Ha WEBER karburatort szeretnek széria-autora tenni, milyen tovabbi atalakitasok szuksegesek?
Gondolok olyasmira mint pl. hajtokar, hengerfej, váltó, stb. elore is kosz a valaszokat.
Értetlen válaszolok kimeljenek,csak felmerult bennem a kerdes,nem tervezem megvalositani egyelore.
Nem az számít hogy weber,solex,vagy pierburg,jikov,
Az számít hogy a motor számára mindig optimális mennyiségű benzin/levegő keveréket biztosítson minden körülmények közt. Mind az alapjárat,gyorsítás,
főfúvóka(-k),hidegindítás stb. Ezt igen gondosan tervezik meg egy autómotor gyártásakor,és igen precíz méretezés szükséges a fúvókákon,levegőtorki átmérőben,venturi csöveken,úszóházszint stb.
Ha csak 5% kisebb/nagyobb például 1 fúvóka akkor a motor nem fog menni,rángatni vagy túlmelegedni fog. Szóval az számít hogy jól van-e kalibrálva a motorhoz kompletten a karburátor minden egysége,legyen az bármilyen márka.
Önmagában ha csak a karburátort szeretnéd ilyenre cserélni,akkor nincs szükség túl nagy munkára.DE!Akkor szinte fölösleges kínlódni vele,mert sokkal erősebb úgy sem lesz,mint a gyári karburátorral.Természetesen a fogyasztás annál inkább megnövekszik majd.
A hengerfejben szükség lesz némi barkácsolásra.Mint pl a szívó és kipufogócsatornák polírozása,égéstér polírozás,talán némi bővítés is kell majd itt-ott.Nagy valószínűség szerint kell majd egy nagyobb nyomású AC pumpa,át kell alakítani a gázrudazatot(vagy a bovdeneket).Ha az autóban vannak vákummal működő dolgok,mint pl a fékrásegítő,vagy a vákumos előgyújtás,akkor szerintem ezeket is be kell majd lőni az új karbihoz.
Ha pedig a teljesítmény növelés érdekel,akkor a motor 99%-hoz hozzá kell nyúlni,hogy tökéletes és megbízható legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!