Mit jelent az, hogy fordítva van beszerelve a dugattyú?
Ha láttad már belülről a Simson hengerfalát, akkor biztosan észrevetted, hogy olyan, mint az ementáli sajt: mindenfelé lyukak vannak rajta. Ezek nagyon hasznosak, mert ha nem lennének, nem működne a motor. Csak van velük egy kis baj: a dugattyúgyűrűk végei szeretnek beakadni. A végeknél ugyanis meg van szakítva a gyűrű, ott nem körkörös, hanem kicsit "kiállnak" a gyűrűvégek.
De ezt el lehet kerülni, ha megfelelően pozicionálod a gyűrűvégeket. Van olyan állás, hogy ezek ne akadhassanak be sehová, ne álljanak egyetlen csatorna irányába sem. Ezt viszont csak egyféleképpen lehet megoldani, ezért kell figyelni, milyen állásban kerül a henger a dugattyúba. Ezt úgy jelzik, hogy a dugattyú tetején egy nyíl a kipufogónyílás irányába mutat.
Ha fordítva szereled be, akkor a csapszeg ugyanúgy keresztben áll, csak a dugattyút nem az előírt irányban szereled fel, hanem fordítasz rajta 180 fokot és az az oldala, aminek előrefelé kellene néznie, hátrafelé néz.
Ebből vannak bajok. A gyűrűk végeit stiftek pozicionálják, ezért a fordítás után nem arrafelé állnak, amerre kellene nekik és lehet, hogy beleakadnak a csatornákba.
Más gond is lehet: néhány motor esetén dezaxiált dugattyút használnak, ami azt jelenti, hogy a csapszegfurat nem a dugattyú középvonalában van, hanem attól kicsit eltolják, hogy a mechanikai terhelést és a zajokat csökkentsék. Ez a dugattyú nem szimmetrikus a csapszegfuratra, ha tehát megfordítjuk, másképp fog állni, máshol kap terhelést és előfordulhat, hogy hamarabb megszorul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!