Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt hallottam egy rallys...

Azt hallottam egy rallys magazinba hogy a vfts ladákon a karbikon (weber 45/48) nem használnak levegőszűőt. Igaz ez, és ha igen akkor hogy lehet h nem ragad meg?

Figyelt kérdés
2011. júl. 6. 21:31
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Valóban: aszfaltos versenyeken nem használnak levegőszűrőt sem a VFTS-ek iker-Weberrel szerelt motorjain, sem az A-sokon. Murván már fel szokott kerülni valamiféle szűrő, mert ott olyan rettenetesen sok a por, hogy nem bírna ki egy futamot az autó.

Hogy miért nem ragad meg? Miért, meg kellene ragadnia? A motorba bejutó por alapvetően két helyen okozhat problémát. Egyrészt a karburátor levegőcsatornáit tömíti el vagy koptatja, másrészt fokozza a szívó- és kipufogóoldali kopást (szívószelep fészke és tányérja, hengerfal, dugattyúpalást, gyűrűk, kis mértékben a kipufogószelep). Ettől nem ragad meg, csak jobban csörög. Viszont a raliautók motorja igencsak rövid élettartamú: az I. osztályban használt motorokra a legtöbb tuningmester versenyenkénti revíziót szab meg, vagyis minden futam után szét kell fűzni és ellenőrizni kell az alkatrészek elhasználódását. Az pedig ritka, hogy egy motor 1-2 szezonnál többet bírjon alapos felújítás nélkül. Ráadásul ebben az 1-2 szezonban is csak pár ezer kilométert fut, vagyis ennyi az élettartama. Ha ezt összehasonlítod azzal, hogy az utcai Lada-motorok jellemzően 100.000 km körül érnek meg az első nagy felújításra, akkor azért látható, hogy ezek nagyon rövid élettartamú motorok, nem kell semmin sem csodálkozni.

2011. júl. 6. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

az én ladám 220ezret futott, oszt még a 150-et viszi!!

Úgyhogy nem 100ezernél kell az a felújítás :D

2011. júl. 6. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
ha frankón karbantartod nem csak 220ezret megy el hanem sokkal többet is ;) van egy bácsi a szomszédban neki még gyári az 1,2-e semmit nem cserélt rajta még :D
2011. júl. 7. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Igen, a karbantartás a kulcs. Azzal elmegy sokkal többet is, én is láttam már 200.000 km-nél is többet futott Lada-motort. Viszont a '70-es, '80-as években, mikor még a maiaknál gyengébb kenőanyagok voltak és sokkal több volt a Ladákból, sok szolgált vállalati autóként, gyorsabban használódtak el. Ott ugye nem volt akkora becsületük, menni kellett, mert elő volt írva, a karbantartás meg hol összejött, hol nem.
2011. júl. 7. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!