Vezetéstechnikai tanácsok?
Hali, már 5 éve vezetek, és megfogalmazódott bennem egy gondolat, hogy mi van ha helytelenül vezetek?
Anno az oktató azt tanította, hogy ha fékezek kuplung, majd fék. Azóta valakitől hallottam, hogy ez helytelen, mert motorfékkel érdemes lassulni, tehát fék kuplung. Ennek van érdemi jelentősége? Valamint egyik ismerőst vittem kocsival, pirosnál álltunk, én álltam a kuplungon, és beszólt, hogy miért égetem a kuplungot. Első gondolatom az volt, hogy ez hülyeség, mert mikor lenyomom a kuplungot szétkapcsol a váltó, vagy nem? Ez problémát okozhat? Utolsó érdekesség, hogy pirosnál ha megállok általában kézifékkel várakozok, nem rongálja nagyon a kéziféket?
Megjegyzem ahogy vezetek úgy tanultam. Ha helytelenül oktattak, akkor megvan a véleményem az oktatókról. Köszönöm a segítséget.
"nem egy utolsó szempont ha valaki belédjön hátulról (persze nem 100al) de nem lök be a kereszteződés közepébe!"
Ha gyorsan jön akkor hótmindegy, mivel gondolom nem izomból taposod a féket. Ha meg lassan és nem lökne be akkor csak azt éred el vele, hogy jobban összetörik a hátulja.
Jesszus mennyi rossz választ lehet olvasni!
Az oktatódnak meg itt lenne az ideje visszaadnia a papírt és valami másba kezdeni. Hogy ennnyi gyökér oktató legyen, elképesztő...
Elöljáróban ezeket feltétlenül olvasd el:
Nagyon becsülendő hogy 5 év után egyelőre gondolsz erre, sokakban ez fel sem merülne, ez nagyon jó dolog ;)
Fékezni SOSEM a kuplunggal kezdünk, mindig a fékkel. A fékezés helyes technikájában az is le van írva, hogy miért: rossz beidegződést okoz + az autó a féktől lassul és nem a kuplungtól. Vészhelyzetben inkább nyomd a féket és a kuplung maradjon el mint fordítva. Ha nem nyomsz kuplungot max. lefullad a motor (jó ilyenkor elmegy a szervó az igaz) de a lényeg hogy a kocsi lassul....
Amikor csak lehet motorfékkel fékezünk, mert akkor a fogyasztás nulla, a megcsúszás veszélye kisebb, nem kopik a fék. Ha az aktuális fokozatban nem elég a motorfék, lehet visszakapcsolgatni, kisebb fokozatban erősebb a motorfék. A legjobb ha úgy sakkozol, hogy ne kelljen megállni, lehessen repülőrajtból indulni...
Szóval motorfék, utána fék, majd csak utána kuplung.
A kuplungon állva a kinyomócsapágyat folyamatosan dolgoztatod, nem használ neki, plusz elfárad a lábad, felesleges. Amikor már érzed hogy na lassan várható a zöld, akkor már lehet nyomni a kuplungot, pakolni az egyest hogy gyorsan el tudjál indulni, de előtte tök felesleges.
Kézifékkel felesleges várakozni, sőt káros! A kézifék a napi 1-2*i behúzásra lett kitalálva, és nem arra, hogy mondjuk a körúton 500m-enkénti piros lámpáknál behúzd majd kiold. Sík terepen a fék felett a lábad, ha kell sima lábfékkel fogod a kocsit hogy ne guruljon el. Ha mögötted nincs senki, jelzés értékűen lehet nyomni a féket, hogy messziről látszódjon a fék lámpád, ennek főleg este van értelme. Lejtőn persze kézifék, de ez úgyis ritkább eset...
Üresben SOSEM gurulunk, mert az autó stabilitása csökken, a hirtelen gázadásra az autó nem reagál (esetleges vészhelyzet, vagy mondjuk mentő elől félreállni, bármi...) ráadásul hülyeség is, mert üresben van fogyasztás, míg motorfékezve meg nincs.
A kuplungot azzal nem égeted hogy nyomod a pedált. A kuplungot eleve nem lehet égetni, a kuplung tárcsát lehet égetni, de azt is másképp lehet csak: akkor lehet égetni, ha félig felengeded majd jó nagy gázt adsz. ILyenkor a nagy surlódás miatt szó szerint ég a tárcsa, "fincsi" égett szaga van. Ezt hétköznapi életben gyakorlatilag nem lehet előidézni, mert akkora gázt kell adni mint állat, és pont a fogáspont környékén kell közben tartani a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!