Milyert van az hogy a hatsokerek meghajtasu autok gyorsabbak az elo kerek meghajtasunal?
MIért lassabbak az "elo"kerekes autók?
Nem hiszem, hogy sebességbeli különbségek lennének, a nagy teljesítményű autóknál az jelenthet előnyt, hogy a hajtáslánc nem az a tengelyt rángatja, amit neked kormányozni kéne, így megfelelő tudással irányíthatóbbak a hátsó kerekes autók.
Hétköznapokra egyértelműen az első kerék meghajtású kocsik az előnyösebbek, főleg taknyos időben, ha nem akar játszani az ember.
Nem lehet őket összehasonlítani. Nincs ugyanis olyan autó, amit első- és hátsókerékhajtással is gyártanának, így azonos karosszériában, azonos motorral és váltóval lehetne próbálgatni.
Hátsókerékhajtást általában a nagy presztízsautóknál vagy sportkocsiknál használnak. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy ezek miért gyorsabbak, mint a szomszéd Pista bácsi "egynégyeshetvennégylóerős" Thaliája/Fabiája/Swiftje, amivel piacra jár.
A pályaversenyzésben pedig ritka az, hogy egy bajnokságban, azonos szabályok mellett első- és hátsókerekes autók küzdjenek. Mondjuk a WTCC pont ilyen, ott meg az elsőkerekes Chevroletek tarolnak. Viszont pályán is jobb a hátsókerékhajtás: lehet hozzá középmotort társítani, precízebb kormányzást eredményez, illetve gyorsításkor a hátsó tengely terhelése növekszik, ami a kanyarból történő kigyorsításnál sokat segít.
A hátsó kerekes autó kerekei jóval nehezebben pörögnek ki mint az első kerekesé, ezáltal jóval nagyobb erőt lehet átadni nekik.
Ez azért van mert az autó gyorsításnál hátrabillen, ezáltal a hátsó kerekekre nagyobb súly helyeződik mint az elsőkre, és ez miatt az első keréknek nincs olyan jó tapadása, de a hátsó keréknek pedig iszonyat jó. Szinte belenyomja a hátsó kerekeket az aszfaltba, és ez miatt a hátsó keréken jóval nagyobb erőt lehet leadni mint az elsőn anélkül hogy kipörögne.
A másik pedig a sebességváltó. Egy hátsó kerekes autónak a sebességváltóján jóval nagyobb erőt lehet átvinni biztonságosan, mint az első kerekesén.
Pl egy régi Lada, simán otthagyja az új Toyota Yarist. Pedig elvileg a Yarisba több erő is van.
Melyik motorra, melyik váltót, és miért? Mi lenne ezzel a célod? Egyébként nem esélyes a dolog.
Ne, ne is mondd az Omega hátul hajt. Soha nem fog az Astrád hátul hajtani, jobb ha leteszel erről a doogról.
A motort-váltót nem tudod hosszába fordítani, mert nem fér el, még az 1,4-es sem, ráadásul a kihajtás sem úgy van, hogy megoldható legyen. Hagyd békén azt a szegény Astrát, olcsóbban kijössz, ha veszel egy olyan autót, ami megfelel a céljaidnak, mondjuk egy széthajtott, lelakott, játszós Omegát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!