LADA NIVÁT szeretnék venni. Mit tanácsoltok?
Valóban a Lada motor sokat zabál gázból.Nem tudod úgy beállítani,hogy kevesebb kelljen neki,mint benzinből.Szóval amennyivel olcsóbb a gáz,annyival többet fogyaszt belőle.Az csak tévhit,hogy a gázos Lada a fasza.Arról nem is beszélve,hogy annó ólmozott benzinre lett tervezve ez a motor,tehát a gáz igen gyorsan hazavágja az alkatrészelet.Főként a szelepeket és szelepfészkeket.A sima 95-ös benzin is képes elégetni ezeket ha nem használsz adalékanyagot.Igaz jóval tovább bírja,mint gázzal.
Egyébként egy megfelelően használt és karbantartott Lada motor elpusztíthatatlan.Sok példa volt már rá,hogy egy motor három kasztnit is túlélt.Sok motorral szerelték,1300-1600-1700-1900-1900 Diesel és 2000 Diesel.
Az átlagfogyasztás az 1,6 és 1,7 motor esetében 10l.Legalábbis a gyári adatok szerint.Ezt én kétlem az állandó összkerékhajtás miatt.
A leggyakoribb a 2106 motorral szerelt ezerhatos.Ennél leginkább arra kell figyelni,hogy ne a szomszéd Józsi állítsa be egy üveg söré.Na akkor tud csak igazán zabálni.Sok szerelő hajlamos hanyag munkát végezni,"mer ez csak egy Lada".Ha egy becsületes szerelő műszerekkel állítja be a motort,akkor nem lesz vele gond.A váltó és a difik örök életűek.A Lada gyár a 70-es és 80-as években számos díjat bezsebelt.A klasszik váltókat a világ legjobbjainak választották.
A korrózió nem vészes.Ladás viszonylatban átlagosnak mondható.Oda kell figyelni a küszöbökre,padlókra,rugótornyokra,sárvédőkre és az ajtósarkokra.Ha még is rohad,akkor sem túl költséges a lakatos munka,mert baromi olcsók a kasztnielemek.Egy maszek kasztnis pedig kedvező áron meg is csinálja,mert nem túl bonyolult a felépítése.A 2000 után gyártott Nivák viszont már eleve rossz minőségű acélból készültek,így sokkal inkább hajlamosak a rohadásra!erre figyelni kell!Ebben a rosszban talán az a jó,hogy a gyártás 35 éve alatt alig változott a kasztni,így az alkatrészek szintén olcsók az újabb széria esetén is.
Sajnos többet nem igazán tudok mondani,mert a Nivát nem nagyon ismerem.Egy biztos.Méltó rá,hogy a viking hajót viselje az orrán!Nagyon sokan cikinek tartják a Zsigulit,de ez csak a "nyugati autóm van és fasza vagyok" mentalitás miatt van.
Csak arra kell gondolni,hogy a gyár fénykorában az egész világon ismert volt a márkanév.Nem csak a keleti blokkban volt nagy sikerű autó,hanem Kanadában,Ausztráliában,Angliában,Németországban,Franciaországban.Ott főleg a Diesel Nivákat kedvelik.Több nemzetközi versenyt nyertek.A Niva a Párizs-Dakar rallyn negyedik lett.
Röviden tömören: MEGÉRI AZ ÁRÁT!
Vegyél,jó kocsi.
Láttam már Fiat motorral szerelt benzin-gázost is sőt a Golf GTI motor keresztben ugyan de egy az egyben felcuppan a váltóra.
5 éve nem robbant fel gázüzemű autó az utakon,az a pár amit mégis hallani csak az otthoni lezser gázátfejtéskor.
Nagyon köszönöm az igen hasznos tanácsokat és javaslatokat.
Nem írtam ki a kérdésbe,hogy nő vagyok,és volt már Lada személygépkocsim. :) Nagyon régóta szeretnék Nivát,és igen,főleg a téli közlekedésre illetve túrázásra venném.Újat semmiféleképpen nem áll módomban megvenni,csakis használt ,jó állapotú jöhet szóba.Köszönöm a linket is,és minden hozzászólást. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!