Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fékbetéteket hány ezer km-enké...

Fékbetéteket hány ezer km-enként kell cserélni? Átlagos 1000 kg tömegű személygépkocsi esetében? Tudom hogy vezetési stílustól is függ, de mégis naggyából?

Figyelt kérdés
2011. júl. 20. 07:09
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Más, hogyha ezek a kilométerek zsúfolt városi forgalomban kerülnek bele az autóba, méterenkénti fékezéssel, és az is más, hogyha zömében autópályán mész, ahol adott esetben 100km-t is megteszel egyetlen fékezés nélkül.

A családban van egy Suzuki SX4. 60ezernél kellett benne fékbetétet és féktárcsát(!!!!) is cserélni.

Régen nekem Porsche 944S2 volt, ezt 60e km-en keresztül hajtottam, egyszer volt féktárcsa és kb 2x fékbetét csere 6 év alatt.

Amikor 911-essel mászkáltam, és sportosan vezettem, akkor 10e km-ént kellett új Textar betét bele.

2011. júl. 20. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Így van ,jól írta az elsőke ,lehet 10 ezernél is cserélni,de van aki 100 ezret is elmegy csere nélkül.
2011. júl. 20. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Csak csatlakozni tudok...


A mi kis suzukink az eddigi 3 év alatt lefutott 70000 km-t.

(A szervízben már az 50000-es szervíznél cserélni akarta a srác, amíg meg nem látta, hogy tökéletes állapotban van).


Mivel a 70000-nek igen jelentős része autópálya, ahol ritkán fékezget az ember, így ez nem is csoda.

Nomeg párom nem is az a gyorsítunk a pirosig, majd tövig nyomjuk a féket típus.


Szóval sok autópálya, sok motorfék, kevés csomag, suzuki:

70-80 ezret kibír.


Remélem segít valamit az adat, de leginkább meg kéne nézetni. :)

2011. júl. 20. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Igazuk van az előttem szólóknak. Nekem is egy hondám van és eddig 75.000 nél cseréltem betétet tárcsát. Most 100.000 nél járok. Sokat pályázok ezért nincs nagy kopás. De a szomszéd asszony 4 év alatt 2 fékbetét csere egyszer tárcsa és csak 40 ezer van a kocsijában. Vezetési stílustól függ. Egyszer pont előttem ment a szomszédasszony és két lámpa között többet nyomkodta a féket mint én egy hét alatt.
2011. júl. 20. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
25%

Jó tanács: ha ritkán ellenőrzöd a fékbetétek vastagságát, amikor vékonyabb - sűrűbben, nem fog tönkremenni a féktárcsád.

Ami 4db-nál min 100ezer is lehet és még nincs beszerelve. A felszabályozás jóval kisebb összeg.

2011. júl. 20. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Nekem 1.4-es Clio-m van, eddig 60.000 ment bele a nem gyári fékbetéttel, aminek nagy része város, főleg Budapest. Idén a nyári gumi cseréjekor nézettem meg, azt mondták, kb. 50%-os. Persze ez nem azt jelenti, hogy még 60.000-t elmegyek vele. Jövőre, de lehet,hogy tél előtt kidobom.
2011. júl. 20. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Tegyük hozzá azt is, hogy ez nagyban függ a belekerülő fékbetétek minőségétől (márkájától). Nyilván van vmiféle gyári előírás az autódhoz, de vannak attól olcsóbb, és drágább betétek is. Értelemszerűen a drágábbnál egy alkalommal többet fizetsz, viszont utána tovább bírja, és tekintve, hogy a munkadíj mindkét esetben ugyanannyi, ha máson nem is, de a munkadíjon spórolhatsz, ha márkásabbat veszel. Egyébként meg ahogy írták, erősen attól függ, hogy hol használod a gépet, mennyit fékezel, milyen intenzíven, stb.
2011. júl. 25. 04:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Bmw e46- 60.000 km birt a betèt/ tárcsa, ès most lesz lassikán csere èrett. De valoszinű több mint 60 van bennük, mert ennyit tettem bele èn de kitudja mikor cserèlt az előző tulaj tehát a 60 az fix. Használat jellege szinte csak országuti.
2022. febr. 11. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

2021-es Suzuki Swift 1.2 DualJet GL felszereltséggel, 0 km-es kora óta nálam. 28.763 km után cserélték a fékbetétet.

Kb. 30-40 km-rel korábban vettem észre, hogy valami csikorog elöl, így irány a szerviz, ahol kiderült, hogy a csikorgó hang oka, hogy a fékbetétek kopásjelzője ért hozzá valamihez, annyira el volt már kopva. Még infó lehet, hogy az autó 80%-ban városban használt, sokat megyek vele piros lápától piros lámpáig, sokat dugózok. Lassításnál nem igazán szoktam visszakapcsolgatni, inkább megvárom, míg már lehet látni, milyen fokozatba kell kapcsolni, így többet használom a féket, mint a motorféket. Ez azért eszi a fékpofákat, de kíméli a kuplungot.

2023. dec. 4. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!