Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Alfa Romeo 156-nál le kell-e...

Alfa Romeo 156-nál le kell-e szedni a váltót a féltengely szimerig cseréjéhez?

Figyelt kérdés
2011. szept. 12. 15:40
 1/2 anonim ***** válasza:
Szereny velemenyem szerint nem. Bar a futomuvet igyis ugyis meg kell bontani de ezenkivul nem latom akadalyat a cserenek mivel ha nem fernel hozza a feltengelyekhez akkor nem is tudnad osszerakni, persze az Olasz kepes arra hogy vedd ki a Motort valtot egyben es majd az asztalon javithatod, de az sem lehetseges mert egyben ha kifer akkor TE is befersz ha meg nem fer ki egyben akkor kormanymu ki kell hogy jojjon . Vagyis a Valto benmaradhat ha ugyesen tudsz kis helyeken szimmeringet berakni, esetleg a kormanymuvet szetheted le ha nem fersz hozza. Ergo nem vagy sokkal bejebb ha a helyen csinalod vagy kiveszed az egeszet mert nem nagy kaland a motort valtot kikotni es par bakot eloldani aztan maris a foldon van az egesz. Persze a helyen is meg lehet csinalni minden problema nelkul CSAK rajtad mulik milyen ugyes vagy.
2011. nov. 5. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 JulesTS ***** válasza:

A bal oldali szimmeringhez nem kell, ha a futóművet lebontod ott, akkor szépen hozzá lehet férni.

A jobb oldali viszont eléggé körül van véve. Alul a segédváz, fölül a szívórész, a kerék felől meg elég mélyen bent van, a másik oldalról (a váltó és a szívó rész között) meg alig férsz oda és nem is látod...

Az egyes válaszolóval vitatkoznék: "nem nagy kaland a motort valtot kikotni es par bakot eloldani aztan maris a foldon van az egesz."

Azért annyira nem is egyszerű a váltó kiszedés, 1.8TS-nél így néz ki:

Légtömegmérőt ki kell szedni, akkumlátort és a tartó tálcáját ki kell szedni. A motort alá kell bakolni.

Kipufogót le kell kötni a kipufogó csonkról, a következő két kipufogó tartót is le kell kötni, így a kipufogó elejét le lehet engedni a földre (lambdaszonda vezetékét le kell csatlakoztatni és egy madzaggal leengedni, hogy később egyszerűen vissza lehessen húzni).

A segédváztól nem jön ki a váltó, ezért le kell engedni a földre. Ehhez az két alsó lengőkart le kell róla kötni. Az összes csavarját kicsavarni amivel a karosszériához, kormányműhöz van csavarozva (a stabilizátor pálcákat is le kell kötni róla). A váltóból le kell ereszteni az olajat. Ki kell húzni belőle a féltengelyeket is (a jobb oldalit is érdemes). A váltó bovdeneket és az ellensúlyt is le kell szedni róla. A kuplung hidraulika csövet kikötni. Na most már lehet a váltó tartó csavarokat kiszedni és a váltót kimozgatni a helyéről (krokodil hasznos hozzá), "aztán máris a földön van az egész". :O)

Nem árt ha néha van segítség a munkához, mert vannak olyan részek amik egyedül nem vagy csak nehezen mennek...

Nagyjából ennyi a kiszedés (majdnem egy éve volt...) itt van leírás és pár kép a szerelésről:

[link]

2016. febr. 5. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!