Vezetéstechnikai tanácsok?
Hali, már 5 éve vezetek, és megfogalmazódott bennem egy gondolat, hogy mi van ha helytelenül vezetek?
Anno az oktató azt tanította, hogy ha fékezek kuplung, majd fék. Azóta valakitől hallottam, hogy ez helytelen, mert motorfékkel érdemes lassulni, tehát fék kuplung. Ennek van érdemi jelentősége? Valamint egyik ismerőst vittem kocsival, pirosnál álltunk, én álltam a kuplungon, és beszólt, hogy miért égetem a kuplungot. Első gondolatom az volt, hogy ez hülyeség, mert mikor lenyomom a kuplungot szétkapcsol a váltó, vagy nem? Ez problémát okozhat? Utolsó érdekesség, hogy pirosnál ha megállok általában kézifékkel várakozok, nem rongálja nagyon a kéziféket?
Megjegyzem ahogy vezetek úgy tanultam. Ha helytelenül oktattak, akkor megvan a véleményem az oktatókról. Köszönöm a segítséget.
Fékezésnél nem mindegy, hogy lassítasz vagy megállsz. Ha megállsz, akkor kuplung, aztán fék. Ha csak lassítasz például kanyar miatt, akkor fék kuplung, visszaváltás, kuplung fel és még fék, ha kell. Utolérésnél meg simán csak leveszem a lábam a gázról, ha ez nem elég, akkor vagy egyet visszaváltok vagy kicsit fékezek, sebességtől függően.
Pirosnál meg szintén "attól függ". Ha tudom, hogy nem sokáig van piros, akkor kuplung+fék (váltó egyesben), ha sokáig, akkor üres+fék vagy üres+kézifék (ha utolsó vagyok a sorban, akkor inkább fék, mert 1-2 érdekes fazon képes megtolni hátulról, ha nem lát féklámpát).
Eloszor en is ahhoz voltam szokva hogy a kuplung fek egyidejuleg megy, de csak azert mert rutinpalyan nem megy gyorsan az ember...
20km/h felett nem kell a kuplung, lassithatsz nyugodtan csak fekkel. (Mondjuk 5osben azert ne akarj 30ig lelassitani csak fekkel, de ugyis erezni fogod, mert mikor az auto mar kezd kicsit razkodni/remegni, na az azt jelenti hogy kozel vagy a lefulladashoz, na mar az elott illik kuplungolni)
Köszönöm a segítséget, megfogadom :D
Megjegyzem nekünk egyszer se mondták, hogy spóroljunk a kuplunggal, mindig azt szajkózta, hogy kuplung fék...
Visszaváltogatás baromság. Semi értelme, csak a kuplungot gyilkolja. Nyomod a féket és amikor eléri az alapjáratot akkor nyomsz kuplungot (mielőtt elkezdene fulladozni).
Kuplungon állni pirosnál megint csak baromság, nem véletlenül van a váltóknak üres fokozata. A kuplungon állás kinyírja a kinyomócsapágyat. Persze az ismerős is hülye, mert ez nem égeti a kuplungot, hiszen nem ér össze a két tárcsa, viszont a kinyomócsapágy működik és azt tönkreteszi, hiszen nem tartós üzemre lett tervezve.
Kézifékezésnek mi értelme van? Sík talajon úgyse gurul el az autó. És igen problémát okozhat, mert megnyúlik a bowden ha folyton rángatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!