Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a modern rallyautókb...

Miért van a modern rallyautókban is kuplungpedál?

Figyelt kérdés

A szekvenciális váltóval szerelt kocsikban váltás közben nem kell kuplungolni, akkor minek kuplungpedál?

Ha butaságot kérdeztem, akkor elnézést.


2011. júl. 1. 19:06
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
42%
azért van kuplung mert ha nagy kanyart sodródva "driftelve" akar bevenni akkor kicsit megnyomkodja a kuplungot hogy felpörögjön a motor és kicsússzon az autó
2011. júl. 1. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
63%

Első válaszoló! :D :D


Mondok jobbat.Azért van benne kuplung pedál,mert valahogy el is kéne indulni nem????

2011. júl. 1. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
38%

elsőnek van iagaz

második: te nem láttál még autómata vagy félautómata váltós autót? azokban nincs kuplungpedál mégis el tudnak indulni

2011. júl. 1. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
51%
második ez alapján az atomatákba is kéne kuplung.biztos van bennük?
2011. júl. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
49%

hát a másodikon könnyesre röhögtem a szemem XD...

köszi!

2011. júl. 1. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
85%

A szekvenciális váltó nem egyezik meg a félautomata váltóval. A félautomata váltónál nem kell kuplungolni, a szekvenciálisnál viszont igen. A motorokon is szekvenciális váltókat használnak, oszt' mégis van kuplung.

A raliautók váltója igen gyakran egyenesfogazású fogaskerekekből összerakott szekvenciális egység. Itt felfelé kapcsolásnál nem kell kuplungolni, csak elveszed a gázt, megrántod a váltókart és készen is vagy. A visszakapcsolásnál viszont kinyomott kuplung mellett, gázadással kell kiegyenlíteni a motorféket. Egy egyszerű mechanikus váltó nem tud gázt adni... Illetve állórajtnál is jól jön a kuplungpedál: álló helyzetben ugyanis csak kinyomott kuplung mellett tudsz váltani, egyébként megvan az esélye, hogy ledarálod a fogakat vagy lefullad az autó.

2011. júl. 1. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
25%
Na a sok röhögő f@szkalap ! Ezt ugattam ezerszer aki nem ért hozzá minek ugat bele !!!!!!!!!!!!! ....... Fingotok sincs az autókról ,inkább nyomjátok az XBOX-t
2011. júl. 3. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Sok új rally autóban már van rajtelektronika így a rajthoz nem kell kuplungolni.
2011. nov. 17. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
elindulni LOLOLOL ekkora barmot....és még kioktatóan írja...pfff...jobb mint a vicc, ezt kinyomtatom, bekereteztetem...
2011. nov. 19. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
"ótómaták" azok hidrodinamikus váltók azokban nincs kuplung csak olaj konverter a szekiben meg van kuplung és van kuplung pedál is (kivéve az utcai luxus gépeket pl a tiptronic amiben nincs pedál) viszont a rally gépekben van kuplung pedál
2011. dec. 29. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!