Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért baj ha egy autó korábban...

Miért baj ha egy autó korábban törve volt?

Figyelt kérdés

Autóvásárlásnál mindenki próbálja azokat az autókat kiszűrni amik már törve voltak.

Tudok pár olyan autót amit már egyszer megtörtek, megjavították és azóta is járnak vele. Mi itt a probléma ha már meg lett javítva?

Nem tudja senki se kivédeni azt hogy ne legyen összetörve pl a lökhárító. Belénk is jöttek már, nem tehettünk róla hogy ilyen ügyetlen volt a sofőr. Kifizette, megcsináltattuk.

Egyik ismerősöm pár éves kocsija már párszor törött volt, hol egyik elem, hol másik elem, de ki lett cserélve és le lett festve.

Ha szerkezetileg semmi baja nem lett, akkor miért rossz az az autó? miért vizsgálják a festékréteg vastagságot?


2011. aug. 22. 12:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Szerintem nem baj, ha törött volt, abban az esetben, ha az eladó bevallja, hogy igen, törött, elmondja hol és hogyan. Nemrég jártak úgy munkatársamék, h a kereskedő által bevallott az "ajtónál törött" autót vitték el szalonba kivizsgáltatni, ahol 10e körül nézték meg csak a a karosszériát, és kiderült, h nem csak az ajtó törött, hanem körbe végig, a futómű is sérült, s talán azért olyan kevés benne a kilóméter, mert valszeg nagyon sérült lett a kocsi és sokáig állt...aztán egy ilyen kétes sorsú autó már nem nagyon kell...Ezért kell bevallani h hol tört és mennyire. És az emberek félnek attól, h valamit eltitkol az eladó...
2011. aug. 22. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
A mai autókban amikben többezer féle-fajta érzékeny alkatrész van könnyen megeshet hogy egy kis kocc is nagy kárt okozhat, de csak annyit vesznek észre belőle hogy a löhárító és a környéke behorpadt, a többit meg nem, vagy csak majd a következő tulaj észleli. Az meg a másik hogy egy-két autót ami mondjuk annyira nem is kicsit volt törve sérülésmentesként hirdetnek a kereskedők, csupán a haszon érdekében. Ezért szükséges vizsgálni a festékréteget is például, hogy kiderüljön hogy el akar-e titkolni valamit az eladó. Ha igen, akkor senki meg nem mondja évekkel (és tulajokkal) később hogy anno annak az autónak mi baja volt, csak megkoccolták hátulról, vagy valaki 40-es tempónál belerohant. Kereskedésekbe is csak annyi van hogy betollják a régi kocsit az újat meg viszik, de a kereskedő nem sokat tud az autó előéletéről, vagy hogy a tulajdonos miket cserélgetett rajta és miért, csak csinál egy apró állapotfelmérést, de ez nem ad teljes rálátást a kocsi előéletére. Te meg megveszed jóhiszeműen a kereskedőtől és máris leellenőrizhetetlen hogy milyen balesetek voltak az autó történetében amik esetleg később galibát okozhatnak.
2011. aug. 22. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Ha a lemez megtörik, akkor az ott hamarabb rohadni kezd...
2011. aug. 22. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Kétlem hogy egy lehet kapni reális áron olyan 7-10 éves autót ami még nem volt soha törve.

Ha nagyon jó állapotban van akkor annyit kérnek érte mint egy 3 évvel fiatalabbért.

2011. aug. 22. 13:47
 5/12 anonim ***** válasza:

Ha jól ki van javítva nem lesz annak semmi baja...

Apukám karosszérialakatos, és egy munkatársával már csináltak olyat hogy két törött merciből csináltak egyet. (egyiknek az eleje, másiknak a hátulja volt törött) És ránézésre meg nem mondtad volna hogy ez két autóból van, csak ha megnézted volna az alját vagy a kárpit alatt belül.

Szerkezetileg valószínű hogy sokkal gyengébb lett az autó, épp ezért nem szeretnek az emberek valaha törött autót venni.

Apróbb horpadások, koccanás nem érdekes... Volt hogy apukámnak hoztak valamiféle amerikai autót (újabbat) és kipufogót kellett rajta javítani meg küszöböt. Hát annak az alja szörnyen nézett ki... Összevissza voltak hajolva a padlólemezek, televolt rogyásokkal, látszott hogy ez egyszer nagyon meglehetett törve... Na olyat nem vennék mint ami így volt javítva, mert ha azzal egy kisebbet karabolozik az ember, sokkal jobban összerogyik az egész mintha egy gyári állapotú kocsival törné össze magát, és akkor már tényleg nem éri meg megjavítani.

2011. aug. 22. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Ja annyit még hozzátennék hogy lehet találni olyan autót ami enyhén volt törve. A mi '94-es kombi F astránknak még gyári a fényezése a kaszni 80%-án, a bal hátulja volt koccanásos kicsit, de azt is csak onnan tudtuk meg hogy a bal hátsó üveg és lámpatesten nincs a rendszám belegravírozva.
2011. aug. 22. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
ami enyhén vagy nem volt törve* :D
2011. aug. 22. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
lehetséges, hogy gyengül a karosszéria, rosszabb lesz az úttartás, rosszabbul veszi a kanyarokat stb, baleset veszélyesebb, kevésbé biztonságos
2011. aug. 22. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Ha az autó koccan, SÉRÜLT.

Ha fának mész, és a fa megáll a szélvédő előtt, azaz ha az első sárvédőig baja lesz: akkor TÖRÖTT az autó.


Nem azért nem szabad megvenni, mert Pali bácsi nem szépen dolgozott, hanem azért, mert ez egy mérnöki szerkezet, az alváz arra van tervezve, hogy balesetnél elnyeljen erőhatásokat, kanyarban stabilan tartson.

Ha ezt karosszériás heggeszti össze a műhelyében, kettőből egyet: jóéccakát kivánok neki.


Sosem lehet tudni, hogy 180 km/h nál mikor nyílik szét a varrat, hol enged el a házi műtét. És hiába a 40 év tapasztalat,ez még akkor sem jó, ha magadnak akarod csinálni, mert mást is veszélyeztetsz vele.(demagóg szövegem)


Hányat lehet hallani, semmi baja nem volt a kocsinak: 10 km múlva füstöl a motorház, mert Paliék drótoztak valamit a kábelkorbácson, és rövidzárlat lett.Pedig értenek hozzá.

Ja, de a gyárban műszer van, hogy bemérjék amit kell, és rendesen rakják össze.


""Ha szerkezetileg semmi baja nem lett, akkor miért rossz az az autó? miért vizsgálják a festékréteg vastagságot?""


a tulaj elsunnyoghatja, mi történt. Lehet csak 1 biciklis karcolta meg, és festették le, de lehet hogy egy IFA szált bele, és lett kihúzva újra, ami elcsavarta a merevítőket.

2011. aug. 22. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

utolsó:

na azért nem kell túlozni, hogy kettészakad :D

képzeld, a gyárban a lehető legolcsóbban, a legminimálisabb anyagokkal csinálják az alvázat, és képzeld, hogy ahol hegesztve van ott nem fog szétszakadni, előbb szakad ketté ott, ahol gyárilag öntötték... képzelem mennyire érthetsz az autókhoz :)

2011. aug. 22. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!