Magyarországon miért nem tudja senki megérteni, hogy ha lassan halad, akkor a külső sávot használja? Mééért?
"Véleményem szerint pont a gyorshajtás az önzőbb dolog, mert annak csak az a célja, hogy Te hamarabb odaérj, a többiek meg le vannak... még fékezzenek is, hogy te mehess"
A problémánk pont az, hogy nem gyorshajtásról van szó, hanem ha egyszer a közútkezelő volt olyan szíves és lehetőséget adott arra, hogy mehessünk gyorsabban, akkor szeretnénk is élni ezzel a joggal, viszont mások ebben feltartanak! A feltartás pedig egyébként sem illendő (bár akár büntetendő is lehetne).
Ha 70es tábla van kint, (és minden lehetőség adott) akkor menjünk annyival. Ennyit szeretnénk csak. Szerintem ez nem olyan nagy kérés. Senki nem mondta hogy más lassítson le. Éppen azt kértük, hogy mehet lassan, nem érdekel, de használja a külső sávot. Vagy minden lassú használja a belsőt az sem érdekel, de legyen egy sáv amit meghagynak. De az nem állapot hogy mindhárom sávban 50el tötymörgünk... Persze ha kint a 30as tábla és én komolyan veszem, lasssítok 30ra egyből mindenki anyázik hogy miért nem megyek már gyorsabban.... Na ezt add össze!
Ha tényleg közlekedés mérnök vagy, ezt a kérdést Mo-n már fel sem mertem tenni... De most azért rákérdezek, hátha van tényleges oka, csak én nem tudom...
#1 A soroksári úton, Erzsébet-Soroksár majd 510-es úton tovább, ami mellett a Ráckevei Hév is jár. (Aki nem ismeri, Pesten már 2x2 sáv, mellette párhuzamosan halad a HÉV). Úgy gondolom, normális esetben, amikor jön a HÉV, és a kereszteződésekben keresztbe forgalom értelemszerűen nem lehetséges, mert nekik piros a Hév miatt. Józan paraszti eszem úgy gondolná, hogy ilyenkor az egyenes forgalomnak zöldnek kéne lenni. De nem Mo-n. Konkrétan pl Erzsébet és Soroksár között van a Pepsi Cola gyára, egy kereszteződéssel. Ki lehet próbálni, ha jön a Hév, mindenkinek piros a lámpa, és állunk mindannyian, mint a nyomorékok. Az összes többi kereszteződésben ez van. Miért? Úgy érdekelne, ki állítja ezt be?
#2 Ugyanezen az úton miért van, hogy még vasárnap hajnali kettőkor sem tudok végigmenni a megengedett 70-nel, mert még ekkor is megfognak a lámpák egy kiemelt főútvonalon? És most nem kell, hogy nehéz beállítani, mert nagy a forgalom, meg a hasonló mellébeszélések. Vasárnap hajnali kettő volt, és nem vicc, kb pl ennél a Pepsi gyárnál is ott dekkoltam vagy 2 percet, mert piros nekem, hogy a mellékútról engedje be a lámpa a szellemeket! 70 a megengedett, de akár nappal van, akár éjszaka, csak úgy tudok végigmenni, ha nyomom neki és 90-nel megyek! Na, nálam pl ez az egyik oka annak is, hogy nem tartom be a szabályt. Nem igaz, hogy ezt egy mérnök nem tudja beállítani? Ezen az úton egyáltalán nem olyan jelentős a mellékút forgalma, hogy emiatt kéne megállítani a főút forgalmát, hogy ne lehessen zöldhullámmal végigmenni, főleg hajnali kettőkor...
Sajnos nem fogok tudni válaszolni, mert nem közutas vagyok, ráadásul nem is közlekedésmérnökire szakosodtam, hanem járműgépészre. Az alapozó tárgyakban persze voltak ilyesmik, de a lámpák beállítása már kifejezetten szakirányon tanult téma.
Az biztos, hogy meg lehetne oldani ésszerűbben, és a fent említett esetek vitán felül bosszantóak.
Tippelni nem szeretnék, de ha komolyan érdekel, akkor megkérdezem egyik közutas ismerősömet, aki ráadásul arra felé is lakik, úgyhogy talán még ismeri is a helyeket.
Oh, hát ezer kösz!
Bár szerintem ez inkább nemtörődömség kérdése itt nálunk Mo-n.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!