabb sportkocsik szerintem összkerekesek :)
2011. szept. 14. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Nem feltétlenül. Az összkerekes sportkocsikat a bolondbiztosság hozta létre: úgy még az újgazdag, vezetni nem tudó tulajnak is vannak túlélési esélyei. Az "igazi", pályán is használható, homológ sportkocsik középmotorosak és hátsókerekesek, ugyanis ezzel a megoldással a trakció majdnem olyan jó, mint összkerékhajtással, de sokkal könnyebb, közvetlenebb lehet az autó. Persze több vezetési tudást is igényel.
2011. szept. 14. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
47%
Persze pályán a hátsókerék megy ( azért a WTCCben van elsőkerekes is bőven ). Az összkerékről meg annyit, hogy a WRCt pl nem nevezném újgazdag hülyegyerekek sportjának :) A túraautóvesenyeken is elég sok összkerekes indul(t).
2011. szept. 14. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%

Nem is az újgazdagok sportja a rali, de én a zártpályára, aszfaltra épült sportkocsikról írtam... Ott azért eléggé jól látható a különbség. A Porsche 911-ből a "mezei" turbo változat például a '90-es évek közepe óta összkerekes, de az igazán közveszélyes GT2-esek vagy GT3-asok hátsókerekesek. Persze a turbo is erős, de az inkább azoknak való, akik főképp villogni szeretnének vele, csak néha használnák ki a képességeiket (a tűsarkús szőke barátnő például biztos, hogy az első körben lehányná a GT3R bukócsövét a zajszigetelés nélküli kabinban). De mondhatnám példának a Lamborghini Gallardo vagy a Diablo változatait is (tudtommal a Murcielagoból nem volt utcai hátsókerekes), esetleg az Audi R8 alapváltozatát és a méregdrága GT-t.

A raliban értelemszerűen jobb az összkerekes hajtáslánc, a murván, havon már keményen küzdeni kell a tapadásért. A WTCC-ben pedig a homologizációs szabályok kötik meg a konstruktőrök kezét: nem prototípusok, hanem szériaalapú gépek küzdenek, muszáj ragaszkodni az eredeti hajtáslánchoz.

2011. szept. 14. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Akkor félreértettük egymást, én sportkocsik alatt a versenyen használt gépekre gondoltam, nem az utcai villogásra gyártott rakétákra :)
2011. szept. 15. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!