Az jót tesz a fogyasztásnak ha az automata váltós autót üresbe teszem pl kanyar előtt?
"de gondolom aki ennyire okos hogy lehülyézi a többit min mérnöki diplomával rendelkezik hogy a többit tudja bírálni"
Fején találtad a szöget, én nem a levegőbe beszélek.
Bocsi, hogy többes számban írtam, nem rád értettem, hanem a kedves hozzászólóra, aki úgy osztja(próbálja) az észt, hogy közben fingja nincs miről beszél.
És üresből betennéd "D"-be az automatát menet közben????
Gratulálok. Tőled sem vennék használt autót
-,-'
22:02 vagyok. Nekem mindegy, hogy mit írtál 22:05, ugyanis én erre válaszoltam: " kicsi a forgalom és üresben lehet gurulni és csak kanyar előtt teszem sebességbe
"
Tehát a kérdező üresben guruló autót tenne D-be.
Off:Örökös vita ez az üres kontra sebességben motorfékkel gurulás. Mindig az aktuálisan rendelkezésre álló távolság és sebesség szabja meg hogy melyik a gazdaságosabb: motorfékkel gurulni (nulla fogyasztás, de cserébe hamarabb lelassul az autó, vagyis ha mondjuk 10m-en megállsz, de van még 40 métered, akkor a maradék 30 méterre megint gázt kell adni, tehát összességében nem biztos hogy jól jársz. Viszont ha van még 20 méter és motorfékkel 30 méterig tudsz haladni, akkor motorfék)
Üres: ha mondjuk nagyon nagy távolság van még (100m), akkor jobb lehet az üresben gurulás, mert már sokkal hamarabb ki tudod venni üresbe, azaz korábban engeded el a gázpedált (mert ügye motorfékkel nem jutsz 100 méter távra, tehát mondjuk ahol kiveszed üresbe, onnan motorfékkel még X méterig nyomnod kell a gázpedált). Igaz hogy üresben van alapjárati fogyi, de az adott távolságra nézve összességében lehet hogy mégis jobban jársz így, mert az alapjárati fogyi kevesebb lesz, mint a korábban plusz X méterig nyomott gázpedál. A másik, hogy ha üresben gurulsz, akkor nagy távolságnál (100m) lehet hogy úgy el tudod csípni a zöldet, hogy még éppen 2ből kis gázfröccsel tudsz indulni. De mondom ez mindig szitu függő, és sokat kell gyakorolni hogy adott helyzetben éppen melyik az optimális. Figyelni kell a többi közlekedőre, a lámpákra, esetleg jó ismerni a lámpák ciklusidejét hogy tudd, mi következik, stb...
Amúgy ökölszabály szerint üresben sosem szabad gurulni, de ez meg már megint más kérdés.... Én ha lehet épp ezért a motorfékkel játszom, és csak nagyon nagy távú fékezésnél veszem ki üresbe és ha lehet csak kisebb sebességnél... (üresben instabil, gázra nem reagál, stb...)
A kérdésre válaszolva: szerintem egy automata váltó nem arra van kitalálva hogy kanyaronként kapcsolgasd. Ha emiatt tönkre megy (túlzott használat, nem erre lett tervezve és gyártva), akkor lehet javíttatni, ami nem lesz egy olcsó mulatság. Ezzel spórolni sztem kb. 0,1 litert lehet 100 km-en, azaz kb. 40 ft-ot. Megér ennyit? Szerintem nem. Manuális váltós autónál nagyon takarékos vezetéssel ha mindenre mindig odafigyelsz és minden szabályt betartasz, akkor lehet kb. 1 literrel kevesebb fogyit elérni, de ekkor már mindig minden helyzetben optimálisan kell vezetned.... (persze az 1 liter ahhoz képest értendő ha előtte alapból is értelmes módon vezettél, tehát mondjuk nem gyorsulgattál lámpától lámpáig, meg nem padlózod le minden zöldnél...)
Szóval összegezve: szerintem tök felesleges. Ha meg kapcsolgatni akarsz, akkor vegyél manuális váltót és ott a különböző technikákkal lehet trükközni és gyakorolgatni melyikkel érsz el jobb fogyasztást. De egyrészt a fogyi nagyon nagyon sokmindentől függ, tehát 100%osan pontos mérést soha nem fogsz tudni csinálni. Másrészt sok idő és energia...
Ha a fogyasztással akarsz játszani akkor a legjobb módja ha a piros fele haladva már idejében leveszed a gázról a lábad és hagyod motorfékkel lassulni az autót, plusz a szokásos már kismilliószor említett alapok (tetőboxot levenni, légkondi kikapcs, guminyomás, stb...)
Áruljátok már el nekem tisztelt szakértők, hogy miért gondoljátok azt hogy amikor motorfékkel lassítod az autód akkor nincs fogyasztása. Mi zárja el a benzin útját? Az tény és való hogy a gázpedált nem nyomod de attól még az alapjárati rendszer működik, tehát nem nulla a fogyasztás.
Köszi a válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!