Mire kell figyelnem egy BMW 316 esetében?
Egy haverom megkért,hogy segítsek neki autót venni.Bár kasztnis vagyok,ezt a típust mégsem ismerem.Nem az autóvásárlás általános szabályai érdekelnek,tudom mikre kell odafigyelni.
A kérdésem kizárólag a 316 és 316i típusokra vonatkozik.Az 1985 és 1993 közötti évjáratú autók konstrukciós hibáira vagyok kíváncsi.Milyen jellemző hibák szoktak előfordulni és milyen hibákkal érdemes megvenni az autót,valamint mi az a bibi amit már nem éri meg megjavítani.Ha valaki tudna árakat is mondani,azt megköszönném.
Csak szerelők,hozzáértők,tulajdonosok vagy márkabuz*k írjanak kérem!Gyerekek,komolytalanok és a "hagyd a f@szba a BMW-t" válaszolók kíméljenek.Az értelmes válaszokat felpontozom!Előre is köszönöm!
a silenteket kell jól átvizsgálni és a difi-t kell jól megnézni még rajta (jó ha speerdifi-s)
ezenkívül más baja nem nagyon szokott lenni egy 316-osnak(persze ha mondjuk pl: kátyúba belehajtasz akkor a futómű biztos tönkre megy és még ilyen dolgok,de a "típushiba" általában ez szokott lenni)!
Mondjuk ez melyik széria??? E21? E30??
jó kis gépek az biztos! Én is most szerzek be egy E30-ast! ;)
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Gyanítom,hogy az E30-as szériára gondolt a srác.Igazából még nem kezdtük el nézegetni,mert eddig más márkát akart venni.
Igen,a hajtás problémáiról én is hallottam már.Főként a váltó és a difi hibáiról,de azt az 5-ös sorozatra mondták.Mindenesetre ezek elég költséges bajok lehetnek,tekintettel a márkanévre.
[A futómű pedig igaz lehet minden nyugati autóra,mert azokat utakra tervezték,és kicsiny hazánkban ilyenek nincsenek.:) Ide a jó öreg Zsiguli való,mert az úthálózat még a 35 évvel ezelőtti szovjet utakra emlékeztet.:)]
Úgy gondolom,hogy a szilent a legkevesebb egy 25 éves autó esetében,és manapság már elérhetőek a versenyminőségű futó alkatrészek egy átlagembernek is.
Konkrétan egy jellemző hibát hallottam még a 316-osról,ez pedig az elektronika.Erről tudtok mondani valamit?
Köszönöm,ez hasznos volt.Nem is gondoltam volna,hogy egy BMW motorjával lehetnek ilyen gondok.(igaz,nem nagyon ismerem a BMW-ket)
Tudom,hogy drága a futó javítása is,csak arra céloztam,hogy a manapság forgalmazott alkatrészek már igen jó minőségűek és hosszú életűek.
E30 őrültként akkor elmondom a tutit :)
Karosszéria : Szokásos rohadási pontok a küszöbök (tetőablakosnál az eleje tuti rohadt, ide van kivezetve a túlfolyó), jobb hátsó kerékív (benne pedig a tankszellőztető tartály csöveinek a fém borítása), első sárvédők alja, motortérben az akksitartó, csomagtartó zsebek (oldalt a kerék mögött), hátsó vonószem, padlólemez, tűzfal (a szélvédő alatti esőelvezetőknél), kislámpáson (87/09 előtti, króm lökhárítós) pedig az első kötények. Motorból van M10 (kislámpás 4 hengeres és nagylámpás 316 88/07-ig), ez a régebbi, karbis és jetronic vezérlésű is van belőle. A vákuumcsöveket kevesen tudják normálisan bekötni, ezért a legtöbb nem úgy jár, ahogy kéne neki. Viszont ha egyszer meg van csinálva jól, akkor kimegy a világból (egyébként M10 blokkos motorral nyerte meg Piquet 83-ban az F1-et). Az újabbik az M40, elektromos vezérléssel (motronic). Olajozási problémái vannak, 200ezer környékén elkezd csörögni (kopott veztengely és szar hidrotőkék). Elektromos hibákból szerencsére nincs sok, elég fapados autók :) Műszeregységben a benzinmutató szokott elszállni, újraforrasztás segíthet. Ugyanitt az olajintervallum/inspekció jelző akksijai, fűtésboxban a léptető ellenállás (ilyenkor nem működik az 1-es, rosszabb esetben a 2-3-as fokozat sem a ventin), meg persze még ezer más apróság, amik inkább idegesítőek, mint komoly hibák...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!