Mik miatt húznak meg forgalomból?





Nem szabadott volna az oktatódnak még vizsgázni vinni, csak pénzlehúzás. Inkább gyakorolnotok kellene még. Másrészt hogy kinek van elsőbbsége adott szituációban, szerintem olvasgasd még a KRESZ-könyvet, az sohasem árt, ha többször is átnézed, jobban megérted.
Azért fulladsz le, mert "leugrasz" a kuplungról, azt nem szabad. Az oktatód feladata lenne ezt veled begyakoroltatni. Elinduláskor bal lábbal benyomod a kuplungot, beindítod a motort, egyesbe teszed a váltót, kiengeded a kéziféket és lassan nyomod a gázpedált jobb lábbal és mintegy mérlegmozgást végezve a bal lábaddal szépen, lassan ugyanúgy engeded vissza a kuplungot. Úgy képzeld el, mint a libikókát: ahogy megy le a jobb lábad, úgy jön fel a bal, szépen, lassan, nyugisan, nem kell kapkodni. Amikor már haladsz a géppel, nyugodtan lehet gépészkedni. Ha a fordulatszámon látod, illetve hallod is, hogy pörög a motor, akkor benyomod a kuplungot bal lábbal, határozottan átteszed kettesbe és felengeded a kuplungot, akkor már nem kell lassan csinálni ezt a mozdulatsort, az csak elinduláskor fontos a lefulladás miatt.





SIKK-es elindulás (Sebesség Irányjelző Kézifék Körültekintés), erre figyelj. JKó kezdő taktika az induláskor hogyha beraktad 1-esbe, de még be van nyomva a kuplung, hogy viszonylag nagy gázt adsz, (persze nem túl nagyot mert ha bőg a motor azt észreveszik, csak kicsit bőgjön) jól felpörög a motor, és szépen engeded fel ezután a kuplungot. mész. tutira nem fog lefulladni :) Ha kettesbe teszed hasonlóan kell eljárni, csak kisebb gázt kell az elején adni és csak ha már felpörgött a motor akkor engedd fel a kuplungot!
Az elsőbbséget meg sajna meg kell tanulni, lásd KRESZ könyvekben..
Kanyarhoz közeledve van egy jó sorrend ahogy át kell gondolnod a dolgokat:
1. az útkereszteződés felismerése
2. Ránk vonatkozó jelzések keresése (van-e főűt vagy egyenrangu utak kerszteződése tábla
3. Van-e fogalomirányítás (rendőr, vagy lámpa). Ha van akkor onnantól ugye az mutatja az elsőbbséget, és a további lista szükségtelen. Ha nincs, akkor -> 4.
4. Van-e jelzőtábla nekünk, vagy útburkolati különbség (figyeled STOP, vagy macisajt táblákat..)
megj. eddig még jóval a kereszteződés előtt vagy---------
Ha van, akkor az vagy STOP, vagy amcisajt. Aszerint jársz el. Ha nincs, akkor -> 5.
5. Ezekszerint egyenrangu utak kereszteződése a helyzet, tehát felkészült a jobbkézszabály megadására (lassítasz)
6. Ha közelebb értél megnézed hogy van-e tábla jobbról, vagy útburkolati különbség. Ez azt jelenti, hogy te mégis magasabb rendű úton vagy. nincs semmi gond. Fel kell tudni ismerni hátulról a macisajtot vagy a stop táblát, és akkor gázt. Amennyiben mégsincs tábla, úgy mostmár tutira egy jobbkezes (egyenrangú utak) kereszteződésben vagy. Megadod szükség esetén a jobbkézszabályt (különben megbuksz, meg amúgyis balesetveszélyes nem megadni), azért elpislantasz balra is nehogy jöjjön egy állat, aztán mész tovább.





előző vagyok, és én közlekedésmérnöknek tanulok, és ígyis megbuktam a forgalmin tehát sose lehet tudni. :) Mondjuk erre nem vagyok büszke, egyébként én voltam a balf*sz :P
Az volt, hogy osztott pályás úton jöttem, és középen füves sáv volt, meg körülötte végig padka. Balra nagy ívben meg kellett fordulnom. Ezt úgy leheett hogy a középső füves sávban voltak időnként megszakítások. Beindexeltem a belső sávba, és láttam valaki pont ugyanezt csinálja. Ahogy végetért a füves sáv, abban a közben ami a füves sáv újonnani kezdéséig tart, egyből balra húzódtam (be az éppen elmenő kocsi helyére). Kifordultam, és félreállítottak. Kviz jellegüen meghagyom hogy rájöjj Te mi volt a baj :P





"amin gyakran nemtudok, az az hogy kinek van elsőbsége "
Nnna akkor inkább ne is ülj kocsiba, irány vissza a kresz tanfolyamra! Nem szívesen "futnék össze" veled az utakon! (És gondolom vagyunk ezzel így még egy páran...)





fogadjunk balra kanyarodni tilos tábla volt...
Szólj az oktatódnak ha már olyan lüke hogy magától nem veszi észre hogy mindig lefulladsz.Akivel én együtt tanultam vezetni egy leányzó neki is ez volt a baja.Aztán úgy tanulta meg hogy az oktató nyomta a pedálokat elindulásnál a csaj meg csak odatartotta az övére hogy tudja kb mennyire engedje a kuplungot a fogáspontig.Ezt 4-5-ször eljátszották aztán ment is neki.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!