Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Magyarországon miért nem...

Magyarországon miért nem tudja senki megérteni, hogy ha lassan halad, akkor a külső sávot használja? Mééért?

Figyelt kérdés
Magyarázzák már meg, aki képtelenek használni a külső sávot, hogy méééért? Idézem az ide vágó kreszt: "El kell hagynia viszont a belső forgalmi sávot akkor, ha egy Ön mögött haladó gyorsabban haladó jármű közlekedését akadályozza." Miért nem tudják ezt a magyarok megérteni? Írjanak már, akik ezt csinálják, hogy miért?
2011. júl. 26. 01:10
1 2 3 4 5
 31/46 anonim ***** válasza:

A mozgólépcsős dolgot egyébként már alkalmazzák Pesten, általában jobb szélen állnak, kivéve persze a reggeli csúcsidőben.

Egyébként ha lassítok, akkor elveszítem azt a mozgási energiát, amit az autóm a tüzelőanyag elégetésével nyert. Tehát pénzt dobok ki az ablakon a fékezéssel. Persze a forgalom indokolhatja a fékezést, az más. De én mindig a megengedett maximális sebességgel megyek, és biztos, hogy nem fogok azért lassítani, hogy egy gyorshajtó könnyebben megelőzzön.

2011. júl. 26. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/46 A kérdező kommentje:

20:19


Nem tudom, te melyik Pesten vagy, mert biztos nem ott, ahol én. Ki van téve a tábla, hogy egy oldalon kell állni, csakhogy ezt kevesen tartják be.


A másik, ismét előjön az önzés, a zebra előtt is azért nem állnak meg Mo-n az autósok, mert üzemanyagot vesztenek. Egy valaki írja már le nekem, hogy hány liter benzin ér egy emberéletet? Mondjuk te? Ha a te családtagod megy át a zebrán, vajon akkor is úgy gondolod, hogy a benzin ér többet? Ha a te családtagod előz, akkor is úgy gondolod, hogy a benzin ér többet?


Arról már nem is beszélek, hogy ha te le tudod nekem mérni, hogy azzal az öt másodperccel, amíg elveszed a lábad a gázról, és gurulsz, mennyi üzemanyagot vesztesz, akkor gratulálok.


Mo-n ezer év múlva se jutunk el nyugati szintre, bezzeg mindenki irigykedik a német életszínvonal miatt. Csak tudjátok, akik ilyen önzően éltek, hogy ez jellem kérdése. A németeke partnernek tekintik a másik autóst is, ezért az üzleti életben is partnernek tekintik a másikat a vállalkozások, és segítik egymást. Mo-n ellenség a másik autós, így a vállalkozó is arra törekszik, hogy lehúzza a másik vállalkozót. A jellem mindenhol megmutatkozik.


Vki írt ide egy mendemondát, írnék én is egyet, amit ugyan most találtam ki, de ki tudja milyen az élet, lehet egyszer megesik éppen veled és a többi hasonló felfogásúval...


"Megy egy autós a megengedett 50 km/h val a párhuzamos úton a belső sávban, utoléri egy másik autós, aki láthatóan siet, rávillant egyet, mire az előtte lévő azt gondolja, nah a köcsög, ez is rohan, de rohadjak meg, ha elengedem, én szabályosan közlekedem. A hátsó autós kimegy a külső sávba, hogy megelőzze, de ott is van egy autós, aki 50-nel megy, és nem tudja megelőzni őket sehol. Visszatér a belső sávba, és megint rávillant az autóra, hogy engedje el, rá dudál egyszer, nah az vérszemet kap. qrva anyád, úgy sem engedlek el, ezért a hátsó autós kénytelen mögötte menni 50-nel. Az első autós letér egy mellékútra, a hátsó autós megy utána. Az első azt gondolja, nah ez követ? Továbbra is meg akarná előzni, de már szemből is jönnek az egysávos úton, nem tudja megelőzni. Hiába villog, az első autós nem segíti elő az előzést... Az első autós házáig már csak néhány utca van, ekkor meg tudja előzni végre. Mikor az első autós hazaér meglepve látja, hogy a mögötte lévő autós a házánál áll. (???) Belép az ajtón, és látja. A körzeti doktor, akit pihenőidejében hívtak telefonon az első autós édesanyjához, késve ért oda...


Ez csak egy kitalált példa, hogy megértsék végre az emberek, soha nem tudhatják, hogy ki siet esetleg éppen az ő segítségükre...

2011. júl. 26. 20:50
 33/46 anonim ***** válasza:

Nem olvastam végig minden hozzászólást, de attól én is ki tudok akadni, amikor mondjuk egy 70es úton nem lehet úgy végigmenni, hogy 70re ráteszem a mutatót és meg ne mozduljon.


A róbert károlyon pl. rendszeresen 50el bénáznak a belső sávban. Most vasárnap is ez volt a belsőben meg középen balf*kodnak, a szélen úgyszintén... Néha egyébként a szélén lehet gyorsan menni. A gond csak a lámpáknál van, mert aki jobbra akar kanyarodn, az megfogja a sort...


Szóval ettől én is ki tudok akadni. Már gondolkoztam rajta hgoy felszerelek egy hangosbeszélőt, és ilyenkor bemondom, hogy tessék már 70el menni. Nem 50-el, nem 80al, 70el. Rátenni a mutatót a 70.re és meg ne moccanjon.

2011. júl. 26. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/46 anonim ***** válasza:

Borzasztóan demagóg vagy.


A zebra egészen más. Én nem azt mondtam, hogy nem állok meg a zebránál üa spórolás miatt. Ez hatalmas őrültség, a szavak kiforgatása. De ha 2x1 sávos úton közlekedek, akkor nem fogok azért lassítani 90-ről még csak 80-ra sem, hogy egy idióta meg tudjon előzni. Induljon el hamarabb.


A történeteddel meg csak az a bibi, hogy sürgős esetben nem körzeti orvost hívnak, hanem rohammentőt, annak meg van megkülönböztető jelzése, és innentől bukik az egész történet. Az sem valószerű, hogy 2x2 sávos úton egymás mellett megy hosszabb távon 2 autó 50-el, mert senki sem szeret hosszabb ideig így közlekedni.

2011. júl. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/46 A kérdező kommentje:

21:03


Ez így van, a Róbert K krt-on én rendszeresen a külső sávban megyek, mert valóban csak ott lehet haladni, ami nevetséges. Hogy nálunk tényleg a külső a gyorsító sáv, mert minden béna a belsőt használja fallikus szimbólumnak, hogy egy előző válaszoló szavaival éljek :)


Külföldön ilyen nincs.

2011. júl. 26. 21:46
 36/46 A kérdező kommentje:

21:07


Ez nem demagógia, hanem tolerancia. A tied pedig önzés.


A történetbe kár belekötni, mondtam, hogy elképzelt, de írhattam volna sebészt is, akit otthonról hívtak be sürgős esethez! Nem egy ilyen van!


A lényeg, hogy soha nem tudhatod, neked mikor kell sietned, vagy ki siet valamikor a te érdekedben. De a te hozzáállásod sosem fog változni. Csak tovább irigykedsz majd a nyugatra, hogy náluk minden működik, nálunk meg semmi, mert mindenki önzően a saját érdekeit nézi, és nem segíti a másikat, hanem gátolja.


Járj többet külföldön, és meglátod, mi a különbség.

2011. júl. 26. 21:49
 37/46 anonim ***** válasza:

Most fogok kiköltözni külföldre. A híres nyugatra. Én nem számítok arra, hogy olyan nagy különbség lenne, de majd meglátjuk.

Egyébként mérnökként, javaslom ismerkedj meg a közlekedés alapvető ismereteivel. Ugyanis régóta ismert tény, hogy ha a járművek mérsékeltebb, de egyenletes sebességgel haladnak, akkor időegység alatt több jármű halad át ugyanazon keresztmetszeten (vagy kereszteződésben, útszakaszon), mint ha lennének benne gyorsabb és lassabb járművek.

Tehát ha már ilyen hősiesen partizánkodsz a közlekedés jobbá tételén, akkor barátkozz meg a gondolattal, hogy akkor a legjobb a közlekedés, ha mindenki egyenletesen tud haladni, és nem akkor, ha a sietőket elengedik!

Ezt, mint közlekedésmérnök mondom..


És még egyszer hangsúlyozom: nem csak a lassú járművek rontják a közlekedés teljesítményét, hanem a gyorshajtók is! Véleményem szerint pont a gyorshajtás az önzőbb dolog, mert annak csak az a célja, hogy Te hamarabb odaérj, a többiek meg le vannak... még fékezzenek is, hogy te mehess. Vicces :)

2011. júl. 27. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/46 A kérdező kommentje:

Amit írsz az fizika. És persze, ez tény, de csak elméletben. A valóságban soha nem működhet, mert mindig vannak tanuló vezetők, akik megfogják a forgalmat, vagy gyengén látók, akiknek az orvos ismerős állította ki a jogsit, vagy csak éppen mobilon telefonálók, vagy sebészek, akik sietnek a kórházba... és sorolhatnánk... A tied elméleti sík (fizika) és nem életszerű, mert kihagyja az embert, mint kiszámíthatatlan lényt, az enyém pedig szociológia (pszichológia), ahogyan a fizikai modell a valóságban lezajlik.


Na, de majd ha kint élsz, akkor meg fogod látni, hogy az a világ egészen más, mint ez a világ... Ott te leszel a renitens ezzel a felfogással, mert látod majd, hogy az ő közlekedésük (és sok más) működik. És akkor át kell gondolnod, hogy vajon miért?

2011. júl. 27. 12:42
 39/46 A kérdező kommentje:

Egyébként, ha tényleg közlekedés mérnök vagy, akkor előtted biztosan ismert az a kísérlet, ahogyan a dugók okát vizsgálták. (Adatokat sajnos nem tudok most idézni.) A lényeg, hogy kb 20-30 hétköznapi embert vegyesen kiválogattak a saját auótóikkal és egy nagyobb parkolóban összejöttek. Kijelöltek egy nagy kört, amin majd haladnia kell mindenkinek. Az autósok felsorakoztak egymás mögé, jelre a felvezető elindult. Mindenkinek a feladata az előtte lévőt követni, megadták a sebességet is, amivel haladni kell. A fizikai modell szerint így az utolsó autóval bezárul a kör, és mindegyik autó között kb 1-1,5 méter hely marad, de ha mindenki tartja az előre megállapított sebességet és egyenletességet, akkor a kör folyamatosan mozog, és sehol nem áll meg.


Mondanom kell az eredményt? Mindig megakadt valahol a kör, és kialakult a "dugó". Kamerával rögzítettek mindent. Az emberek persze mindig a másikra mutogattak, hogy ő a hibás, mert valahol nem jól csinált valamit, lefékezett, gyorsabban ment stb... A felvételről egyértelműen kiderült, hogy a másikra mutogatók ugyanúgy elrontották a dolgot, mint bárki más.


Ez egy fizikai modell, és még mesterséges körülmények között sem működőképes, hiszen, mint mérnök, nyilván tudod, hogy egy fizikai modell sosem működhet, ha nem veszi számításba az egyéni változókat, ami ez esetben az ember. :)

2011. júl. 27. 12:56
 40/46 anonim ***** válasza:

A válasz írója 71%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 01:27



A baj nem is ezzel van, hanem a következővel:

normális esetben egy 70es úton mondjuk a jobb szélen megy mindenki 50es tempóval, középen mennek 60-70el, és a belsőben 70el, aki meg nagyon gyorsan akar hajtani, az akár többel is, de lényeg hogy legalább 70el. Ez lenne az ideális állapot. Mindegyik sorban haladnak az autók, az adott sávnak megfelelő sebességgel: szélén lassúak, belsőben a gyorsak.


Ehhez képest mi van nálunk?


A belsőben tutira valami balf*sz tötymörög 50el, merthogy lakott ter.en belül annyival lehet menni, az nem zavarja, hogy a tábla 70et mutat. A középsőbe jellemzően szintén 60al bénáznak, lehetetlenség tartani a 70et. A szélsőben egész az első sarokig gyorsabban lehet menni (vagy nem), de ott a kanyarodók miatt a megszerzett előnyödet szépen elveszted, ismét bekerülsz a balfkékek mögé.


Vagyis ebben a helyzetben az lesz, hogy sokkal kevesebb autó tud átjutni egységnyi idő alatt, mintha vagy mindenki tartaná a 70et, vagy aki béna, az legalább kihúzódna és hagyná hogy más tarthassa a 70et...


De ha közlekedésmérnökként megindoklod hogy miért nem ez a leggyorsabb haladási mód mindenki számára, bizisten el fogok rajta gondolkodni...

2011. júl. 27. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!