Az mitől lehet hogy ha 1-be kihúzatom az autót olyan 25 ig és 2-be olyan 40 körül és benyomom a kuplungot ránt egyet az autón?
Figyelt kérdés
Haverom azt mondja h hamar leveszem a gázról a lábam és a motor fék csak. én arra gondoltam h nem e attól van h a vezérmű szíjat lassan cserélni kell rajta.2011. jún. 19. 22:36
1/9 anonim válasza:
Az, hogy a vezérműszíjat cserélni kell, nincs jele (ha kellett volna, na annak van, csak igen sokba kerül), amit leírsz, inkább nem kellő összhangja a két lábnak (kuplung+gáz).
2/9 anonim válasza:
Ha elmagyarázod nekem, mi köze az erősen használt vezérműszíjnak a motor rángatásához, még talán el is hiszem.
Egyébként pedig jó lenne kicsit többet tudni a hibáról. Pontosan mikor ránt? A kuplung kinyomásakor? Ekkor lehet, hogy tényleg csak vezetéstechnikai hibáról van szó: a gáz felengedésére a motorfék "működni kezd" és fékez egyet az autón még a szétkapcsolás előtt. Bár akkor nem értem, hogy egyesben, ahol még erősebb a motorfék, miért nem történik ez.
3/9 A kérdező kommentje:
1be is csinálja, de csak akkor van ez ha kihúzatom. a vezérműszíj meg csak egy ötlet volt, kezdő vok még e téren (2 hónapja van jogsim)
2011. jún. 19. 22:53
4/9 anonim válasza:
Akkor valószínűleg nem a megfelelő pillanatban lépsz le a gázról. Kicsit finomítani kell még a technikán, ráérsz később is elvenni a lábadat a pedálról, nem ránt az autó.
5/9 anonim válasza:
1-esben nem kellene ám 25-ig kihúzni. Ha megindul a kocsi, olyan 10-15 körül már nyugodtan beteheted kettesbe.
6/9 A kérdező kommentje:
legtöbbször át is húzom kettőbe indulás után, csak van mikor néha húzatom, de akkor meg ugye jött a rángatás:S
2011. jún. 19. 23:23
7/9 anonim válasza:
hát szerintem pont azért rángat, mert túl sokáig kihúzatod. A motorfék hatása egyesben a legerősebb, és mivel túl nagy seb.-re gyorsítasz fel, a váltás idejére (arányosan) a motorfék többet lassít az autón mint lassabb sebesség esetén, és ezért ez jobban érzékelhető.
8/9 anonim válasza:
23.09-es: ez erősen autófüggő azért. Jó, nyilván, ha a kérdező kezdő vezető, valszeg nem egy 3 literes v6 volánja mögött ül, de a lényeg, hogy nyugodtan ki lehet húzatni egyesben is, autótól, motortól, hangulattól függően, csak meg kell tanulni utána gyorsan kuplungolni, az említett berángatást elkerülendő. Én ha dinamikusan akarok haladni, 40-50ig is simán kihúzatom egyesben, ekkor forog kb 5-6 ezret a motor (1.6 szívó), máskülönben viszont akár kettesben is el lehet indulni álló helyzetből, ha arról van szó.
9/9 A kérdező kommentje:
na most kerültem egyet az autóval, később vettem el a lábam a gázról és megszűnt a rángatás :) köszönöm a tanácsokat :)
2011. jún. 20. 17:56
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!