Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a benzin takarékosabb...

Csiby009 kérdése:

Melyik a benzin takarékosabb menet, ha a lejtőn lefelé 5-ös sebességbe gurulok, vagy ha kiteszem üresbe?

Figyelt kérdés
2011. jún. 18. 09:20
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
63%

Ha üresben gurulsz, akkor a motor alapfordulatának megfelelően pörög és annak megfelelően kapja a benzint is.


Ha sebességben gurulsz, akkor a motorfék bekapcsol és zárnak a szelepek, ergo 0 a fogyasztás.


Tehát lejtőn lefelé sebességben gurulva, ha közben nem nyomod a gázt vagy a féket, nem fogyaszt semmit.


Minél alacsonyabb sebességfokozatban gurulsz, annál jobban fogja az autót a motorfék.


Remélem kielégítő volt a válasz!

2011. jún. 18. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:

A kérdésnek nincs értelme, ugyanis lejtőn lefelé tilos üresbe rakni. Olyan fokozatot kell választani, hogy egy picit még gyorsuljon a kocsid, és kis fékezésekkel mindig vissza kell hozni a megengedett sebességhatár alá.

(amúgy ha üresbe rakod akkor kevesebbet fogyaszt, mivel 5-ösben fogja a motorfék, így veszít a kin.en-ból (kisebb távra gurulsz el))

2011. jún. 18. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
0%

"Ha sebességben gurulsz, akkor a motorfék bekapcsol és zárnak a szelepek"


Ezt fejtsd már ki kérlek, mert én ilyenről még nem hallottam.

Amúgy van végállás kapcsolója is a motorféknek magy mi? :)

A dugó jár le fel, a szelepek meg lezárnak ez a motorfék igaz? Egy vicc ez az oldal, hallod, miért fújja a hülyeséget itt mindenki aki a szomszéd Jóskabától tanult valamit az autókról? A kérdező meg elhiszi. Szerkezettankönyv volt már a kezedben? Nem mondanál ekkora hülyeséget. Meg mikor a turbó be meg kikapcsol... Vicc mindegy én itt hagytam ezt a fórumot mert nem veszek ebben rész. Megyek valami értelmes autós fórumra, ami arra van ráálva, de ez a tegnapi válaszözön is kész volt már, fújják a hülyeséget egymás utána, de ez betette a kauput.

A kérdezőnek meg így búcsuzóul annyit, hogy nem szabad soha üresben gurulni, mert ahogy megszűnik a hajtás, instabillá válhat az autó, és egy hirtelen helyzetet sem tud olyan ügyesen korrigálni. De ezt KRESZ első pár óráján is elmondják, figyelni kellett volna. Ha meg nem volt még akkor nem aktuális a kérdés. Motorfék üzemben valóban 0 vagy 0 közeli a fogyasztás, de nem azért mert a szelepek záranak te agyas, ezért az a célszerűbb. Ráadásul 5-ben nincs komoly motorfék, hacsak nem 150-ről lassulsz, de ott már a légellenállás is jelentős.

Na csókolom! További jó észosztást, vakok közt félszeműek!

2011. jún. 18. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
És lehetett volna kulturált modorban is válaszolni!Egyébként okos válasz,csak a kísérő szöveg lekezelő, lenéző.
2011. jún. 18. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

Sajnos igaza van annak aki a lekezelő választ adta, néha én is meglepődöm hogy mennyi baromságot írnak a válaszolók. A jószándék (hogy valaki a válaszával segíteni akar) becsülendő, és tisztelendő, pozitív tulajdonság, de ha valaki észként a baromságot terjeszti, az már pont hogy hátrányos.


Tehát akkor alap dolgok:

Amikor a motor jár (motorféknél is), akkor ahogyan a dugattyúk fel-le mozognak, meghajtják a főtengelyt. A főtengellyel valamilyen közvetett módon (szíj, stb...) összeköttetésben van a vezérműtengely. A vezérműtengely mozgatja a szelepeket fel-le. Vagyis: amíg jár a motor (teljesen mindegy hogy a motor dolgozik-e, vagy a motorfék miatt van meghajtva) addíg forog a vezérműtengley, addig mozognak a szelepek fel-le.


A különbség az, hogy motorfék üzemben a BENZINCSAPOT! zárja el a rendszer, hiszen felesleges benzint juttatni a rendszerbe, ugyanis a kerekek úgyis meghajtják annyira a motort (alapjárat felett) hogy az szépen menjen. A benzincsap elzárását pedig jellemzően valamilyen elektronika vagy más szabályzó végzi, ami érzékeli hogy nincs nyomva a gázpedál (nem történik gázadás) viszont az alapjáratnál magasabb a fordulat. Amint a fordulat leesik alapjárat közelébe ismét bekapcsol az üzemanyag ellátás, hogy ne essen a fordulat alapjárat alá. Vagyis motorféknél ugyanúgy mozog minden, mintha lenne üzemanyag elláás, csak éppen az égéstérbe nem jut semmi a levegőn kívül...


És akkor a kérdésre válaszolva:

Ahogy már előttem is írták helyesen TILOS üresben gurulni, lejtőn meg pláne tilos.

Egyrészt üresben instabilabb az autó, másrészt hirtelen gázadásra az autó nem reagál, tehát ha mondjuk valamiért gyorsítani szeretnél, akkor nem tudsz. Továbbá üresben gurulva csak az üzemi (lábfék) fékkel tudod fékezni a kocsit, viszont tartósan fékezni nem jó, mert a fék túlmelegszik. Ráadásul a lábfékkel nem is tudsz olyan egyenletes lassulást elérni mint a motorfékkel. Továbbá a lábfékkel jobban fennáll egy esetleges megcsúszás veszélye a motorfékhez képest.


A kreszben egyébként az is benne van, hogy a lejtőn "mindíg, minden körülmények között :)" ugyanabban a seb. fokozatban megyünk le, mint amelyikben felmennénk. Én még nem láttam autót amelyik üresben fel tudott volna menni egy emelkedőn, de még olyat sem nagyon, amelyik akár 5ösben fel tudott volna...


A takarékosság jó dolog, de a biztonság mindennél előbbre való, és az a 0,0001 dl amit megtakarítanál nem ér annyit, sokkal fontosabb a biztonság.


Elvileg ha 5ösbe raknád, akkor nulla lenne a fogyasztás a motorfék miatt, és távolságilag viszonylag messze tudnál gurulni. Viszont 5ben a motorfék ereje is kisebb, vagyis akár 5ben is túlgyorsulhat a kocsi.


Éppen ezért érdemes tartani magunkat a szabályban is leírt, és a legbiztonságosabb módszerhez, hogy mindig ugyanabban a fokozatban gurulunk le, mint amelyikben felmennénk.

2011. jún. 18. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
EZt miért kell minden nap megkérdezni? Olvass vissza te kretén.
2011. jún. 18. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
12:17 te se vagy jobb... Még hogy benzincsap... Utoljára a Trabantban volt benzincsap... Amiről te beszélsz az az injektor.
2011. jún. 18. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

Na erről meg már ne is beszéljünk: "A kreszben egyébként az is benne van, hogy a lejtőn "mindíg, minden körülmények között :)" ugyanabban a seb. fokozatban megyünk le, mint amelyikben felmennénk."


Olvastad te egyáltalán a KRESZ-t? Ja bocs, csak költői kérdés volt, hiszen nyilván nem...

2011. jún. 18. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Képzeld hogy olvastam (sőt megkockáztatom jobban tudom mint te) de látom jól esik kötözködni.


Azért írtam hogy a kresz-ben van, mert úgy egyszerűbb mint leírni ezt:


Ipolyi-Keller Imre, Autóvezetők Tankönyve "B" kategóriás járművezetői vizsgához, 5. bővített kiadás, 177. oldal.


Most jó?


A benzincsapot is szimbólikusan írtam, hogy a kérdező megértse, mellesleg a karburátoros autókban nincs injektor, ott tehát ez a kijelentés nem állná meg a helyét... De mindegy nyugodtan kössetek még belém párszor, úgy látom sokan erre élvezkednek hogy beleköthetnek másokba...

2011. jún. 18. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
Hagyjuk már a karburátoros autókat, alig találni már olyat az utakon amellyik meg olyan abban nincs 5-ös sebesség. Erről ennyit.
2011. jún. 18. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!