Miért baj ha egy autó korábban törve volt?
Autóvásárlásnál mindenki próbálja azokat az autókat kiszűrni amik már törve voltak.
Tudok pár olyan autót amit már egyszer megtörtek, megjavították és azóta is járnak vele. Mi itt a probléma ha már meg lett javítva?
Nem tudja senki se kivédeni azt hogy ne legyen összetörve pl a lökhárító. Belénk is jöttek már, nem tehettünk róla hogy ilyen ügyetlen volt a sofőr. Kifizette, megcsináltattuk.
Egyik ismerősöm pár éves kocsija már párszor törött volt, hol egyik elem, hol másik elem, de ki lett cserélve és le lett festve.
Ha szerkezetileg semmi baja nem lett, akkor miért rossz az az autó? miért vizsgálják a festékréteg vastagságot?
Kétlem hogy egy lehet kapni reális áron olyan 7-10 éves autót ami még nem volt soha törve.
Ha nagyon jó állapotban van akkor annyit kérnek érte mint egy 3 évvel fiatalabbért.
Ha jól ki van javítva nem lesz annak semmi baja...
Apukám karosszérialakatos, és egy munkatársával már csináltak olyat hogy két törött merciből csináltak egyet. (egyiknek az eleje, másiknak a hátulja volt törött) És ránézésre meg nem mondtad volna hogy ez két autóból van, csak ha megnézted volna az alját vagy a kárpit alatt belül.
Szerkezetileg valószínű hogy sokkal gyengébb lett az autó, épp ezért nem szeretnek az emberek valaha törött autót venni.
Apróbb horpadások, koccanás nem érdekes... Volt hogy apukámnak hoztak valamiféle amerikai autót (újabbat) és kipufogót kellett rajta javítani meg küszöböt. Hát annak az alja szörnyen nézett ki... Összevissza voltak hajolva a padlólemezek, televolt rogyásokkal, látszott hogy ez egyszer nagyon meglehetett törve... Na olyat nem vennék mint ami így volt javítva, mert ha azzal egy kisebbet karabolozik az ember, sokkal jobban összerogyik az egész mintha egy gyári állapotú kocsival törné össze magát, és akkor már tényleg nem éri meg megjavítani.
Ha az autó koccan, SÉRÜLT.
Ha fának mész, és a fa megáll a szélvédő előtt, azaz ha az első sárvédőig baja lesz: akkor TÖRÖTT az autó.
Nem azért nem szabad megvenni, mert Pali bácsi nem szépen dolgozott, hanem azért, mert ez egy mérnöki szerkezet, az alváz arra van tervezve, hogy balesetnél elnyeljen erőhatásokat, kanyarban stabilan tartson.
Ha ezt karosszériás heggeszti össze a műhelyében, kettőből egyet: jóéccakát kivánok neki.
Sosem lehet tudni, hogy 180 km/h nál mikor nyílik szét a varrat, hol enged el a házi műtét. És hiába a 40 év tapasztalat,ez még akkor sem jó, ha magadnak akarod csinálni, mert mást is veszélyeztetsz vele.(demagóg szövegem)
Hányat lehet hallani, semmi baja nem volt a kocsinak: 10 km múlva füstöl a motorház, mert Paliék drótoztak valamit a kábelkorbácson, és rövidzárlat lett.Pedig értenek hozzá.
Ja, de a gyárban műszer van, hogy bemérjék amit kell, és rendesen rakják össze.
""Ha szerkezetileg semmi baja nem lett, akkor miért rossz az az autó? miért vizsgálják a festékréteg vastagságot?""
a tulaj elsunnyoghatja, mi történt. Lehet csak 1 biciklis karcolta meg, és festették le, de lehet hogy egy IFA szált bele, és lett kihúzva újra, ami elcsavarta a merevítőket.
utolsó:
na azért nem kell túlozni, hogy kettészakad :D
képzeld, a gyárban a lehető legolcsóbban, a legminimálisabb anyagokkal csinálják az alvázat, és képzeld, hogy ahol hegesztve van ott nem fog szétszakadni, előbb szakad ketté ott, ahol gyárilag öntötték... képzelem mennyire érthetsz az autókhoz :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!