Milyert van az hogy a hatsokerek meghajtasu autok gyorsabbak az elo kerek meghajtasunal?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
MIért lassabbak az "elo"kerekes autók?
Nem hiszem, hogy sebességbeli különbségek lennének, a nagy teljesítményű autóknál az jelenthet előnyt, hogy a hajtáslánc nem az a tengelyt rángatja, amit neked kormányozni kéne, így megfelelő tudással irányíthatóbbak a hátsó kerekes autók.
Hétköznapokra egyértelműen az első kerék meghajtású kocsik az előnyösebbek, főleg taknyos időben, ha nem akar játszani az ember.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem lehet őket összehasonlítani. Nincs ugyanis olyan autó, amit első- és hátsókerékhajtással is gyártanának, így azonos karosszériában, azonos motorral és váltóval lehetne próbálgatni.
Hátsókerékhajtást általában a nagy presztízsautóknál vagy sportkocsiknál használnak. Gondolom, nem kell magyaráznom, hogy ezek miért gyorsabbak, mint a szomszéd Pista bácsi "egynégyeshetvennégylóerős" Thaliája/Fabiája/Swiftje, amivel piacra jár.
A pályaversenyzésben pedig ritka az, hogy egy bajnokságban, azonos szabályok mellett első- és hátsókerekes autók küzdjenek. Mondjuk a WTCC pont ilyen, ott meg az elsőkerekes Chevroletek tarolnak. Viszont pályán is jobb a hátsókerékhajtás: lehet hozzá középmotort társítani, precízebb kormányzást eredményez, illetve gyorsításkor a hátsó tengely terhelése növekszik, ami a kanyarból történő kigyorsításnál sokat segít.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A hátsó kerekes autó kerekei jóval nehezebben pörögnek ki mint az első kerekesé, ezáltal jóval nagyobb erőt lehet átadni nekik.
Ez azért van mert az autó gyorsításnál hátrabillen, ezáltal a hátsó kerekekre nagyobb súly helyeződik mint az elsőkre, és ez miatt az első keréknek nincs olyan jó tapadása, de a hátsó keréknek pedig iszonyat jó. Szinte belenyomja a hátsó kerekeket az aszfaltba, és ez miatt a hátsó keréken jóval nagyobb erőt lehet leadni mint az elsőn anélkül hogy kipörögne.
A másik pedig a sebességváltó. Egy hátsó kerekes autónak a sebességváltóján jóval nagyobb erőt lehet átvinni biztonságosan, mint az első kerekesén.
Pl egy régi Lada, simán otthagyja az új Toyota Yarist. Pedig elvileg a Yarisba több erő is van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Melyik motorra, melyik váltót, és miért? Mi lenne ezzel a célod? Egyébként nem esélyes a dolog.
Ne, ne is mondd az Omega hátul hajt. Soha nem fog az Astrád hátul hajtani, jobb ha leteszel erről a doogról.
A motort-váltót nem tudod hosszába fordítani, mert nem fér el, még az 1,4-es sem, ráadásul a kihajtás sem úgy van, hogy megoldható legyen. Hagyd békén azt a szegény Astrát, olcsóbban kijössz, ha veszel egy olyan autót, ami megfelel a céljaidnak, mondjuk egy széthajtott, lelakott, játszós Omegát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!