Mi lesz, ha a fordulatszám 4000 fölé megy, vagy elhagyja a piros vonalat a kijelzõn?
az a szag nem jelent bajt az csak azt jelenti h ahhoz a sebességfokozathoz kicsit sok volt a sebbesség.
az meg h 4000 fölé megy a mutató az meg nem baj, én 8-10ezerig is ki szoktam huzatni néha.
ja és emelkedőn felfele 3.ban 4ezres fordulattal nem ajánlatos eggyesbe váltani, inkább hárombol rakd vissza 2be
Ha 4000-nél van a piros, akkor az dízel lehetett. De ettől függetlenül: ha kipörgeted a motort, akkor FELFELÉ kapcsolj, lefelé kapcsolva csak még nagyobb lesz a fordulat, már ha le nem szabályoz.
Előfordulhat persze, hogy csúsztattad a kuplungot és úgy volt magas a fordulat, ez esetben a szag a néhány ezer km-re elég kuplungtárcsa semmivel össze nem keverhető illata volt.
Na még egyszer: mi történt?
Mentél felfelé egy meredek emelkedőn, hármasban? A motor egyre gyengébb volt, alig haladtál, a fordulat leesett? Ekkor félig benyomtad a kuplungot, erre felszaladt a fordulat, visszaváltottál kettesbe (egyesbe? ha már majdnem álltál, de ahhoz _nagyon_ meredeknek kellett lennie a lejtőnek) és onnantól mentél felfelé viszonylag egyenletesen? Na, ez esetben volt az égő kuplungtárcsa szaga, de az már menet közben érződik.
Chevrolet Aveo, 2008-as, benzines, motor: 1.2 DOHC, 4 hengeres; az emelkedõ eléggé meredek.
Hármasban indultam felfele, a közepe táján elkezdett lassulni, hiába nyomtam a gázt, ok, gondoltam azért történt, mert a szokásosnálgyorsabban indultam neki a "hegynek" (eddig mindig kettesbe vagy egyesbõl indulva mentem felfele, mert megkellett várjam, míg feltérhetek). a km/óra alacsony volt, a fordulatszámmérõ viszont 400-nél járt. A km/óra miatt kapcsoltam vissza elõször kettesbe, de a motor így is csak túrázódott, megálltam szinte teljesen, hogy visszakapcsoljak egyesbe, így eltudtam simán indulni, tovább nem is volt semmi baj sem a motrral, sem a hangjával. Mikor kiszálltam a kocsiból akkor érzetem valami szagot, mintha égett szag lett volna, vagy nem tudom, sajna nem értek a mûszaki dolgokhoz.
Maga a szerencsétlenkedés alig tartott pár másodpercig, csak gondoltam érdeklõdök itt, mert úgy tudom nem szabad túlpörgetni a motort nagyon, mert károsodhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!