Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetéstechnikai tanácsok?

Vezetéstechnikai tanácsok?

Figyelt kérdés

Hali, már 5 éve vezetek, és megfogalmazódott bennem egy gondolat, hogy mi van ha helytelenül vezetek?

Anno az oktató azt tanította, hogy ha fékezek kuplung, majd fék. Azóta valakitől hallottam, hogy ez helytelen, mert motorfékkel érdemes lassulni, tehát fék kuplung. Ennek van érdemi jelentősége? Valamint egyik ismerőst vittem kocsival, pirosnál álltunk, én álltam a kuplungon, és beszólt, hogy miért égetem a kuplungot. Első gondolatom az volt, hogy ez hülyeség, mert mikor lenyomom a kuplungot szétkapcsol a váltó, vagy nem? Ez problémát okozhat? Utolsó érdekesség, hogy pirosnál ha megállok általában kézifékkel várakozok, nem rongálja nagyon a kéziféket?

Megjegyzem ahogy vezetek úgy tanultam. Ha helytelenül oktattak, akkor megvan a véleményem az oktatókról. Köszönöm a segítséget.


2011. jún. 17. 07:41
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Nekem ugy tanították, hogy ha pl: egy lámpánál készülök megállásra akkor visszaváltogatok szépen, és csak akkor nyomom be a kuplungot ha az autó éppen befulladna (előtte 1 mp-vel)
2011. jún. 17. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Ha csak 50el is mész, nehogy benyomd a kuplungkot fékezéskor, mert jelentős fékezőerőt veszítesz, és a kocsi fékei bánják. Lábfékkel kell fékezni, közben visszaváltani (1 esig ne válts vissza, csak 2.ba) és amikor már elég lassan mész /gurulsz/ akkor kell benyomni a kuplungot, és lassan megállítani a kocsit. Kb 15 Km/h fölött nem is használom a kuplungot fékezéskor.
2011. jún. 17. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Fékezésnél nem mindegy, hogy lassítasz vagy megállsz. Ha megállsz, akkor kuplung, aztán fék. Ha csak lassítasz például kanyar miatt, akkor fék kuplung, visszaváltás, kuplung fel és még fék, ha kell. Utolérésnél meg simán csak leveszem a lábam a gázról, ha ez nem elég, akkor vagy egyet visszaváltok vagy kicsit fékezek, sebességtől függően.

Pirosnál meg szintén "attól függ". Ha tudom, hogy nem sokáig van piros, akkor kuplung+fék (váltó egyesben), ha sokáig, akkor üres+fék vagy üres+kézifék (ha utolsó vagyok a sorban, akkor inkább fék, mert 1-2 érdekes fazon képes megtolni hátulról, ha nem lát féklámpát).

2011. jún. 17. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Így 5 év után nehéz lesz átszokni, hogy visszaváltsak, már annyira rutinos, ahogy most csinálom. Amúgy még az érdekelne, hogy ha a kuplungon állok pirosnál az baj? Persze tudom rövidebb ideig alap, hogy úgy áll az ember, de hosszabb ideig, létezik olyan, hogy ég ilyenkor a kuplung, vagy ez tényleg csak hülyeség?
2011. jún. 17. 08:13
 5/14 anonim ***** válasza:
Nem égni fog a kuplung, hanem idő előtt tönkre megy a kinyomó csapágy.Helytelen ahogy csinálod.
2011. jún. 17. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Hmm.. Nekünk máshogy tanították. Sőt BUKÁSNAK számított ha valaki hamarabb nyomta be a kuplungot, mint hogy fékezett volna. Mondjuk én azóta teljesen máshogy vezetek, apukámtól átvettem a szokásai, aki 25 éve vezet balesetmentesen és rendszeresen. Úgy 60ig, ha meg akarok állni, kirakom üresbe az autót és csak gurulok ameddig kell, aztán fékezek. A kuplungot TILOS benyomva tartani feleslegesen mert tönkreteszed! Nekünk ezt a suliban is így tanították. Pirosnál pedig csak akkor használom a kéziféket ha emelkedőn állunk, más szituációkban ha nem gurul az autó semmilyen féket nem használok, csak addig amíg megállok.
2011. jún. 17. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Szia! Nem olyan nagy probléma, de sokkal jársz vele, ha nem végig a kuplongon állnál, viszont 2esig visszaváltogatni teljesen felesleges. Én úgy szoktam, hogy amilyen sebességben közlekedtem csak leveszem a lábam ha kell esetleg fékezek még anélkül, benyomnám a kuplungot, amikor megállnék már illetve amikor már lefulladna a motor akkor benyomom kuplungot es uresbe rakom, de egyszerűbb ilyenkor a lábféket nyomni , mintha behúznád a kéziféket, mert azt nem arra találták ki, hogy éjjel-nappal behúzd-kiengedd, mert attól kirojtosodhat.
2011. jún. 17. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Eloszor en is ahhoz voltam szokva hogy a kuplung fek egyidejuleg megy, de csak azert mert rutinpalyan nem megy gyorsan az ember...

20km/h felett nem kell a kuplung, lassithatsz nyugodtan csak fekkel. (Mondjuk 5osben azert ne akarj 30ig lelassitani csak fekkel, de ugyis erezni fogod, mert mikor az auto mar kezd kicsit razkodni/remegni, na az azt jelenti hogy kozel vagy a lefulladashoz, na mar az elott illik kuplungolni)

2011. jún. 17. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm a segítséget, megfogadom :D

Megjegyzem nekünk egyszer se mondták, hogy spóroljunk a kuplunggal, mindig azt szajkózta, hogy kuplung fék...

2011. jún. 17. 10:46
 10/14 anonim ***** válasza:

Visszaváltogatás baromság. Semi értelme, csak a kuplungot gyilkolja. Nyomod a féket és amikor eléri az alapjáratot akkor nyomsz kuplungot (mielőtt elkezdene fulladozni).


Kuplungon állni pirosnál megint csak baromság, nem véletlenül van a váltóknak üres fokozata. A kuplungon állás kinyírja a kinyomócsapágyat. Persze az ismerős is hülye, mert ez nem égeti a kuplungot, hiszen nem ér össze a két tárcsa, viszont a kinyomócsapágy működik és azt tönkreteszi, hiszen nem tartós üzemre lett tervezve.


Kézifékezésnek mi értelme van? Sík talajon úgyse gurul el az autó. És igen problémát okozhat, mert megnyúlik a bowden ha folyton rángatod.

2011. jún. 17. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!