Azt hallottam egy rallys magazinba hogy a vfts ladákon a karbikon (weber 45/48) nem használnak levegőszűőt. Igaz ez, és ha igen akkor hogy lehet h nem ragad meg?
Valóban: aszfaltos versenyeken nem használnak levegőszűrőt sem a VFTS-ek iker-Weberrel szerelt motorjain, sem az A-sokon. Murván már fel szokott kerülni valamiféle szűrő, mert ott olyan rettenetesen sok a por, hogy nem bírna ki egy futamot az autó.
Hogy miért nem ragad meg? Miért, meg kellene ragadnia? A motorba bejutó por alapvetően két helyen okozhat problémát. Egyrészt a karburátor levegőcsatornáit tömíti el vagy koptatja, másrészt fokozza a szívó- és kipufogóoldali kopást (szívószelep fészke és tányérja, hengerfal, dugattyúpalást, gyűrűk, kis mértékben a kipufogószelep). Ettől nem ragad meg, csak jobban csörög. Viszont a raliautók motorja igencsak rövid élettartamú: az I. osztályban használt motorokra a legtöbb tuningmester versenyenkénti revíziót szab meg, vagyis minden futam után szét kell fűzni és ellenőrizni kell az alkatrészek elhasználódását. Az pedig ritka, hogy egy motor 1-2 szezonnál többet bírjon alapos felújítás nélkül. Ráadásul ebben az 1-2 szezonban is csak pár ezer kilométert fut, vagyis ennyi az élettartama. Ha ezt összehasonlítod azzal, hogy az utcai Lada-motorok jellemzően 100.000 km körül érnek meg az első nagy felújításra, akkor azért látható, hogy ezek nagyon rövid élettartamú motorok, nem kell semmin sem csodálkozni.
az én ladám 220ezret futott, oszt még a 150-et viszi!!
Úgyhogy nem 100ezernél kell az a felújítás :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!