Az jót tesz a fogyasztásnak ha az automata váltós autót üresbe teszem pl kanyar előtt?
A válasz írója 67%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 11:33
A hengerekbe jutó üzemanyag mennyiségét nem csak a gázpedál állása szabja meg, hanem a motor fordulata is! Ha az üzemanyag hengerbe juttatásáért és szabályzásáért felelős rendszer (teljesen mindegy konkrétan milyen konstrukció, kivéve a régi karbis, de most azt ne vegyük ide) azt érzékeli hogy nem nyomod a gázpedált, de a fordulat magasabb mint az alapjárati, akkor "elzárja a benzincsapot", nem enged benzint a hengerekbe. Azaz a motorfékezés idejére (helyesebben szólva a motorfékezésnek azon idejére amíg a motor fordulata az alapjárat fölött van, de ez a kettő gyakorlatilag majdnem ugyanaz) a fogyasztás nulla.
Szóval az egy nagy tévhit hogy csak a gázpedál állás határozza meg a bejutó benzin mennyiséget. Több dolog is (pláne az új hiper szuper komputer vezérelte motoroknál még X millió dolog) de ezek között van a motor fordulata is...
De ha konkrét példa jobban segít:
Vegyünk egy motort aminek mondjuk az alapjárata 1000 (ez szemléletes és minden további számadat is csak szemléletes lesz, bármilyen egyezés a valósággal csupán a véletlen műve lehet :)).
Gázt adsz, és a fordulat megemelkedik 3000re.
Ha most elengeded a gázpedált és 3000-nél üresbe teszed, a fordulat nagyon gyorsan leesik, hiszen gázt nem adsz, a kerekek nem forgatják a motort. A fordulat tehát hip hop leesik alapjárati 1000-re, és innentől kezdve az alapjáratot fent kell tartani, tehát lesz alapjárati fogyi.
Ha szintén 3000-nél elengeded a gázpedált, de seb. ben marad az autó, akkor a fordulat nem fog, nem tud hirtelen lepörögni alapjárat környékére, hiszen a mozgó autó kerekei a lendülettől fogva forgatják a motort. Tehát elengedés után mondjuk pár másodpercig 2800, aztán 2700, aztán 2500 és ahogy szépen lassul az autó, egyre lassabban forognak az autó kerekei, ennél fogva az autó kerekei is egyre lassabban forgatják a motort, előbb utóbb a fordulat 1000 alá esne. Ekkor kezd el rángatni az autó ha nem veszed ki sebességből, hiszen az alapjárat alá esne a fordulat. Ilyenkor veszed ki üresbe. De amíg lepörög 3000-ről 1000re, addig mondjuk eltelik 20 másodperc, és addig a fordulat alapjárat feletti, tehát a vezérlés nem fog benzint juttatni a hengerekbe, hiszen nincsen értelme, úgyis forog az magától (igazából a kerekektől, de mindegy) 1000 felett.
A kettö között (motorfék és üres) az a nagy különbség hogy üresben gurulva nagyobb távot lehet megtenni, mert a motorfék hatása erősebb (mint azt korábban már kifejtettem).
A válasz megírásának időpontja: ma 12:59!
Ha csendben maradtál volna, bölcs maradtál volna...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!