Miért van a modern rallyautókban is kuplungpedál?
A szekvenciális váltóval szerelt kocsikban váltás közben nem kell kuplungolni, akkor minek kuplungpedál?
Ha butaságot kérdeztem, akkor elnézést.
Első válaszoló! :D :D
Mondok jobbat.Azért van benne kuplung pedál,mert valahogy el is kéne indulni nem????
elsőnek van iagaz
második: te nem láttál még autómata vagy félautómata váltós autót? azokban nincs kuplungpedál mégis el tudnak indulni
hát a másodikon könnyesre röhögtem a szemem XD...
köszi!
A szekvenciális váltó nem egyezik meg a félautomata váltóval. A félautomata váltónál nem kell kuplungolni, a szekvenciálisnál viszont igen. A motorokon is szekvenciális váltókat használnak, oszt' mégis van kuplung.
A raliautók váltója igen gyakran egyenesfogazású fogaskerekekből összerakott szekvenciális egység. Itt felfelé kapcsolásnál nem kell kuplungolni, csak elveszed a gázt, megrántod a váltókart és készen is vagy. A visszakapcsolásnál viszont kinyomott kuplung mellett, gázadással kell kiegyenlíteni a motorféket. Egy egyszerű mechanikus váltó nem tud gázt adni... Illetve állórajtnál is jól jön a kuplungpedál: álló helyzetben ugyanis csak kinyomott kuplung mellett tudsz váltani, egyébként megvan az esélye, hogy ledarálod a fogakat vagy lefullad az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!