Ha folyamatosan 2500 és 3000-es fordulaton váltok egy 1.6-os diesel motorral lehet tőle valami baja, vagy az még megengedett?
Szeretem,amikor olyanok szólnak hozzá gondolkodás nélkül,akiken látszik az abszolút "hozzáértés"...:S
Nem tudom,milyen "vödör csavar" ról beszélsz,
ez teljesen optimális fordulatszám a váltáshoz,akár dízel,akár benzines..
A világon semmi baja nem lesz tőle, de egy 1.6-os turbódízel motornak az az optimális, ha 1600 és 2500 közötti fordulatszámtartományban üzemelteted.
Egy nagyobb motornál (pl. a 3000-es TDI motoroknál) pedig 2000 és 3000 között.
A tehergépekben lévő motorokat meg pont, hogy alacsonyabban, 2000 alatt.
te meg ha mérnök elszel rájössz hogy igenis van szükség a páros fokozatokra.
Nem viccből találták ki hanem azért hogy ne olyan nagy fordulat tartomyánban üzemeljen a motor. Ezzel üzemenyagot lehet megtakarítani alacsony fordulatú váltásnál vagy hatalmas gyorsulást elérni.
Gondolj bele mi lenne ha úgy kihuzatnád pl a 3 ast 5ezer ig és 5 ösbe tennéd akkor visszaesne a fordulat 3800 ra.
Hülyeséget beszélsz jobb ha tudod.
de nem vagy egyedül sok embert hallottam, hogy jól huzassuk ki a 3 ast és akkor jó alacsony fordulaton szenved a gép 5 ösbe. ,,Mert így kíméled a kuplungot"
15:50 "alacsony fordulaton szenved a gép 5 ösbe."
talán ezért fogyaszt az 1.9-es TD passat-om 5 litert,
mert 5-ösben megyek 60-al?
Értem én,hogy mit akarsz mondani,de nagyon hülyén adod elő..
Ha majd rájöttél te is,hogy városban az 5-ik fokozat nem a gyorsítást szolgálja,akkor beszélgethetünk,addíg nincs értelme úgylátom.
Én is értem mit mondasz. Ha csak a teljesítmény töredékét akarod kihasználni akkor jó amit csinálsz. De ha nem lenne pl 4. akkopr hogy hoznád ki a maximumot?
Amúgy nem dísznek van a fordulatszámmérő 5000 ig skálázva.
Nem tudom hogy mennél a kocsi végsebességével ha kis fordulaton mész. már 140 es tempónál is elég magas a fordulat.
lehet 5 literrel mész de majd nézd meg hogy bekormólódik az egész mindenség. ha van részecskeszűrő akkor majd faszán eltömődik. Ettől van annyi korom a levegőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!