Ha nincs fordulatszám mutató, akkor hogy működik a dolog?
Lehet érezni meg hallani a motor hangján.
Próbálgasd, ha nagyon alacsony a fordulatszám akkor dadog a motor, utána ahogy gyorsulsz mély, de egyenletes hangja lesz utána egyre magasabb, a végén meg már zúgni fog rendesen.
Ha tudod hogy melyik az a rész ahol egészséges motorhangot hallasz amikor nem is mély de nem is zúg a motor akkor azt is tudod majd hogy kb azon a fordulaton tudsz gazdaságosan haladni a kocsival, kicsit feljebb pörgeted és már válthatsz is.
Én se figyelem a fordulatmutatót vezetés közbe soha, hanem hang alapján váltok, ahogy azt írtátok is, ezzel nincs is gond. De előzésnél, ha pl. 2 nyergesvontatót, vagy egy hosszabb kocsisor előzök eddig úgy volt (a családi autóval, amit eddig vezettem - honda civic), hogy mondjuk 70-ről indultam, beraktam 3-asba, nyomtam neki, az előzés végére elértem a 110-120-at, és láttam a fordulatszámmérőt, hogy 5000 körül járt és 7000-nél kezdődött a piros sáv. És számomra ez egy kicsit szokatlan (még), hogy a fülemre kell hagyatkozni, hogy mikor váltsak, ha pl előzésnél tekerni kell neki.
Szóval nem a normál városi közlekedéssel, vagy a főúton való egyenletes haladással van a problémám, hanem azzal, amikor nyomni kell neki.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!