Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire kell figyelnem egy BMW...

Mire kell figyelnem egy BMW 316 esetében?

Figyelt kérdés

Egy haverom megkért,hogy segítsek neki autót venni.Bár kasztnis vagyok,ezt a típust mégsem ismerem.Nem az autóvásárlás általános szabályai érdekelnek,tudom mikre kell odafigyelni.

A kérdésem kizárólag a 316 és 316i típusokra vonatkozik.Az 1985 és 1993 közötti évjáratú autók konstrukciós hibáira vagyok kíváncsi.Milyen jellemző hibák szoktak előfordulni és milyen hibákkal érdemes megvenni az autót,valamint mi az a bibi amit már nem éri meg megjavítani.Ha valaki tudna árakat is mondani,azt megköszönném.


Csak szerelők,hozzáértők,tulajdonosok vagy márkabuz*k írjanak kérem!Gyerekek,komolytalanok és a "hagyd a f@szba a BMW-t" válaszolók kíméljenek.Az értelmes válaszokat felpontozom!Előre is köszönöm!


2011. jún. 26. 14:55
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
ismerősömnek volt 316 és neki a meghajtásnál ment szét vmi de évente. pontosabban nem tudom h mi volt a baja
2011. jún. 26. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

a silenteket kell jól átvizsgálni és a difi-t kell jól megnézni még rajta (jó ha speerdifi-s)


ezenkívül más baja nem nagyon szokott lenni egy 316-osnak(persze ha mondjuk pl: kátyúba belehajtasz akkor a futómű biztos tönkre megy és még ilyen dolgok,de a "típushiba" általában ez szokott lenni)!


Mondjuk ez melyik széria??? E21? E30??



jó kis gépek az biztos! Én is most szerzek be egy E30-ast! ;)

2011. jún. 26. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!

Gyanítom,hogy az E30-as szériára gondolt a srác.Igazából még nem kezdtük el nézegetni,mert eddig más márkát akart venni.


Igen,a hajtás problémáiról én is hallottam már.Főként a váltó és a difi hibáiról,de azt az 5-ös sorozatra mondták.Mindenesetre ezek elég költséges bajok lehetnek,tekintettel a márkanévre.


[A futómű pedig igaz lehet minden nyugati autóra,mert azokat utakra tervezték,és kicsiny hazánkban ilyenek nincsenek.:) Ide a jó öreg Zsiguli való,mert az úthálózat még a 35 évvel ezelőtti szovjet utakra emlékeztet.:)]


Úgy gondolom,hogy a szilent a legkevesebb egy 25 éves autó esetében,és manapság már elérhetőek a versenyminőségű futó alkatrészek egy átlagembernek is.


Konkrétan egy jellemző hibát hallottam még a 316-osról,ez pedig az elektronika.Erről tudtok mondani valamit?

2011. jún. 26. 16:35
 4/10 anonim ***** válasza:
E30 esetében motorproblémát olvastam. Tudtom szerint 2 motortipussal láttak el ezekat az autókkat. Ez a kettő közzöl az ujjabbat jobbank mondják(sajna a motorkodokat nem tudom)Amugy olajozási problémái voltak az E30-nak valamint csapágy és szimering mondjuk az utobbi két problémát befolyásolja a használat is.Valamint a futomű felújítása se kis tétel.
2011. jún. 26. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm,ez hasznos volt.Nem is gondoltam volna,hogy egy BMW motorjával lehetnek ilyen gondok.(igaz,nem nagyon ismerem a BMW-ket)

Tudom,hogy drága a futó javítása is,csak arra céloztam,hogy a manapság forgalmazott alkatrészek már igen jó minőségűek és hosszú életűek.

2011. jún. 26. 17:35
 6/10 anonim ***** válasza:
Hát lehet kapni mondjuk futóhoz is elég jó márkájú/minőségű alkatrészeket is! pl ott vannak a nagy híres márkák: Bilstein , Apex , Monroe...
2011. jún. 26. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

E30 őrültként akkor elmondom a tutit :)

Karosszéria : Szokásos rohadási pontok a küszöbök (tetőablakosnál az eleje tuti rohadt, ide van kivezetve a túlfolyó), jobb hátsó kerékív (benne pedig a tankszellőztető tartály csöveinek a fém borítása), első sárvédők alja, motortérben az akksitartó, csomagtartó zsebek (oldalt a kerék mögött), hátsó vonószem, padlólemez, tűzfal (a szélvédő alatti esőelvezetőknél), kislámpáson (87/09 előtti, króm lökhárítós) pedig az első kötények. Motorból van M10 (kislámpás 4 hengeres és nagylámpás 316 88/07-ig), ez a régebbi, karbis és jetronic vezérlésű is van belőle. A vákuumcsöveket kevesen tudják normálisan bekötni, ezért a legtöbb nem úgy jár, ahogy kéne neki. Viszont ha egyszer meg van csinálva jól, akkor kimegy a világból (egyébként M10 blokkos motorral nyerte meg Piquet 83-ban az F1-et). Az újabbik az M40, elektromos vezérléssel (motronic). Olajozási problémái vannak, 200ezer környékén elkezd csörögni (kopott veztengely és szar hidrotőkék). Elektromos hibákból szerencsére nincs sok, elég fapados autók :) Műszeregységben a benzinmutató szokott elszállni, újraforrasztás segíthet. Ugyanitt az olajintervallum/inspekció jelző akksijai, fűtésboxban a léptető ellenállás (ilyenkor nem működik az 1-es, rosszabb esetben a 2-3-as fokozat sem a ventin), meg persze még ezer más apróság, amik inkább idegesítőek, mint komoly hibák...

2011. jún. 26. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!Eddig ez volt a legkielégítőbb válasz.Valami ilyesmit vártam.Így már könnyű lesz autót választani... :)
2011. jún. 27. 12:29
 9/10 anonim ***** válasza:
hogy ne cigánytól vedd
2011. jún. 30. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Na az biztos!!! :)
2011. júl. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!