Ezért van az a kegyetlen sok baleset?
Én 2-szer buktam meg a forgalmin, harmadjára átmentem. Nálam volt a pénz, hogy odaadom, de végül nem kellett. De fizettem volna, csak hogy átmenjek végre. Ez 4 éve volt. Egy balesetet se okoztam, pedig napi szinten vezettem, keresztbe kasul az országban mindenfele.
Szóval szerintem ez nem feltétlenül függ össze a balesetekkel. A forgalomban sokminden kiszámíthatatlan és elég egy pillanatnyi figyelmetlenség, hogy meg legyen a baj.
Ami inkább okozza ezt az a stresszes életmód, hogy mindenki le akar harapni az "utazási időből", hogy több maradjon pihenésre... ezért a kapkodás.
Én ritkán megyek 90 fölött... minek sietni?
Szerintem meg nem csak a vizsgát megvevők miatt.
Ott vannak azok, akik mindenkinél jobban tudják a szabályokat. Igaz, hogy 90 van előírva lakott területen kívül maximális sebességnek, de az csak az ótvar Ladáknak meg Skodáknak való, az ő autója 120-130-cal is biztonságos - csak éppen az a többi hülye nem számít rá, hogy ennyivel megy. No meg ő azt is jobban tudja, hová kell záróvonal. Még hogy beláthatatlan kanyar? Ő a 200 lóerős kocsijával 20 méteren is tud előzni. Csak az a barom ne jönne szembe, aki joggal készült fel rá, hogy senki nem lesz a sávjában...
De azok sem kevésbé veszélyesek, akik annak idején saját erőből, csúsztatás nélkül szerezték a jogosítványukat, csak az óta már kicsit megkopott a tudásuk. Vagy nem ültek autóban 20 éve, vagy a jelenlegi szabályokat nem ismerik ("mer' faluba' hatvannal lehet menni"), vagy csak a reflexeik, érzékszerveik koptak meg, esetleg képtelenek koncentrálni, aztán nem látják a táblák felét.
Ezek ketten - véleményem szerint - jóval nagyobb csoportot alkotnak, mint a tehetségtelenek, akik megvették a jogosítványukat, így nem varrható kizárólag a csalók nyakába az, hogy ennyi baleset van.
Számtalan oka van, ez csak egy a sok közül.
Azért tejelnek, mert van ez a tévhit, és mivel Mo-n az erkölcsösség nincsen éppen a topon, ezt az emberek nem érzik olyan súlyos dolognak, inkább a "jaj csak puskáztam" kategóriába sorolják. Amúgy sztem a legtöbb esetben a pénz el sem jut a VB-ig :) tehát eleve pénzkidobás. Én 20e -ért inkább pótórát vettem. Igaz sokan 100e ft-ből akarnak jogsit, és amikor rájönnek hogy annyiból nem lesz meg (mert nem tájékozódnak előre és mert az iskolák sem tüntetik fel korrekt módon az árakat) akkor már kétségbeesetten így vagy úgy, de minél hamarabb akarják a jogsit, inkább tejelnek csak legyen már végre meg.
Hogy miért van ennyi baleset?
Nem csak a vizsgával van a baj, az oktatással is: nagyon nagyon sok kontár oktató van, aki nem tanítja meg rendesen az autóvezetés alapjait. Mindent nem lehet megtanítani 30 órában, nem erről van szó. De legalább a legfontosabb dolgokat, az alapvetéseket, amire utána már lehet építeni. Sajnos nincs arról statisztika hogy a balesetet okozottak és az oktatók között van-e valamilyen összefüggés. Mondjuk ténleg sok oktató van az igaz, de aki mondjuk 20-30 éve oktat, annak a kezei közül már mérhető mennyiségű vezető került ki. Mondjuk heti 5, évi: 250, 10 év alatt 2500, 20 év alatt 5000. Azért ez már valamennyire mérhető lenne...
Szóval sok a kontár oktató, sok az idős (nem a korral van a baj) és sokan eleve csak a pénzre mennek. Ma gyakorlatilag (kis túlzással) bárki lehet oktató, nem kell hozzá semmi extra képzettség vagy szakértelem.
Tehát már az oktatásnál kezdődnek a bajok. Aztán mondjuk hogy valaki kézbe kapja a jogsit, sokan azt gondolják, hogy ők már hűde jól tudnak vezetni, mert van jogsijuk, és ennek megfelelően is vezetnek. Pedig sajnos dehogy tudnak, van olyan, akinek gőze sincs az egészről, a 70-es táblánál 50el döcög a belsőben, és ha dudálnak még ő van felháborodva.
Vannak a szintén nem éppen jó vezetők, de cserébe bevállalósak, akik cikáznak ide oda, és nem a maguk tehetségének köszönhetik hogy nincsen baj, hanem a szerencsének és másoknak.
Vannak a kigyúrtak, akik meg szarnak bele magasból, mert ők bömössel járnak, így nekik mindent lehet. Csakhogy esetleg a jobbról jövő nem tud arról, hogy balról a bömös jön, és neki meg kéne állnia, "bal kézt" adni :)
Az 50 nem véletlenül 50, 70-80al haladva esetelg egy kanyart nem lehet bevenni...
Az emberek nincsenek tudatában a sebesség és az autó erejének, és minél újabb, több védelemmel és elektronikával van felszerelve egy kocsi, annál kevésbé érzik benne a sebességet, és annál kevésbé érzik át az autó erejét, és annak pusztító képességét.
A vezetők döntő többsége nem tud vészfékezni (én sem).
A közlekedési morál olyan amilyen, az index most már lassan csak dísz lesz.
Sokan 1-2 éves tapasztalat után már azt hiszik tudnak vezetni, pedig ez nem így van...
Az előrelátó, defenzív vezetés pedig sokaknak teljesen ismeretlen fogalom, a gyakorlati alkalmazásáról már ne is beszéljünk. Meg lehet nézni az "elsőbbséget a kéklámpásoknak" videót, mennyi bénázás megy, mert képtelen a helyzetfelismerésre, és a reagálásra.
Én friss jogsis vagyok (1 éve van jogsim), de még 2-3 évig azt is fogom mondani hogy friss jogsis vagyok, és kb 5-10 év után fogom azt mondani, hogy kezdek gyakorlott sofőr lenni. Kb 15 év után mondom majd azt hogy rutinos, addig eszemben sincs ezt akár csak gondolni is...
A válasz írója 86%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 21:09
vagyok. Annyi még, hogy aki lefizet az utána jellemzően nem azért megy át mert a vb megkapja a pénzt, hanem mert utána nyugodtan vezet, abban a tudatban hogy meglesz, hiszen odaadta a pénzt. De ha nem adná oda, csak ugynailyen nyugodtan vezetne, akkor is meglenne :)
Az emberek hajlamosak jelentősen túlértékelni a tudásukat,mint amennyit valójában ér.Mindenki ismeri a mondást hogy "Tudni kell megállni is,nem csak nyomni neki."-Még azok is ismerték,akik már nincsenek köztünk,és bizonyára fennhangon mondták is ezt.Vezetéstechnikai szempontból ez egy nagy baromság.Ezt félretéve,szerintem mi emberek nem vagyunk ilyen sebbeségre szabva.Szép és jó,ha nem káprázik a szemünk 200-nál,fel tudjuk dolgozni a látottakat.Haladunk.De elfeledkezünk a háttérben munkálkodó mozgási energiáról,ami iszonyatos erőhatásokat tud ránk gyakorolni,ha véget ér a vezetési tudomány.Énszerintem az emberek jórésze,akik meghaltak vagy majd később halnak meg az utakon,beérik azzal,ami bennük történik.Az adrenalin löket,a száguldás élménye,a sikerélmény,hogy "annyival mentem mint a Schumacher és mégis élek!!!"És miért?"Azért,mert tudok vezetni.Ráadásul b@szott jól tudok vezetni..."De,ha megkérdezed,hogy az ideális ív micsoda,vagy mi történik az autóval kanyarodás közben vagy,vagy egyátalán,hogy mi a f@sz az a gyorsulás...Nem magyarázza el ezek összefüggésében azt,hogy ő miért él még.
Ez tényleg nagyon bonyolult téma.Talán külön tudományág ez,amit kutatni kell.De én a mi nyelvünkre lefordítva arra tudok csak következtetni,hogy,amiért megyünk,mint az állatok és ezért ne csodálkozzunk a problémán.Nyilvánvaló,ha nem lennénk annyira kivagyiak,hanem egyszerűen csak közlekednénk,akkor ez nem lenne olyan nagy gond.Akkor talán azt mondanánk,hogy megesik az ilyen is.
Igen, ez is komoly indok - de azt hiszem, ez is az öntörvényűség egyik példája. Világos, egyértelmű, kellően hangsúlyozott, hogy menet közben tilos telefonálni. Mégis, mindenki, aki nyomogatja a telefont vagy a füléhez tartja menet közben, megfelelő indokkal teszi ezt. Fontos ember, nem ér rá megállni, a kihangosítóval nem hall semmit, nem működik együtt a 18 hangszórós hifijével és ő egyébként is csak most tette ezt, soha máskor nem telefonál menet közben. Meg amúgy is: mit érdeklik ők a szabályok? Ő tud vezetni, nem úgy, mint a sok hülye, akik most is 40-nel araszolnak...
Valahogy így íródik át sokak fejében a KRESZ rengeteg szabálya. Megtanulják, vizsgán be is tartják őket, de utána már rögtön megvilágosodva, közlekedésmérnökként, műszaki szakemberként és önjelölt jogalkotóként lépnek ki az utcára. Ők jobban tudják, mennyivel lehet menni, honnan lehet kanyarodni, kinek kell elsőbbséget adni és melyik sávban kell haladni. Nem képesek végiggondolni azt, hogy a saját kis világuk határain kívül mi történik. Őket korlátozza a szabály, de azt már nem látják, hogy ez a kis mértékű korlátozás azért van, hogy a többi őrült (mert persze mindig csak ők tudnak vezetni, senki más nem) ne egymáson keresztül-kasul hajtva érjen el A-ból B-be (vagy a sürgősségi rendelésre).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!