Most melyik a gyorsabb Bugatti Veyron 16.4 Super Sport vagy a SSC ultimate aero? És 3000 CV mennyi km/h?
Jelenleg a sorozatgyártású(nak mondható) autók sebességi világrekordját a Veyron Super Sport tartja. Az SSC Ultimate Aero nem döntötte meg ezt a mért értéket és lehet, hogy nem is fogja, mert ha igazak a sajtóhírek, az SSC egy új típuson dolgozik.
A 3000 CV pedig fogalmam sincs, micsoda, de valószínűleg nem sebességérték. Hol találkoztál vele, milyen környezetben? Abból talán meg lehetne mondani...
Az,hogy 3000lóerős az autó az nem komponálható a végsébességével...
Ugyanis a súlya,a legellenállás,a nyomaték,a motor maximális fordulata és ilyen dolgok határozzák meg inkább.
(Ott vannak az Alkohol meghajtású Dragsterek azok is 500-600-al mennek maximum bár rövid távon.)
De a lőerőből a végsebesség nem meghatározható!
De jól tájékozott valaki... Én ezt a városi legendát nem hallottam. Valami forrás esetleg, hogy tanuljunk?
Viszont súgok valamit: ki lehet abból hozni 3000 lóerőt, ha akarod. Turbós a motor, csak az egekig kell emelni a turbónyomást. Eléri - és ahogy mondtad, fel is robban. Azt az 1000-1200 lóerőt, amit szériában tud az autó, képes tartósan is produkálni, nem száll el túl hamar. Na, mondjuk nem egy 1.6-os szívódízel 2-es Golf az élettartamát tekintve, de elviselhető futásteljesítményt tud az erőforrás.
Szóval amint írtam is: el lehet érni az általad emlegetett teljesítményt. Csak hogy mekkora lesz a végsebesség, senki nem tudja. Viszont nem annyira egyszerű a dolog, mint hinnéd. Ha lineáris lenne az összefüggés a teljesítmény és a végsebesség között, akkor a 100 lóerős családi autók 40-nel mennének. Oszt' közbe' nem.
Nagy sebesség esetén a menetellenállás szinte kizárólag a légellenállásból adódik, az meg a sebességgel nem lineáris kapcsolatban áll. Ha jól emlékszem, nagyjából négyzetes az összefüggés, de most nem jut eszembe. Szóval 3000 lóerővel nem lenne meg az 1200 km/h, én olyan 500-ra tippelnék.
Feltéve, hogy van gumiabroncs, ami kibírja (a jelenlegieket is pár perc alatt széttépi teljes sebességen), létezik olyan futómű, ami az úton tartja az autót, olyan az aerodinamika, hogy termel elég leszorítóerőt... Na de ha több a leszorítóerő, nagyobb a légellenállás, kisebb a végsebesség. Illetve jó lenne olyan erőátvitel, ami a nagyobb teljesítményt is elbírja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!