Segítség! Simson tuning, de hogyan?
Simson S50 motorról lenne szó. 3 sebességes, tudtommal nem lehet bővíteni, igaz? Szeretném motoromat annyira "tuningolni", hogy a fogyasztás ne nagyon növekedjen, de mégis jobb teljesítményt nyújtson. Mindenkinek a saját véleményére kíváncsi vagyok. Én elképzeléseim:
60as henger, kicsit nagyobb karbi, babetta gyújtás. Nemtudom, mennyire lenne ezekkel jelentős különbség a mostanitól annyira még nem értek hozzá ezért kérem a segítségeteket. 80as tartós tempó lenne a legszebb, de gondolom ahhoz nagyobb tuning kell és élettartalma is jóval csökken, ráadásul 3 sebis miatt jóval többet enne, GONDOLOM!.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tudom, hogy teljesítmény növekedéssel a fogyasztás is növekszik, de régebben olvastam olyan összeállítást, hogy ha jólemlékszem 80-85-t ment és 2,5liter helyett 3litert evett. Az nemolyan rossz. Én ilyenre gondolok.
2. hozzászolónak: Nemszeretem, ha kötekednek. Nem az volt a kérdés miért, hanem hogyan! Nem kell az ilyennek válaszolni aki lenézi a másikat, lehet, hogy neked jobb motorod van, mert van rá lehetőséged, lehet simsonod van, de gyári állapotra törekszel, de ez mind a Te dolgod én se kötekedek. Kérdeztem, aki érthozzá az válaszol.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akkora eltérés nincs a 3 és 4 sebességes változatok között, amit ne tudnál ellensúlyozni a kis lánckerék cseréjével. Persze árlnak készleteket 4. sebesség beépítésére, de ha nem a váltóval akarsz folyamatosan játszani akkor felesleges.
A hengernél először meg kellene próbálkoznod némi átalakítással, pl. nem csak két felömlő, bővítés, miegymás. Van egy rakás leírás meg program a neten amivel a nyílásokat méretezni lehet, ha alaposan utánanézel meg fogod találni. Természetesen ha agyon van kopva, akkor egy fúrás sem ártana.
A gyújtásnál a lényeg a nagy energiájú és megbízható szikra, szóval szvsz az eredetinél jobb lenne a Babettáé, igaz nem tudom az mekkora fordulatig bírja, gondolom kicsivel tovább mint a megszakító-kondenzátor páros.
A karburátor cserével ráérsz, a Simsonhoz ezerféle méretű fúvókát lehet kapni, olvass utána hogyan kell fúvókázni egy karbit és megúszod a cserét (hacsak nincs elrepedve az öntvény).
Viszont a pénzt amit a karbinál megspórolsz elkölthetnéd a kipufogórendszerre. Dobd le a gyári dobot és tegyél fel egy normális rezót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
nem kötözködni akartam, nincs motorom, még simson se
csak nem értem, hogy ár/teljesítményjavulás arányban tényleg megéri a sok plusz alkatrész és szerelés?
sokkal jobb lesz tőle a motor? gyorsabban megy, stb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát ha azt akarod, hogy egy hónap után kotyogósra b@ssza a főtengelyed a 60-as szett, akkor csak hajrá! Ráadásul olyan hulladék szetteket lehet hozzá kapni, hogy én azért nem fúratom meg, mert utána minden 3. évben cserélhetném ki a cuccokat. A babetta gyújtás helyett állítólag robogó gyújtást is lehet bele szerelni, inkább azt tetess, mert akkor elfelejtheted, hogy a gyújtás is a motor része. Egyébként 60-as hengerrel sem menne sokkal többet, de jobban gyorsulna. A 80-as tartós tempóról meg lehet álmodozni! Egyetlen motornak sem jó az, hogy folyamatosan max gázzal mennek vele! Ha ezt tennéd rövid élettartamú lenne a motorod! Az enyém gyári állapotban megy 70-et. Nem tudom megérteni, hogy az miért nem elég.
Remélem hasznos volt a válaszom!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!