Miért lettek gagyi megbízhatalanok a mercedesek?
Régen: Le a kalappal!
Ma: Megbízhatatlan sz@r pénztemető.
Az eddigi kb. 100 autóm zöme Mercedes volt.
116-os "állólámpás" 200D-től 1 éves S450-ig.
Az újakkal sincs több bajom mint a régiekkel volt.
Magyarul ha időben megkapják a maguk vízét,olajait,kopó-forgó alkatrészeinek cseréit akkor SEMMI gond nincs a "maiakkal" sem.
Kissé bosszant ugyan,hogy a 35 milliós listaárú (feleennyiért vettem és tudok ennyiért neked is) csodakocsim navigációja nem tud magyarul - és nem is fog.
De bírom a német csajokat hang alapján is.
:)
ismerősöm 2007-es e osztály 4literes dízel AMG
2évente tönkremegy a generátor! vízhűtéses generátor! mekkora hülyeség?
múltkor 400ezer volt, most 150ből megúszta
folyton elektronikai problémái vannak!
a vito-t gondolom nem kell bemutatni, az nagyom szar
németországbanm 2hete lámpánál állt le egy 2-3éves cls
kint volt 3szög, elakadásjelző, autómentővel vitték el!
a leg rosszabb a mai német autók között!
alfa 159 megbízhatóbb mint egy mai c osztály! (alfa: 8,09, merci: 7,58)
ráadásul sok autószerelő ismerősöm is van, ők szeretik a merciket, mert sokat kell javítani :)
A vízhűtéses generátor nem hülyeség. Mivel ma már az ülést is lusta beállítani a tisztelt vásárló és elvárja, hogy villanymotorok huzigálják, ezért nagy teljesítményű generátor kell ahhoz, hogy minden elektromos berendezést ki tudjon szolgálni. Viszont az elektromos rendszer névleges feszültsége még mindig 12 V, tehát a teljesítmény növekedését az áramerősség növelésével lehet elérni. A nagy áramerősség pedig rengeteg hőt fejleszt, annyit, amennyit léghűtéssel nem lehet kezelni. Nem mellékesen a motorházban kavargó, gyakran poros levegő nem is biztos, hogy jót tenne a generátornak. Szóval a vízhűtés önmagában nem hülyeség, hanem egy kényszer szülte mérnöki megoldás. 80-100 A-es generátorokat kell megbízhatóan és halkan hűteni, nincs más megoldás.
Az elektronikai gondok pedig gyakran nem a gyártón múlnak. Ma már kevés gyár készít önállóan elektronikai egységeket vagy teljes elektronikai rendszereket. Kész rendszert vesznek a nagy beszállítóktól: Magnetti Marelli, Bosch, Delphi és társaik. Az autók elektronikájának fejlesztését szinte teljesen ezek a cégek vették át, az új találmányokat, mint a holttérfigyelő vagy az éjjellátó kamera, ők dolgozzák ki, a gyárak pedig csak megrendelik tőlük a kész eszközöket. Ez pedig súlyos gondot jelent. A gyártók a lehető legolcsóbban szeretnének hozzájutni a teljes járműelektronikához, ezért a beszállítók leszorítják az árakat. Csökken a munkadarabokra jutó idő, kevesebb a minőségellenőr, olcsóbb, alacsonyabban képzett a munkaerő, több a robot, akik nem veszik észre a hibát. Illetve olcsóbb a fejlesztés is: a kutató-fejlesztő részleg nem lehet kisebb, hogy a konkurensek minden lépését tudják követni, de a tesztelésen, gyártáselőkészítésen már kevesebben vannak. Ott lehet megfogni a költségeket. A gyár örül, mert olcsón kapja az autó elektromos rendszerét, csak be kell csavarozni és kész. Csak éppen nem lát bele a termékbe, nem tudja, mennyire átgondoltam, megbízhatóan tervezték meg. És mivel kész rendszert vesz, nem is tudja úgy módosítani, ahogy szeretné. Lehet, hogy az univerzálisan megtervezett, típusra módosított kábelköteg túl közel megy a kipufogó leömlőjéhez, a csatlakozó pont oda kerül, ahová a kerék felveri a vizet... Csak mindkét félnek (autógyárnak és beszállítónak) megvan a magyarázata, miért nem készült fel erre.
fater kocsija elektronikusnál van, így naponta járok le a szervizbe
most hoztak egy s mercit, nincs turbónyomás, 2007-es az autó!
a srác sorolta a hibáit, inkább nem írom le mert estig itt ülnék
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!