Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka, hogy a a motorok...

Mi az oka, hogy a a motorok körében nem terjedt el a dízel üzemű erőforrás?

Figyelt kérdés
A motorkerékpárokra gondolok. Miért nem raknak bele dízel motorokat? Nehezek?
2011. jún. 16. 13:50
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%

Igen, többek között azért, mert nehezek. Illetve azért, mert "nem oda valóak".

Az első probléma, amint mondtam is, a tömeg. Nehéz a dízelblokk, nehéz lesz a motor, nem kell az senkinek. Aztán ott van a nyomatékgörbe: a dízelmotor alig pörög, de nagy a nyomatéka. Ez még kedvező is lehetne, csak nem nagyon gyártanak olyan motort, amihez ez jó lenne. A motorok nagy része hobbicélra, "száguldozásra" épül, ott pedig a pörgős, terhelésváltásra gyorsan reagáló benzinmotorok előnyösebbek. Talán a túramotorokban lenne létjogosultsága a dízeleknek, ahol órákon át ketyeghetnének alapjárat fölött, de azok meg így is nehezek. Aztán ott van a dízelek érzékenysége is, mint probléma. Manapság már nem sok használható fejlesztési irány maradt a dízelekben, a common-rail rendszerű turbódízelek kivételével jóformán minden kihalt a fogyasztáscsökkentés, a károsanyag-kibocsátási előírások és a teljesítménymánia miatt. Jó esély van rá, hogy a motorokba sem kerülne másféle motor, ha használnák. Hiszen a forgalomba helyezéshez kell az Euro-akárhány minősítés, jó lenne, ha kicsi, könnyű blokkot lehetne használni, de megfelelő teljesítménnyel és ugye a könnyű motorhoz gyorsan reagáló, pörgős dízelmotor tartozik. Ezt a régi, mechanikus adagolós "traktormotorokkal" nehéz megoldani. Marad tehát az űrtechnika, ami csillagászati összegekbe kerül és roppant érzékeny. Az autókban elvan magának pár százezer kilométert, de a motorokban nem sokáig bírná. Elég lenne egy mélyebb pocsolya, hogy minden beázzon (és esetleg repedjen a turbó felforrósodott háza), egy kemény kátyúba hajtás, hogy a rázkódástól (ne feledjük: a motor könnyebb, egy ugyanúgy elkapott kátyú jobban megdobja) valami leessen és egy ártatlan eldőlés, hogy a motorblokkot lehessen cserélni egy összetörő jeladó miatt. Túlságosan érzékenyek a modern dízelmotorok ahhoz, hogy motorkerékpárban eredményesen működhessenek.

2011. jún. 16. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kimerítő választ.
2011. jún. 16. 15:06
 3/22 anonim ***** válasza:
39%
Én még személyautóba sem raknék dízelt.
2011. jún. 16. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
28%
És szerencsére ki is vonják hamarosan a dízelmotorokat a személygépkocsi a gyártásból.
2011. jún. 16. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:

20:23

ezigen jól értesz már hozzá

a 2 ütemü kocsikat se vonták még ki a forgalombol akkor miröl beszélsz? az utobbi idöben a dízel már átvette a hatalmat a benzin felett. terepjárok, suv-ok, kombik, nagyobb sedanok mind-mind föképp dízel(és akkor még a kamionokat,buszokat,kistehereket meg sem emlitettem...) és a kisebb testű kocsikban is kezd elterjedni mert keveset eszik, erős a káros anyag kibocsájtása nem több a benzinesnél és még tartosabb is egy benzinesnél. azon felük könyebben eladható. egyszóval ne írj b@romságot mert fogalmad sincs a témához.

2011. jún. 16. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:

"És szerencsére ki is vonják hamarosan a dízelmotorokat a személygépkocsi a gyártásból."


ez tényleg elég meredek b@szd meg!

2011. jún. 20. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
17%

Na ide figyelj 20.23-as gyökérkezdemény. Nem a forgalomból vonják ki,hanem a gyártásból paraszt.

Átvette a hatalmat. persze a sóheroknál.

Jóval több a káros anyag kibocsátása mint a benzineseknek. Ha nem lennél ilyen hülye akkor tudnád ezt is te gyökér. Pont ezért fognak kihalni a dízelek 2014-től. euró6. de te ehhez úgyis hülye vagy.

Egyáltalán nem tartósabb a benzinesnél,ezt csak egy idióta gondolhatja így aki azt sem tudja mi történik a motorban,csak a reklámokból tájékozódik.

A témához meg neked nincs fogalmad ,mondhatnám úgy is hogy sötét vagy hozzá éjszaka.

De ha esetleg keménykedni akarsz akkor szívesen megfejellek.

Szívesen tenném be a linket ahol az okostojások is rádöbbennének hogy lőttek a dízeleknek 2014-től,de a f@szom foja az ilyen barmoknak keresgélni.

Egyébként a turbós benzineseké a kisautó piac nem a dízeleké.

2011. jún. 22. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
53%
SUV-ok Amerikában vannak,ott is szinte mind benzines. Amik nálunk vannak azok csak bolhák hozzájuk képest.
2011. jún. 22. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:

Persze, azért fejlesztik szinte minden nagyobb gyártónál a dízeleket, mert 2 év múlva kidobhatják a kukába, de addig is azért beleölnek egy rakás pénzt.


Ember, annyira nyilvánvalóan hülyeséget beszélsz, kár volt megszólalnod.

2011. jún. 23. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:

Az írásodból kiderűl, hogy egy iskolázatlan senki vagy.

Neten keresztűl keménykedsz és még helyesen se tudsz írni. Szánalmas és egyben nevetséges vagy. Még ha igazad is lenne akkor se venne senki komolyan a modortalanságod miatt. A trágár kifejezéseket pedig ott használd ahol tanultad.Majd ha normális hangnemben reagálsz a kommentemre akkor majd válaszolok a témával kapcsolatban.

2011. jún. 23. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!