A külső dizájnt a Lexus lopja mindig is a Mercedesről, vagy fordítva?
Mikor a Toyota úgy döntött, hogy ő márpedig luxusmárkát alapít az észak-amerikai piacra, akkor a Mercedestől "lopott". Az első Lexus LS-eken lehetett érezni az akkori Mercedes-Benz W140, a "bálna" S-osztály hatását. A japánoknál bevett szokás ez: nem tudnak, nem szeretnek az európai, amerikai szemnek is tetsző formatervet készíteni. Ezért vagy egy bevált formát másolnak, vagy külső dizájncéggel terveztetnek. Mára ez terjedt el náluk: a legtöbb japán autógyárnak van európai tervezőközpontja, ahol európai formatervezők dolgoznak. Viszont annak idején, a '80-as években még ez nem működött, ezért lett Mercedes-utánérzés a Lexus LS formája. És azért szebbek valamivel a korabeli Mercedesek, mert a japánok túlságosan is a tökéletességre törekedtek: azt akarták, hogy mindenkinek tetsszen a forma, ne legyen benne semmi hiba, ezért túl sterilre, semmilyenre csiszolták. Ez náluk visszatérő probléma, a Toyota Corollának például évek óta képtelenek izgalmas formát adni, csak a műszaki tartalommal lehet eladni.
Viszont úgy látom, mostanra a Lexus kilépett a Mercedes árnyékából. Műszakilag talán még fejlettebbek is, a formatervben pedig jól jött a japán gyártók 2000-es években kezdődött megújulása, aminek során éles, sarkos, határozottan metszett formákat kezdtek használni a korábbi szappantartódizájn helyett. Így végre a Lexusnak is lett saját, japános formanyelve, bár tény, hogy még mindig erősen támaszkodnak az európai alapokra: az autók arányait, méreteit innen veszik, hogy biztos vetélytársai legyenek a német prémiummárkáknak. Ha ugyanis a saját ízlésük alapján dolgoznak, abból lehet, hogy olyan autók sülnek ki, amiket az európai és észak-amerikai vásárlók nem fognak kedvelni még a magas szintű műszaki tartalom ellenére sem.
Senki nekm lop senkitől..
A Válasz másban keresendő ;)
Egy autógyártó gépsor felépítése és beüzemelése többmilliárd dollár..
Technikailag a gyártó robotok egy azon időben egy azon fejlettségi szinten tarhatnak csak, nem lehetnek olyan hatalmas különbségek.
Ez határokat szab a tervezők lehetőségeinek.
Továbbá mindenkit sürget a kifutási idő, mert az autók illetve a modellek árai úgy mennek lefele, ahogy a gyártósorba beinvesztált tőke fordul meg.
Tehát mindíg a legelső modellek a legtökéletlenebbek, és a legdrágábbak többnyire, bár valahol szándékosan megfordítják a dolgot, és az újabb modellekbe szándékosan magas meghibásodási kockázat tényezők vannak beépítve lásd francia autók elektronikai rendszere.
13:10 sose gondoltam volna, hogy te is beállsz a szánalmasok sorába... tévedtem ///
Ugylátszik tényleg csak a külső számít mindenben a belső csak másodlagos. Azt kutyát nem érdekli, hogy az adott korban mindent a japánok fejlesztenek tökéletesre és mindenki öket koppintja. Csak aza lényeg, hogy vesék vagy csillag legyen a kocsi elején mert akkor huuuu milyen vagány vagyok meg , hogy inkább 2x annyit járok szerelőhöz de akkor se vennék suzukit... Sajnos a gyakorikérdesek átment szánalomkérdésekbe föleg a válaszoloktól... Nah nekem itt lett elegem. További kellemes fórumozást mindenkinek. Üdv.
UI:lepontozni kötelező!!!!!!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!