Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó költsége éves szinten...

Egy autó költsége éves szinten kb mennyi? Többi lent.

Figyelt kérdés
Egy kisautót szeretnék, egy VW Polóra gondoltam, olyan 10 év körüli, amit meg tudnék venni. Többnyire városon belül használnám. Az érdekelne, hogy a benzinen felül mennyi egy ilyen autó költsége. Azt sem igazán tudom, hogy milyen adókat/biztosítást stb kell fizetni. Valaki el tudná ezeket mondani? Csak hogy tudjam, hogy egyáltalán fent tudom-e tartani a kocsit.
2011. júl. 5. 10:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
51%

Szervizekkel, biztosítással együtt 150+üzemanyagot nyugodtan számolhatsz rá, ha nem jön elő nagyobb hiba.

Ennyi idős autónál a vezérműszíj és a féktárcsák, fékpofák, kuplung szinte azonnal cserések lesznek, ezekre külön-külön egy 100-ast lehet számolni.

2011. júl. 5. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Gépjárműadó (volt súlyadó): teljesítménytől és kortól függ, 10 év körüli Polonál 10-15000Ft közötti évente, ezt általában 2x-re kell befizetni, ha január 1-én a neveden van az autó.

KGFB: nagyon nagy szórás van kortól, településtől, kedvezményektől és biztosítási előélettől függően. Mondjuk 5000-25000/negyedév (20-100000Ft/év). A felső határra elég nehéz azért eljutni. pl biztositas.hu-n ki tudod előre számolni, hogy mennyi lenne.

Casco: 10 éves autóra fölösleges, és nem is nagyon fognak kötni.

Szervíz: lehet nagyon laza (olajcsere+szűrők munkadíjjal együtt is megvan 10-ből), és lehet kicsit komlyabb (+fék=5-15000 kb 2-3 évente), sokkal komolyabb (+kuplung 40-60000 kb 3-5 évente használattól függ, vezérlés 30-50000 szintén 3-5 évente használattól függően), nagyon zsebbenyúlós (amikor minden folyamatosan behal, évente 100-200000Ft is lehet). A szervizen nagyon el lehet csúszni, és egy 10 éves autónál már akármi is lehet sajnos (én is 9-11 éves autóban gondolkodok éppen, bár nem Polo).


Más nem nagyon van. A súlyadó és a kötelező az kiszámítható és nem is változik abban az évben, de a szerviz az szinte akármennyi is lehet az éves olajcserén felül.

2011. júl. 5. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 komasa ***** válasza:

Örülök neki, hogy valaki felelősségteljesen gondolkodik, és azt is végig gondolja, hogy mennyi lesz a fenntartási költség!

Ezen az oldalon ki tudod számíttatni velük a kötelezőt: [link]

Aztán van ugye az a fránya olajcsere, 10e km-enként, az szűrőkkel együtt, egy jobb minőségű olajjal 15-20e.

A teljesítményadó: 230Ft/kW (egy 2001-es polo 1390 köbös motorral, ami a leggyakoribb, 44 kW)230x44=10120Ft/év.

Ezen felül szezon előtti gumicsere. Ha van gumi, akkor pár ezerért átcserélik, ha nincs, akkor azt is venni kell. Ilyen méretű gumit, már lehet venni kb 10e-ft-ért darabját. Vannak még apró-cseprő kiadások havonta egy-két ezresért (ablaktörlő gumi, biztosíték, ablakmosó, izzó...)

Szumma-szummárum: Egy autó fenntartása drága! Mindig kell lennie egy kis megtakarított pénzednek, hogy ha bármi tönkre megy rajta, akkor meg tudd csináltatni! Bárminemű javíttatás a szervízben 30-40e ft-nál kezdődik.

Remélem tudtam egy kicsit segíteni.

2011. júl. 5. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a választ!
2011. júl. 5. 12:10
 5/12 anonim ***** válasza:
A többiek már elmondtak mindent. Amit én hozzátennék az annyi hogy vegyél egy adott modellhez való szervizkönyvet és tanulj meg autóul. Ne hordd minden apróság miatt szerelőhöz a vasat, mert akkor a gatyád is rámegy!
2011. júl. 5. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
58%

Az utolsóhoz meg annyit tennék hozzá, hogy nagyon jól hangzik ez, de nem valós. Akinek nincs szerelési tapasztalata, rutinja, azt se tudja mi hogy működik, egy izzó cserén kívül túl sok mindent még egy régi autón sem tud megjavítani... (tapasztalat). Kuplungot, szilentet, ilyen hülyeségeket tuti nem fogja magától megcsinálni...


Nagyjából elmondták, amit még nem:

néha le kell mosni, egy mosás mosóban olyan 1500-2000 ft, néha úgyis fogsz fizetni parkoló díjat, mert másképp nem fogod megúszni, Bp-en nagyjából 400ft/ó, tehát ha mondjuk 3-4 órára megállsz valahol, már 1200-1600 ft. Ha mész pályán, a pálya matrica kb 2000 ft.


Tehát az ilyen apró cseprő dolgokra el fog menni éves szinten kb 10-20e.


A benzint meg könnyű kiszámolni, mert átlagosan évi 10e km, 100 tankolás, 100*8*400 = 320e ft. Tehát éves szinten az autókázás olyan 400-500e ft-ba lesz benne attól függően hogy mennyi gond lesz vele. Aztán ha esetleg egy-két pirosan áthajtás, gyorshajtás, esetleg neked jönnek, akkor azok még plusz tételek... Ezekre nem árt félretenni egy kis összeget, hogy mindig legyen kéznél.


Továbbá jótanács: mindig csak olyan értékű autód legyen, amit ha elvesztesz egyik pillanatról a másikra, akkor viszonylag gyorsan és különösebb anyagi sokk nélkül tudsz szerezni másik autót. Sajnos a közlekedésben benne van az, hogy lehet egyik pillanatról a másikra annyi a kocsidnak (totálkár, ellopják, stb...) ezekkel érdemes tisztában lenni ha nem akarsz ráfázni...

2011. júl. 5. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
32%

19:25-ösnek:


24 éves vagyok, 3 éve van autóm és gyakorlatilag 0 segítségem. Egyedül állítottam szelephézagokat, és cseréltem kuplungot 2 nappal ezelőtt. Kb. 1 éve pedig a féktárcsákat és fékbetéteket cseréltem, azóta is minden rendben működik. És ezt egy 15 éves szerelési kézikönyv alapján tettem. Ja, és eladó vagyok egy könyvesboltban, abszolút nem értek a kocsikhoz.

2011. júl. 5. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

A válasz írója 65%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: ma 20:55


Akkor lehet hogy őstehetség vagy... Persze attól függ hogy mennyire részletes a szerelési kézikönyv, meg milyen kocsiról van szó, stb... Ha mondjuk minden apróságot leír, akkor még mondjuk hogy ok.


De pl. ha már nem ír le olyanokat, hogy melyik csavard szedd ki elsőnek, akkor nagyon nagyon csúnyán meg lehet szívni... Mellesleg a kuplung cseréhez már alapból kell vagy akna vagy rendes emelő, esetleg mindkettő :)


Azzal együtt hogy apám autószerelőnek tanult, mi pl. 1 teljes napot szívtunk a kuplung cserével, mert nem mindegy hogy milyen irányban forgatod ki a motor felől... persze naná hogy mi rossz irány fele szedtük ki...

Sok olyan dolgot tud apám tapasztalatból, amit tapasztalat nélkül esélytelen lett volna megcsinálni....


De mondom ez mondjuk kézikönyv függő is, lehet hogy van olyan amelyik mindent leír, bár kétlem...

2011. júl. 5. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
A szomszédomnak a garázsában van akna, ott csináltam. Nem azt mondom hogy pikk-pakk megvolt csak azt hogy nem lehetetlen. Egy öreg Ford Escort. Ezzel így meg a szelephézagbeállítással kb. 30.000 Ft-ot spóroltam. Az pontosan egy újabb kuplungszett ára lenne. Nem vagyok őstehetség, egyszerűen rá vagyok kényszerülve hogy mindent magam csináljak mert nincs pénzem szerelőre. És ha én (akinek minimál technikai érzéke van csak) meg tudom csinálni, akkor más is megtudja. Persze a szerelő kényelmesebb, és ha az ember nem biztos magában akkor nagyon gyorsan ott köt ki minden piti dolog miatt... A könyv pedig nem volt különösebben részletes, de az internet korában élünk, és a Fordos közösség nagyon segítőkész.
2011. júl. 5. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Az is más, ha megteheted hogy esetleg 1-2 napig ott marad a kocsi az aknán amíg rájössz mi a helyzet, van időd szenvedni vele, fórumozgatni, szerelgetni, próbálkozni, stb...


Viszont én sokszor szembesültem már azzal, hogy kellő tapasztalat híján nagyon sokmindent nem tudsz megcsinálni. Sokmindenhez kell alkatrész, speciális szerszám, műszer, stb... Most pl. a karburátor talp törött el. 8e-be volt a szerelés, viszont fél nap alatt kész lett. Ha mi szedtük volna szét, szerintem még mindig ott lennénk derékig a motor felett, hogy fogalmunk sincs mi a baj, és hova is nyúljunk....

Pl. a kuplung cseréhez már nem árt egy nyomaték kulcs sem, az sincs minden garázsban...


Azt pl nem is tudom hogy vetted le a váltót egyedül, mert egyedül elbírni azért nem kis dolog... Egyszerre fogni, húzni, tartani, emelni... Mi ketten alig tudtuk lehúzni a motorról, mert tök idióta szögben kell megdönteni, és úgy lehúzni... Mondjuk lehet az escort könnyebben szerelhető, ezt nem tudom...

2011. júl. 5. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!